En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog ut spiralen för 2,5 vecka sedan, barnmorskan såg då att jag skulle ägglossa när som helst. Har inte haft mens sedan 2018 när jag blev gravid med sonen. I fredags fick jag en liten blödning vilket stämmer tidsmässigt med mens, men den har verkligen varit liten. Vi snackar typ 2 små blödningar per dygn sedan i fredags. Får se om det kommer igång på riktigt eller om det inte blir någon riktig mens denna månad.
 
Jag tog ut spiralen för 2,5 vecka sedan, barnmorskan såg då att jag skulle ägglossa när som helst. Har inte haft mens sedan 2018 när jag blev gravid med sonen. I fredags fick jag en liten blödning vilket stämmer tidsmässigt med mens, men den har verkligen varit liten. Vi snackar typ 2 små blödningar per dygn sedan i fredags. Får se om det kommer igång på riktigt eller om det inte blir någon riktig mens denna månad.
Om ni har haft oskyddat sex efter uttagandet av spiralen så skulle du redan kunna vara gravid och det är därför din mens inte kommer igång utan blir bara lite små ”duttar”.
 
Hur går det för er @Hedblomster och @Ingela_S? Jag är i Riga och gör ett äggplock innan det stackars godkända embryot ska återföras, vilket blir i typ augusti. När jag var här för tre månader sedan (och fick ett gengodkänt embryo av fem) producerade min högra äggstock fyra ägg (vänstra nio), nu ETT (vänstra åtta). Tror min högra äggstock tänker pensionera sig inom en mens eller två.
Summa summarum: inte mycket nytt här, förutom att åldern tar ut sin rätt.
Lycka till med äggplocket! Är tanken att förhoppningsvis få fler embryon och sen återföra? Ska verkligen hålla tummarna!

Vi bara väntar på ny behandlingsplan för nästa återföring... Planen är att åka 22/8 men min mens vill inte komma. Så just nu händer inte så mycket. Men under tiden ska de tina hälften av våra embryon och utföra pgt-a på dem, så hoppas något är normalt. Vi har inte gjort det tidigare eftersom jag är ung men nu ville jag veta säkert, det är trots allt en lång resa varje gång.
 
Lycka till med äggplocket! Är tanken att förhoppningsvis få fler embryon och sen återföra? Ska verkligen hålla tummarna!

Vi bara väntar på ny behandlingsplan för nästa återföring... Planen är att åka 22/8 men min mens vill inte komma. Så just nu händer inte så mycket. Men under tiden ska de tina hälften av våra embryon och utföra pgt-a på dem, så hoppas något är normalt. Vi har inte gjort det tidigare eftersom jag är ung men nu ville jag veta säkert, det är trots allt en lång resa varje gång.
Jag förstår! Vad bra att gentesta dem innan. Jag hade fått gå igenom sex missfall om vi inte gjort det, säger det som uppmuntran att nu ska du väl ändå slippa fler! Jag håller alla tummar och tår, du är värd det, VERKLIGEN! ❤️
 
Min mens denna gång är också extremt märklig, det blödde en dag och sen inget mer. Har testat negativt så lär ju inte vara gravid iaf.
 
Hur gör ni med vitaminer? Mina multivitaminer tog slut och jag har dragit mig för att köpa nya... Vet inte riktigt vad jag vill ha och läser man på så blir det bara mer förvirring:o
 
Hur gör ni med vitaminer? Mina multivitaminer tog slut och jag har dragit mig för att köpa nya... Vet inte riktigt vad jag vill ha och läser man på så blir det bara mer förvirring:o
Just på grund av förvirringen går jag på det som känns bäst i magen. Jag tar magnesium, zink, omega3-kapslar, folsyra, b-vitamin och d-vitamin. Baserat på mina egna behov (bakgrund, mående).
 
Hur gör ni med vitaminer? Mina multivitaminer tog slut och jag har dragit mig för att köpa nya... Vet inte riktigt vad jag vill ha och läser man på så blir det bara mer förvirring:o
Jag åt efter diskussioner med min barnmorska multivitaminer vegetarian, omega3 och folsyra. Jag har varit vegetarian i över 20år så b-vitamin och omega3 tyckte hl. Var viktigt.
 
Är ganska säker på att det inte tagit sig denna månad då vi bott hos vänner och familj och haft svårt att få till det. Men ändå så har jag en liten tung känsla i livmodern och drömmer konstigt precis som jag gjorde förra gången jag var gravid. Men har varit skengravid förr... BIM om drygt en vecka.
 
Previs fått reda på att alla våra embryon i frysen på ryska kliniken inte har normalt antal kromosomer och inte går att använda :( Är 30 år gammal så kliniken var förvånad att det blev så, brukar vara flera friska när man är under 35 och har många ägg och embryon. Nu väntar ännu ett äggplock och klockan tickar vidare. Många år av försök som gått nu, känner mig trött.
 
Previs fått reda på att alla våra embryon i frysen på ryska kliniken inte har normalt antal kromosomer och inte går att använda :( Är 30 år gammal så kliniken var förvånad att det blev så, brukar vara flera friska när man är under 35 och har många ägg och embryon. Nu väntar ännu ett äggplock och klockan tickar vidare. Många år av försök som gått nu, känner mig trött.
Det kanske skulle kunna förklara varför du inte blivit gravid?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 453
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 399
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp