En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har pratat med dem nu, jag står i kön för op nu och de ringer mig vid återbud. Annars blir det efter sommaren. Känns skitjobbigt att vänta och vänta, mina chanser kanske redan är borta efter sommaren, blev ännu nojjigare när läkaren skrev prio pga låg äggreserv

Förstår frustrationen av att vänta och vänta hela tiden... Hoppas det går bra ändå. Tröstkramar ❤
 
Tack!

Det gick väldigt bra! Vi fick en perfekt liten blastocyst tillbaka och två lika fina till frysen. Två embryo odlas vidare till imorgon för att eventuellt frysas då om de lyckas utveckla sig som de ska, de låg lite back idag 😅
Är så lättad nu!
Skönt att få till frysen. Håller tummarna för blastocysten ni fick tillbaka.
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Vilken skönt resultat! Hoppas såklart att ni inte ska behöva reserverna i frysen, men ändå skönt att veta att de finns.

Påbörjar min 3:e behandling med hormonsprutor på onsdag. Två sprutor varje kväll, hoppas verkligen att det inte ska behövas mycket längre än de första 7 dagarna...

Det ger ett lugn att veta att vi har två eskimåer där som väntar till den dagen vi behöver eller vill ha dem. Kan slappna av lite i väntan nu.

Varför har man valt två? Det är väl ganska hög dos du får då eller får du olika preparat?
 
Det ger ett lugn att veta att vi har två eskimåer där som väntar till den dagen vi behöver eller vill ha dem. Kan slappna av lite i väntan nu.

Varför har man valt två? Det är väl ganska hög dos du får då eller får du olika preparat?

Olika preparat. 375 Fostimon (hade 450 förra gången) kombinerat med 75 Menopur.
 
4 år sedan jag sist va i den här tråden.
Vi är väl kanske inte fullt aktiv med att prova skapa nå barn men vi känner att ska vi ha ett till barn så är det nu eller inte alls. Sist tog det ett år av aktiva försök så är rädd att börja hoppas för mycket.

Hur som beställde jag hem ägglosningstest eftersom mi cykel är oregelbunden. Men jag kommer inte riktigt ihåg hur det brukade vara med dom här? Är det en sakta stegring över typ en vecka eller visar den bara tydliga streck enstaka dag?
Om det börjar synas streck men aldrig så att det är riktigt lika stark som teststrecket innan det blir svagare, kan jag då misstänka att jag inte haft ägglossning i allafall eller har man bara missat att testa under de "rätta timmarna?

Någon som orkar gå igenom detta?
 
4 år sedan jag sist va i den här tråden.
Vi är väl kanske inte fullt aktiv med att prova skapa nå barn men vi känner att ska vi ha ett till barn så är det nu eller inte alls. Sist tog det ett år av aktiva försök så är rädd att börja hoppas för mycket.

Hur som beställde jag hem ägglosningstest eftersom mi cykel är oregelbunden. Men jag kommer inte riktigt ihåg hur det brukade vara med dom här? Är det en sakta stegring över typ en vecka eller visar den bara tydliga streck enstaka dag?
Om det börjar synas streck men aldrig så att det är riktigt lika stark som teststrecket innan det blir svagare, kan jag då misstänka att jag inte haft ägglossning i allafall eller har man bara missat att testa under de "rätta timmarna?

Någon som orkar gå igenom detta?
Det kan vara lite hur som. Ser du inget tydligt positivt kan du helt enkelt ha missat det. Du får prova dig fram.
 
I måndags kväll kände jag mig hyfsat lugn, idag känner jag mig som ett vrak.
Hur står man ut med all denna väntan fram till testdag?! :banghead:
 
I måndags kväll kände jag mig hyfsat lugn, idag känner jag mig som ett vrak.
Hur står man ut med all denna väntan fram till testdag?! :banghead:

Förstår att tiden går galet långsamt nu! Antar att det är lika lång väntan som om det gått till naturlig väg? Var är chansen att det tar sig nu? Jag har för mig att min kollega pratade om 40%, men minns inte var i processen hon syftade på då.
 
Förstår att tiden går galet långsamt nu! Antar att det är lika lång väntan som vid vanlig ägglossning? Var är chansen att det tar sig nu? Jag har för mig att min kollega pratade om 40%, men minns inte var i processen hon syftade på då.

Jävligt långsamt går det...
12 dagar mellan återföring och testdag.
Finns väl inga helt säkra siffror men har flertalet gånger hört 30-35% om kvinnan är under 35 år.
I vårt fall beror barnlösheten enbart på manlig faktor så läkaren sa att våra gravidchanser låg på plussidan...
 
  • Gilla
Reactions: Is
I måndags kväll kände jag mig hyfsat lugn, idag känner jag mig som ett vrak.
Hur står man ut med all denna väntan fram till testdag?! :banghead:

Man får se till att hålla sig sysselsatt så dagarna går fort, typ. Håller med om att det känns olidigt emellanåt..! Hur mår du annars nu, efter äggplock och insättning?
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Man får se till att hålla sig sysselsatt så dagarna går fort, typ. Håller med om att det känns olidigt emellanåt..! Hur mår du annars nu, efter äggplock och insättning?

Vad sysselsätter man sig med egentligen?! 😂 Mannen är på annan ort i veckorna och hästen kan inte glänsa mer än vad han gör. Allt som jag borde göra i stall och hemmavid är för tungt för att vara ”godkänt” just nu. Rida får jag ju inte heller...

Har mått väldigt bra tycker jag. Någon liten dipp i humöret men inget mer än vid vanlig pms typ. Var öm tre dagar efter äggplock men sedan dess mått som vanligt. Bara det får mig att bli pessimistisk. Ska det inte kännas mer? Framförallt om det har tagit sig? 🤔
 
Vad sysselsätter man sig med egentligen?! 😂 Mannen är på annan ort i veckorna och hästen kan inte glänsa mer än vad han gör. Allt som jag borde göra i stall och hemmavid är för tungt för att vara ”godkänt” just nu. Rida får jag ju inte heller...

Har mått väldigt bra tycker jag. Någon liten dipp i humöret men inget mer än vid vanlig pms typ. Var öm tre dagar efter äggplock men sedan dess mått som vanligt. Bara det får mig att bli pessimistisk. Ska det inte kännas mer? Framförallt om det har tagit sig? 🤔
Det är för tidigt att känna nåt även om det tagit sig.
Håll ut! Förr eller senare är testdagen här.
 
Det är för tidigt att känna nåt även om det tagit sig.
Håll ut! Förr eller senare är testdagen här.

Tack för peppen =)
Köpte två korsordstidningar igår, bra tidsfördriv!
Kommer inte testa innan testdagen, vill dels inte göra det utan mannen och han kommer hem sent kvällen innan, dels är jag livrädd för ett negativt resultat och vill helst skjuta bort möjligheten att få det... :angel:
 
Tack för peppen =)
Köpte två korsordstidningar igår, bra tidsfördriv!
Kommer inte testa innan testdagen, vill dels inte göra det utan mannen och han kommer hem sent kvällen innan, dels är jag livrädd för ett negativt resultat och vill helst skjuta bort möjligheten att få det... :angel:

Jag tänker som du, inga test innan testdagen. Är dessutom för snål för att testa i tid och otid. 😁
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Men alltså, aj... Sprutat två dagar och hade glömt bort att Fostimon gjorde så ont. Inte nålen, men medlet. Med Menopur är det tvärt om, när väl nålen är inne (aj) så känns inte insättningen alls.

Man känner sig som värsta knarkaren när man sitter och blandar 😁, först tre behållare som ska in i en spruta (fostimon 150+150+75) och sen ytterligare en behållare och spruta (menopur 75).
 
Vad sysselsätter man sig med egentligen?! 😂 Mannen är på annan ort i veckorna och hästen kan inte glänsa mer än vad han gör. Allt som jag borde göra i stall och hemmavid är för tungt för att vara ”godkänt” just nu. Rida får jag ju inte heller...

Har mått väldigt bra tycker jag. Någon liten dipp i humöret men inget mer än vid vanlig pms typ. Var öm tre dagar efter äggplock men sedan dess mått som vanligt. Bara det får mig att bli pessimistisk. Ska det inte kännas mer? Framförallt om det har tagit sig? 🤔

Varför får du inte leva som vanligt?
 
Varför får du inte leva som vanligt?
Jag hade inga restriktioner. En läkare sa en gång att jag inte skulle hoppa så himla mycket. Annars var sex och bastu förbjudet, men bar precis efter äggplock pga infeltionsrisk. Vid vanlig transfer var det inga restriktioner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 340
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp