En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har starka gravidsymtom i olika delar av mina cykler. Illamående, svullna tuttar, trötthet, kraftigt förstärkt lukt och smak, cravings... Alltså om och om igen. Inför och efter ägglossning, inför mens o s v.
Så med andra ord är du i princip lite gravid hela tiden........ :p
(Förstår att det inte är så roligt dock)
 
Apropå det här med ömma bröst så hade jag det hela tiden före mens men de två gånger jag varit gravid kändes det på ett helt annat sätt. Det fanns liksom en tyngd i brösten som jag aldrig känt innan. Det var mitt tydligaste graviditetssymptom, förutom överbliven mens då men det med brösten var innan BIM.
 
Apropå det här med ömma bröst så hade jag det hela tiden före mens men de två gånger jag varit gravid kändes det på ett helt annat sätt. Det fanns liksom en tyngd i brösten som jag aldrig känt innan. Det var mitt tydligaste graviditetssymptom, förutom överbliven mens då men det med brösten var innan BIM.
Sådär säger många. Likadant med livmodern, som att den skulle vara tung. Nåt sånt kände jag aldrig de två gånger jag varit gravid. Men int i brösten hade jag, verkligen mycket mer än annars
 
Nu när jag ändå är inne i tråden: Efter att jag fick barn känner jag min ägglossning, vilket aldrig någonsin hänt innan. Vad kan det bero på?

Ändå rätt praktiskt eftersom vi hoppas på syskon. Men när det gör ont i samband med ägglossning, är det när ägget redan har släppt va?
 
Sådär säger många. Likadant med livmodern, som att den skulle vara tung. Nåt sånt kände jag aldrig de två gånger jag varit gravid. Men int i brösten hade jag, verkligen mycket mer än annars
Kände heller aldrig tyngd.
Graviditeten med sonen kliade det nåt enormt i brösten i början, mer än det gjorde ont.
 
Nu när jag ändå är inne i tråden: Efter att jag fick barn känner jag min ägglossning, vilket aldrig någonsin hänt innan. Vad kan det bero på?

Ändå rätt praktiskt eftersom vi hoppas på syskon. Men när det gör ont i samband med ägglossning, är det när ägget redan har släppt va?
Jag har ont innan ägget släppt. Får positivt ÄL-test samma dag som jag har som mest ont, och vad jag förstår så ska ägglossningen då ske inom 2 dygn.
 
Så med andra ord är du i princip lite gravid hela tiden........ :p
(Förstår att det inte är så roligt dock)
Typ ja. Det är jobbigt till en början, men samtidigt utvecklas man till att inte tro en massa hela tiden. Som nu i vintern, när cykeln blev 80 dagar lång.
 
Jag har ont innan ägget släppt. Får positivt ÄL-test samma dag som jag har som mest ont, och vad jag förstår så ska ägglossningen då ske inom 2 dygn.
Okej! Jag har inte gjort ÄL-test sen jag fick tillbaka mensen (har provat förut men då hade jag inte ont vid ÄL) men det vore kanske intressant :D
 
Nu när jag ändå är inne i tråden: Efter att jag fick barn känner jag min ägglossning, vilket aldrig någonsin hänt innan. Vad kan det bero på?

Ändå rätt praktiskt eftersom vi hoppas på syskon. Men när det gör ont i samband med ägglossning, är det när ägget redan har släppt va?

Jag känner också av min ägglossning mycket tydligare efter att jag fick barn! Gör ganska rejält ont men under en kortare period (ca 4-6h). Känner tydligt huruvida det är från höger eller vänster sida som ägget släpper. Däremot har mensvärken i princip helt försvunnit, inte mig emot!
 
Nu när jag ändå är inne i tråden: Efter att jag fick barn känner jag min ägglossning, vilket aldrig någonsin hänt innan. Vad kan det bero på?

Ändå rätt praktiskt eftersom vi hoppas på syskon. Men när det gör ont i samband med ägglossning, är det när ägget redan har släppt va?

Jag har samma erfarenhet. Innan har jag aldrig känt av ägglossning, även när vi försökte få vårt första barn och jag ändå "kände efter" en del så kunde jag inte uttyda någonting. Nu två barn senare är det liksom ingen tvekan. Innan ägget släpper för min del (eller jag har jämfört med ägglossningstest, det är väl så bra man kan veta).
 
Jag känner alltid ägglossning. Också vilken sida ägget släpper. Jag började känna det först efter att vi börjat försöka få barn. Jag fattar inte hur jag jag har kunnat undgå att märka det tidigare, för det gör ONT.
 
Jag känner alltid ägglossning. Också vilken sida ägget släpper. Jag började känna det först efter att vi börjat försöka få barn. Jag fattar inte hur jag jag har kunnat undgå att märka det tidigare, för det gör ONT.
Samma här. Om jag lärt mig nåt under de åren så var det att lära känna min kropp.
 
Efter vad som känns som en evighet (vi sökte hjälp i september -19) börjar vi äntligen närma oss vår IVF. Jag kommer ha långt protokoll, innebär det att alla folliklar börjar växa eftersom det inte finns någon förutbestämd dominant follikel, eller fungerar det som i en normal cykel där vissa förblir minimala till sin storlek? Växer alla folliklar i ungefär samma takt i ett långt protokoll?
 
Efter vad som känns som en evighet (vi sökte hjälp i september -19) börjar vi äntligen närma oss vår IVF. Jag kommer ha långt protokoll, innebär det att alla folliklar börjar växa eftersom det inte finns någon förutbestämd dominant follikel, eller fungerar det som i en normal cykel där vissa förblir minimala till sin storlek? Växer alla folliklar i ungefär samma takt i ett långt protokoll?
Både I långt och kort så vill man ju få ut många ägg. Inte för många, men ändå fler än på naturlig väg. De växer lite ojämt, så man följer den största follikeln då man förbereder inför äggplock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 281
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 752
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp