En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förväntad mens på söndag.
Men ja, jag har väl inte några större förhoppningar längre. Har i alla fall inbokad fertilitetsutredning i början av Maj om inget annat.
Lillsyrran skickade även sms igår kväll och skrev att dem väntar nr 2.
Såklart jättekul för dem, men fy så jobbigt att läsa. Man blir ju om än möjligt ännu mer stressad. Speciellt när deras dotter bara är 2 år. Vår Nora fyller 3 år snart. Släkten på sambon sida hintar ju titt som tätt nu för tiden att det börjar bli dags för syskon osv :(
Släkten på sambons sida kan flyga och fara ⛔️ Fy vad trött jag blir på sånt!
Vi försökte få tätt mellan våra barn. Tanken var att dottern skulle vara 2 år när andra kom. Blev gravid efter 5 månader - sent MA, bebis dog i vecka 17 och vi fick reda på det på RUL. Tog 6 månader att bli gravid igen, tidigt UL i vecka 13 såg allt bra ut. Extra UL i vecka 16 - bebis död. Hade någon börjat hinta om att det är dags för syskon och ha någon minsta tanke om att vi minsann måste ha en till snart så hade jag tappat det på riktigt. Usch usch usch. Ingen har med något sånt att göra öht för man vet aldrig vad som pågår bakom kulisserna.

Med det sagt, heja dig som kämpar på och jag hoppas ni får erat plus snart - med eller utan hjälp.
 
Släkten på sambons sida kan flyga och fara ⛔️ Fy vad trött jag blir på sånt!
Vi försökte få tätt mellan våra barn. Tanken var att dottern skulle vara 2 år när andra kom. Blev gravid efter 5 månader - sent MA, bebis dog i vecka 17 och vi fick reda på det på RUL. Tog 6 månader att bli gravid igen, tidigt UL i vecka 13 såg allt bra ut. Extra UL i vecka 16 - bebis död. Hade någon börjat hinta om att det är dags för syskon och ha någon minsta tanke om att vi minsann måste ha en till snart så hade jag tappat det på riktigt. Usch usch usch. Ingen har med något sånt att göra öht för man vet aldrig vad som pågår bakom kulisserna.

Med det sagt, heja dig som kämpar på och jag hoppas ni får erat plus snart - med eller utan hjälp.
Inser nu att jag såklart missat att skriva att det tillslut gick bra, efter att ha fått en BM på MVC som hjälpte till att få blodförtunnande utskrivet🙏🏻. Lillebror föddes 2019 efter ett hemskt 2018, och det blev lite mer än 3 år mellan barnen.
Skulle kanske skrivit det såklart 😓
 
Är det någon här som använder sig av CB fertilitetsmonitor? Jag köpte bara stickorna till denna förra månaden och använde ÄL-testen på mitt vanliga CB Advanced vilket fungerar bra.

Meeen man får ju med fyra graviditetsstickor där med, kan man använda de som ett ”vanligt” graviditetstest utan monitorn?
 
Skrapning var ju inget att oroa sig över visade det sig! Man var ju helt nedsövd, det fattade inte jag att man skulle vara. Vaknade upp och allt var över! Hade ju varit skönt att få det gjort betydligt tidigare bara.. Hoppas att allt är klart nu en gång för alla, så vi kan försöka igen.
 
BIM 5/5 här, så det närmar sig! Gjorde sådär som man absolut inte ska göra och för skojs skull (tar det inte som någon verklighet och kommer givetvis ta riktiga graviditetstest senare) provade jag mina ÄL-test från CB Advanced och fick utslag med blinkande gubbe både i går och i dag. Själva stickan ser jag ett förhållandevis starkt teststreck, intressant! Förstår som sagt att det inte behöver betyda positivt för graviditet, men nog hade det varit lite lustigt om så var. :D
 
:eek:

Plussade jag precis? RFSU testa tidigt. Testade nu, 2 dagar innan förväntad mens.
Strecket är suuuper svagt.
Man får kanske inte tillgodoräkna det som en graviditet innan strecket är lika starkt som kontrollstrecket?
Med dottern testade jag på förväntad mens dag och då var strecken lika starka.

Vad tror ni?
607820FA-85FB-4839-93C5-228FF7FA937E.jpeg
 
:eek:

Plussade jag precis? RFSU testa tidigt. Testade nu, 2 dagar innan förväntad mens.
Strecket är suuuper svagt.
Man får kanske inte tillgodoräkna det som en graviditet innan strecket är lika starkt som kontrollstrecket?
Med dottern testade jag på förväntad mens dag och då var strecken lika starka.

Vad tror ni?
Visa bifogad fil 68693

100 % ja!

Strecket är inte supersvagt utan tydligt. Supersvagt är när man knappt ser att det är något streck utan måste öka kontrasten på bilden för att faktiskt kunna uttyda det ;) Tror att det där kommer vara riktigt starkt om två dygn. Men å andra sidan finns ingen anledning att testa igen. Du ÄR gravid :)
 
Test med Babyplans testa tidigt i morse med neg. svar, men såg nu att de är "giltiga" 5 dagar innan utebliven mens, i dag är det 6 dagar innan, så det kan ju ev. vara för tidigt då. Den som lever får se! :D Fortsatt blinkande smiley på Cb Advanced dock, tror jag fortsätter med den testningen parallellt mest för skojs skull, kanske jag får en extra sen ÄL nu trots tidigare positiva ÄL-test i denna cykeln?
 
Jag har börjat få kalla fötter:nailbiting:
Vaccinerade mig igår (Pfizer) och kan nu inte låta bli och fundera på hur det eventuellt skulle påverka en tidig bebis?
Jag vet att gravida i andra länder har vaccinerats men det är äldre/ej födda så egentligen vet vi inte hur det påverkar... Eller?:cautious:
Har enligt app äl idag, väldigt dåligt med äl symtom den här veckan överlag och jag har inte stickat den. Kan ha varit äl i onsdags, och då borde det funnits levande spermier kvar men tänkte aldrig så långt som vaccin då:banghead:
 
Jag har börjat få kalla fötter:nailbiting:
Vaccinerade mig igår (Pfizer) och kan nu inte låta bli och fundera på hur det eventuellt skulle påverka en tidig bebis?
Jag vet att gravida i andra länder har vaccinerats men det är äldre/ej födda så egentligen vet vi inte hur det påverkar... Eller?:cautious:
Har enligt app äl idag, väldigt dåligt med äl symtom den här veckan överlag och jag har inte stickat den. Kan ha varit äl i onsdags, och då borde det funnits levande spermier kvar men tänkte aldrig så långt som vaccin då:banghead:
Du kan vara lugn! Det finns inget som helst som tyder på att en vaccinering mot covid-19 skulle vara skadligt för ett ev. foster. Det är större risk för ev skador på foster/bebis med att drabbas av covid-19 självt. Som sjukvårdspersonal har jag fått första sprutan med AstraZeneca och kommer inte tveka att ta spruta 2, också med AstraZeneca, när det är dags nästa eller nästnästa vecka.
 
Jag har börjat få kalla fötter:nailbiting:
Vaccinerade mig igår (Pfizer) och kan nu inte låta bli och fundera på hur det eventuellt skulle påverka en tidig bebis?
Jag vet att gravida i andra länder har vaccinerats men det är äldre/ej födda så egentligen vet vi inte hur det påverkar... Eller?:cautious:
Har enligt app äl idag, väldigt dåligt med äl symtom den här veckan överlag och jag har inte stickat den. Kan ha varit äl i onsdags, och då borde det funnits levande spermier kvar men tänkte aldrig så långt som vaccin då:banghead:
Fick också Pfizer denna vecka. Dubbla signaler. Dubbelkollade pga jag ammar men det är ok att ta både vid amning och graviditet. Samtidigt som det stod på lappen med ”goda råd” jag fick med (biverkningar mm) att de rekommenderar att man skyddar sig i två månader.
 
Du kan vara lugn! Det finns inget som helst som tyder på att en vaccinering mot covid-19 skulle vara skadligt för ett ev. foster. Det är större risk för ev skador på foster/bebis med att drabbas av covid-19 självt. Som sjukvårdspersonal har jag fått första sprutan med AstraZeneca och kommer inte tveka att ta spruta 2, också med AstraZeneca, när det är dags nästa eller nästnästa vecka.
Jag är också sjukhuspersonal, men försenad efter Astra blev inställt. Och jag trodde det skulle dra ut så på tiden att vi började försöka så länge
Astra hade jag på ett sätt varit mer tryggt med, då det är mer gjort på gamla principer.
 
Fick också Pfizer denna vecka. Dubbla signaler. Dubbelkollade pga jag ammar men det är ok att ta både vid amning och graviditet. Samtidigt som det stod på lappen med ”goda råd” jag fick med (biverkningar mm) att de rekommenderar att man skyddar sig i två månader.
Kul, en sån lapp fick inte jag...
Och hade varit bra info att ha!
 
Jag gjorde även ett "vanligt" RFSU test igår em som man kan göra på förväntad mens dag som mest troligt bör varit igår eller ev idag och även på det så dök det upp två streck :D
Så jag tror att jag kan hoppa ur denna tråden nu.
Önskar er andra här i tråden som kämpar med graviditet all lycka till er!
 
8351CEED-97CE-4219-9857-5F88C4226F1B.jpeg


Nej vad konstigt hörrni, det här är mina ÄL-test jag tagit nu (fast smiley på samma CB Advanced redan 19/4) och nu efter några dagar med blinkande smiley fick jag nu i morse en fast smiley igen med CB Advanced. Negativt på Babyplantorna Testa Tidigt i dag (beräknad BIM 5/5 enligt FLO). Måste vara en till ÄL i samma cykel eller något då va? Hur pass vanligt är det egentligen?
 
Visa bifogad fil 68803

Nej vad konstigt hörrni, det här är mina ÄL-test jag tagit nu (fast smiley på samma CB Advanced redan 19/4) och nu efter några dagar med blinkande smiley fick jag nu i morse en fast smiley igen med CB Advanced. Negativt på Babyplantorna Testa Tidigt i dag (beräknad BIM 5/5 enligt FLO). Måste vara en till ÄL i samma cykel eller något då va? Hur pass vanligt är det egentligen?
Fast alla de på bilden är ju negativa
 
Fast alla de på bilden är ju negativa
Ja i rättvisans namn var de övre mörkare innan de torkade, även aningen mörkare irl, men jag håller med. CB Advanced stickan har dock reagerat precis som under den ”vanliga” stegringen, kanske den det är knas med. Nåja det här var mest ett intressant experiment, på’t igen nästa månad bara. :D
 
Jag är också sjukhuspersonal, men försenad efter Astra blev inställt. Och jag trodde det skulle dra ut så på tiden att vi började försöka så länge
Astra hade jag på ett sätt varit mer tryggt med, då det är mer gjort på gamla principer.
En bekant till mig som också är inom sjukvården ska få sin andra Astra i veckan, hon har embryoåterföring i sin ivf-behandling om ca tre veckor.
Samordnaren skyndade på hennes andra dos pga återföringen då den var försenad för henne också egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 249
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 295
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
7 991
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp