En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Återföring bokad på lördag... Lite ångest för vi kommer ha lagt nästan 80k på ivf sedan januari och det är jäääkligt mycket pengar ändå. Lite ångest också över att jag är rädd för resultatet. En del av mig vill bara strunta i barn och ivf, det är för smärtsamt att hålla på. Men den delen av mig som vill göra ALLT är för stark. Hade en lång lista frågor om medicinering och annat men tyvärr kan ju sköterskan i telefonen inte svara så mycket utan hänvisa till att läkaren får ta det på lördag. Det blir vår fjärde återföring och vi har två embryon i frysen, jag var faktiskt fräck nog att fråga om vi inte kunde få sätta in båda... Först sa hon bara "nej, det är inte möjligt". Sen sa hon "hmm det blir fjärde återföringen, jag kan ju åtminstone fråga doktorn men jag tror inte att det blir så". Och jag tror inte att det kommer bli så heller men man måste ju få fråga och hoppas. De ska ringa upp med besked i veckan iaf. Denna gång blir första ruvartiden då jag inte jobbar, första veckan iaf. Ska bli så skönt att resa utomlands och jag ska inte packa med några gravtest. Tror jag.
 
Jahapp. Blödning nu. Ganska mycket, färskt blod blandat med flytningar när jag torkade. Antar missfall på G då, särskilt med tanke på att jag senaste nätterna haft rejält smärtsam molvärk. Har lite lätt värk nu med, som långsamt stegrar. Precis när jag skriver börjar det hugga och sticka i magen. Känns snopet och tomt, jag hade ju precis börjat tro på det här.

Inväntar mer smärta och blod nu. Ni som haft missfall, vad gör jag sen då? Ringer upp barnmorskemottagningen igen? Gör de en koll för att se att allt är borta?
 
Jahapp. Blödning nu. Ganska mycket, färskt blod blandat med flytningar när jag torkade. Antar missfall på G då, särskilt med tanke på att jag senaste nätterna haft rejält smärtsam molvärk. Har lite lätt värk nu med, som långsamt stegrar. Känns snopet och tomt, jag hade ju precis börjat tro på det här.

Inväntar mer smärta och blod nu. Ni som haft missfall, vad gör jag sen då? Ringer upp barnmorskemottagningen igen? Gör de en koll för att se att allt är borta?

Mina missfall har skött sig själva. Andra gången så hade jag inbokat ultraljud och fick cytotec bara för att snabba på förloppet.
Om du "bara" blöder utan väldig smärta, feber eller illaluktande blod så behöver du inte söka vård. Jag blödde cirka två veckor varav andra veckan ganska sparsamt.

Beklagar verkligen :heart
 
Jahapp. Blödning nu. Ganska mycket, färskt blod blandat med flytningar när jag torkade. Antar missfall på G då, särskilt med tanke på att jag senaste nätterna haft rejält smärtsam molvärk. Har lite lätt värk nu med, som långsamt stegrar. Precis när jag skriver börjar det hugga och sticka i magen. Känns snopet och tomt, jag hade ju precis börjat tro på det här.

Inväntar mer smärta och blod nu. Ni som haft missfall, vad gör jag sen då? Ringer upp barnmorskemottagningen igen? Gör de en koll för att se att allt är borta?
Nej, vad trist. Beklagar :(.
Mitt missfall skötte sig själv, var aldrig och kollade upp det. Blödde två veckor (var i v.10 när det började).
 
Jahapp. Blödning nu. Ganska mycket, färskt blod blandat med flytningar när jag torkade. Antar missfall på G då, särskilt med tanke på att jag senaste nätterna haft rejält smärtsam molvärk. Har lite lätt värk nu med, som långsamt stegrar. Precis när jag skriver börjar det hugga och sticka i magen. Känns snopet och tomt, jag hade ju precis börjat tro på det här.

Inväntar mer smärta och blod nu. Ni som haft missfall, vad gör jag sen då? Ringer upp barnmorskemottagningen igen? Gör de en koll för att se att allt är borta?

Nej, så tråkigt :(
 
Jahapp. Blödning nu. Ganska mycket, färskt blod blandat med flytningar när jag torkade. Antar missfall på G då, särskilt med tanke på att jag senaste nätterna haft rejält smärtsam molvärk. Har lite lätt värk nu med, som långsamt stegrar. Precis när jag skriver börjar det hugga och sticka i magen. Känns snopet och tomt, jag hade ju precis börjat tro på det här.

Inväntar mer smärta och blod nu. Ni som haft missfall, vad gör jag sen då? Ringer upp barnmorskemottagningen igen? Gör de en koll för att se att allt är borta?
Beklagar verkligen 😥❤️
 
Jahapp. Blödning nu. Ganska mycket, färskt blod blandat med flytningar när jag torkade. Antar missfall på G då, särskilt med tanke på att jag senaste nätterna haft rejält smärtsam molvärk. Har lite lätt värk nu med, som långsamt stegrar. Precis när jag skriver börjar det hugga och sticka i magen. Känns snopet och tomt, jag hade ju precis börjat tro på det här.

Inväntar mer smärta och blod nu. Ni som haft missfall, vad gör jag sen då? Ringer upp barnmorskemottagningen igen? Gör de en koll för att se att allt är borta?
Har haft ett missfall och det skötte sig själv, men jag fick ryggvärk och min BM skickade mig då till gyn för kontroll. Fick komma på återbesök och då hade kroppen löst allt själv.
Beklagar verkligen om det är ett missfall :heart
 
Tack hörni :( Blodet har blivit lite mer rödbrunt nu och märks bara om jag torkar mig. Lätt molvärk och lite omväxlade smärta i (vad jag förmodar är) höger och vänster äggstock. Har ju fortfarande nåt slags hopp om att det bara ska vara någon slags ofarlig blödning, men smärta + blod känns ju sådär.
 
Tack hörni :( Blodet har blivit lite mer rödbrunt nu och märks bara om jag torkar mig. Lätt molvärk och lite omväxlade smärta i (vad jag förmodar är) höger och vänster äggstock. Har ju fortfarande nåt slags hopp om att det bara ska vara någon slags ofarlig blödning, men smärta + blod känns ju sådär.


Hoppas kan man alltid. Jag blödde vid båda första tillfällena då jag skulle haft mens (v 4 och 8?), med klumpar och allt. Var så säker på missfall men dottern ligger i sängen och sover nu.
Ibland undrar jag om det var en tvilling eller nåt.
 
Tack hörni :( Blodet har blivit lite mer rödbrunt nu och märks bara om jag torkar mig. Lätt molvärk och lite omväxlade smärta i (vad jag förmodar är) höger och vänster äggstock. Har ju fortfarande nåt slags hopp om att det bara ska vara någon slags ofarlig blödning, men smärta + blod känns ju sådär.
I så fall hoppas jag också ❤️
 
Börjar snart ha med mannen på tåget om barn tre. Han skulle gärna vänta nått når. Jag har inte riktig den tiden med tanke på att jag är 35.

Vi har bara 18 månader mellan barnen nu och kör vi igång verksamheten skulle det blir ca 3 år 3+ månader mellan yngsta och äldsta.

Ena dagen är han helt med och nästa är det blankt nej. Senaste budet är nu kör vi för man kan inte ångra sig när ägget är befruktat (hans moral uppmuntrar inte abort för att ett barn ”inte passar in”)

Men lite jobbiga känslor. Jag är inte klar. Han är mer klar och nöjd över de barn vi har. Kanske de handlar om att vi har två pojkar och jag gärna skulle ha en dotter också. Skulle kanske varit mer nöjd om andra barnet skulle blivit en flicka i stället. Nu finns det en saknar i stället. Är dock glad pojkmamma och klär de stackarna i tröjor med enhörningar på
 
Tack hörni :( Blodet har blivit lite mer rödbrunt nu och märks bara om jag torkar mig. Lätt molvärk och lite omväxlade smärta i (vad jag förmodar är) höger och vänster äggstock. Har ju fortfarande nåt slags hopp om att det bara ska vara någon slags ofarlig blödning, men smärta + blod känns ju sådär.

Jag åkte på koll vid mitt missfall. Bara för att kolla om det var just ett missfall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 453
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 411
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp