En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp. Blödning nu. Ganska mycket, färskt blod blandat med flytningar när jag torkade. Antar missfall på G då, särskilt med tanke på att jag senaste nätterna haft rejält smärtsam molvärk. Har lite lätt värk nu med, som långsamt stegrar. Precis när jag skriver börjar det hugga och sticka i magen. Känns snopet och tomt, jag hade ju precis börjat tro på det här.

Inväntar mer smärta och blod nu. Ni som haft missfall, vad gör jag sen då? Ringer upp barnmorskemottagningen igen? Gör de en koll för att se att allt är borta?

Vad tråkigt om det är så att du fått missfall :heart.
I normala fall så gör inte vården något särskilt, om det inte är så att man får väldigt ont eller blöder onormalt mycket. Jag tyckte det var så hemskt att gå hemma och först inte veta om det var ett missfall eller inte.
Vid mitt första missfall hade jag mensvärk och blödning i ca en vecka. Fick sen brutala smärtor och fick åka in akut. Allt hade inte kommit ut. Fick Cytotec, men det hjälte inte så blev skrapning.
Andra gången upptäcktes det på ett tidigt privat ultraljud att fostret var dött. Fick remiss till sjukhuset en vecka senare, men kvällen innan började jag blöda brutalt mycket så fick åka in akut och blev skrapad igen. Var partiell mola, därav den stora blödningen.
Väldigt jobbigt, men det var helt enkelt inte meningen att vi skulle ha barn då.
Nu är jag gravid igen och har en månad till beräknad förlossning.
Håller tummarna för dig
 
Så fantastiskt! Håller tummarna för er och hpppas ni får en toppensemester som uppladdning ✊🏼

Yaaay! Vad bra att du stod på dig! Håller tummarna för er!!

Håller tummarna!

Tack ❤️ Det känns spännande, vi tror ju självklart inte att båda ska fästa och det gör väl inte läkaren heller eftersom de tillåter oss att återföra två. Men oavsett om ett eller två stannar blir vi överlyckliga! Och om inget stannar så kommer vi bli besvikna men då har vi avslutat hela kapitlet som var ivf1 i alla fall och går vidare till ivf2 i höst.
 
Har väntad mens på fredag och har alla tecken jag brukar ha tre dagar innan mens. Finnar, ont i huvudet, känner mig låg och är supertörstig (märkligt pms-symptom kanske men blir alltid så :D)

Känns som dåliga odds även denna månad alltså. Aja, pissochblä.. :grin:
 
Har väntad mens på fredag och har alla tecken jag brukar ha tre dagar innan mens. Finnar, ont i huvudet, känner mig låg och är supertörstig (märkligt pms-symptom kanske men blir alltid så :D)

Känns som dåliga odds även denna månad alltså. Aja, pissochblä.. :grin:

Dom gånger jag varit gravid har varit dom gånger jag minst anat det och haft minst symtom på graviditet och mest symtom på mens :)
 
Tack ❤️ Det känns spännande, vi tror ju självklart inte att båda ska fästa och det gör väl inte läkaren heller eftersom de tillåter oss att återföra två. Men oavsett om ett eller två stannar blir vi överlyckliga! Och om inget stannar så kommer vi bli besvikna men då har vi avslutat hela kapitlet som var ivf1 i alla fall och går vidare till ivf2 i höst.

Vad spännande och kul att läkaren gick med på att överföra båda. Håller tummarna! Vilket flyt att ni precis hinner med en återföring innan resan. Hoppas ni kan ta det lugnt och försöka kunna koppla bort tankarna på om det tar sig eller inte (lättare sagt än gjort...).

Själv har jag använt sprutor i 7 dagar och ska på kontroll med UL idag. Får se hur det utvecklat sig den här gången.
 
Jahapp. Blödning nu. Ganska mycket, färskt blod blandat med flytningar när jag torkade. Antar missfall på G då, särskilt med tanke på att jag senaste nätterna haft rejält smärtsam molvärk. Har lite lätt värk nu med, som långsamt stegrar. Precis när jag skriver börjar det hugga och sticka i magen. Känns snopet och tomt, jag hade ju precis börjat tro på det här.

Inväntar mer smärta och blod nu. Ni som haft missfall, vad gör jag sen då? Ringer upp barnmorskemottagningen igen? Gör de en koll för att se att allt är borta?

Nej, vad tråkigt... ❤
 
@Ingela_S Ja, men blödningen avtog igår och det har inte kommit mer nu. Blev aldrig så mycket och blodet blev snabbt mer brunt så den ”färska” blödningen verkade liten. I natt har jag dock haft riktigt smärtsam molvärk igen, som jag förvisso brukar ha vissa nätter. Så jag vet inte vad som händer, om det här är början på missfall eller om det var någon ofarlig blödning.

Just nu känns känns det som jag är i limbo och bara väntar mer blod.
 
@Ingela_S Ja, men blödningen avtog igår och det har inte kommit mer nu. Blev aldrig så mycket och blodet blev snabbt mer brunt så den ”färska” blödningen verkade liten. I natt har jag dock haft riktigt smärtsam molvärk igen, som jag förvisso brukar ha vissa nätter. Så jag vet inte vad som händer, om det här är början på missfall eller om det var någon ofarlig blödning.

Just nu känns känns det som jag är i limbo och bara väntar mer blod.
Finns det inte något som heter nidblödning och som är när det fäster i livmodern?
 
Finns det inte något som heter nidblödning och som är när det fäster i livmodern?
Jo det finns det. Men den blödningen ska ju isf ske innan BIM, eftersom det är då ägget fäster. Alltså väldigt tidigt. Om jag har fattat det rätt.
Jag tror cherie är längre än så.
Men det är ändå inte helt ovanligt att ha mindre blödningar under en graviditet. Jag hade det med min första. Vid första blödningen så blev jag orolig och fick tid för ett tidigt ultraljud.
 
@Ingela_S Ja, men blödningen avtog igår och det har inte kommit mer nu. Blev aldrig så mycket och blodet blev snabbt mer brunt så den ”färska” blödningen verkade liten. I natt har jag dock haft riktigt smärtsam molvärk igen, som jag förvisso brukar ha vissa nätter. Så jag vet inte vad som händer, om det här är början på missfall eller om det var någon ofarlig blödning.

Just nu känns känns det som jag är i limbo och bara väntar mer blod.
Att blödningen avtagit kanske är ett bra tecken? Hoppas verkligen det iaf! Men du molvärken, måste bara fråga: den sitter väl inte bara på ena sidan?
 
Vad spännande och kul att läkaren gick med på att överföra båda. Håller tummarna! Vilket flyt att ni precis hinner med en återföring innan resan. Hoppas ni kan ta det lugnt och försöka kunna koppla bort tankarna på om det tar sig eller inte (lättare sagt än gjort...).

Själv har jag använt sprutor i 7 dagar och ska på kontroll med UL idag. Får se hur det utvecklat sig den här gången.
Ja verkligen flyt, en dag senare och det hade varit kört liksom. Nu hoppas jag allt vad jag har... Ska bli skönt att inte jobba första veckan faktiskt, bara göra trevliga saker.

Vad skönt att du är igång! Hur har det sett ut på dina vul tidigare, antal ägg? Du får uppdatera hur det går :) Känns verkligen som er tur.
 
Ni är så fint stöttande och hjälpsamma i den här tråden! Det stämmer att jag är längre gången än att det skulle vara nidblödning. Jag ringde gynakuten vid blödningen, eftersom jag också haft mycket smärtor i magen, men de sa bara avvakta. Och att blödning ibland kunde vara ofarligt.

@Hedblomster Ja, det borde ju vara gott tecken. Känner mig lite lugnare idag. Ingen tendens till blödning igen. Ingen ökad smärta mot vanligt. Vi får se vad som händer. Ett tag var jag övertygad om missfall. Smärtan sitter inte bara vid ena sidan, men tack för koll! :heart
 
Ja verkligen flyt, en dag senare och det hade varit kört liksom. Nu hoppas jag allt vad jag har... Ska bli skönt att inte jobba första veckan faktiskt, bara göra trevliga saker.

Vad skönt att du är igång! Hur har det sett ut på dina vul tidigare, antal ägg? Du får uppdatera hur det går :) Känns verkligen som er tur.

Koll med UL visade 3+3 äggblåsor på 8-10 mm. Ska fortsätta med sprutor, dock annan dosering, och ny koll på måndag. Det fanns en äggblåsa som läkaren inte trodde var en riktig äggblåsa eftersom den var mycket större än övriga. Under vår utredning hade jag någon äggblåsa som blev förstorad och jag fick gå på extra koll så den gick tillbaka efter nästa mens. Så det finns en risk att denna suger åt sig all hormonstimulering och att de andra inte växer alls. I så fall kommer behandlingen avbrytas på måndag. Det skulle även kunna vara ytterligare en endometrioscysta, men i mina ögon såg den inte likadan ut som den tidigare cystan, så jag vet inte. Får se hur det ser ut på måndag helt enkelt. Med samma utveckling som tidigare så blir det preliminärt äggplock på onsdag.
 
Ni är så fint stöttande och hjälpsamma i den här tråden! Det stämmer att jag är längre gången än att det skulle vara nidblödning. Jag ringde gynakuten vid blödningen, eftersom jag också haft mycket smärtor i magen, men de sa bara avvakta. Och att blödning ibland kunde vara ofarligt.

@Hedblomster Ja, det borde ju vara gott tecken. Känner mig lite lugnare idag. Ingen tendens till blödning igen. Ingen ökad smärta mot vanligt. Vi får se vad som händer. Ett tag var jag övertygad om missfall. Smärtan sitter inte bara vid ena sidan, men tack för koll! :heart

Har du något tidigt ultraljud inplanerat?

Jag blödde i tre veckor, från vecka 7 till vecka 10. Är i vecka 37 nu och det hittades aldrig någon förklaring till blödningen. Men det var mycket lugnande att gå på ultraljud under den tiden och se att fostret hängde kvar. :heart
 
Koll med UL visade 3+3 äggblåsor på 8-10 mm. Ska fortsätta med sprutor, dock annan dosering, och ny koll på måndag. Det fanns en äggblåsa som läkaren inte trodde var en riktig äggblåsa eftersom den var mycket större än övriga. Under vår utredning hade jag någon äggblåsa som blev förstorad och jag fick gå på extra koll så den gick tillbaka efter nästa mens. Så det finns en risk att denna suger åt sig all hormonstimulering och att de andra inte växer alls. I så fall kommer behandlingen avbrytas på måndag. Det skulle även kunna vara ytterligare en endometrioscysta, men i mina ögon såg den inte likadan ut som den tidigare cystan, så jag vet inte. Får se hur det ser ut på måndag helt enkelt. Med samma utveckling som tidigare så blir det preliminärt äggplock på onsdag.
Men oj, hoppas verkligen inte de måste avbryta! Det skulle ju vara jättejobbigt. Måste man så måste man såklart men lätt att bli förbannad på kroppen... Hoppas på äggplock på onsdag istället!
 
@cherie
När jag väntade min äldsta så fick jag magsmärtor nästan från dag ett ägget fäst. Det blev så illa att jag fick utskrivet rätt starka smärtstillande. Jag fick förklarat att det för vissa kan vara väldigt känsligt med nerver och liknande i livmodern och att man kan få växtvärk i livmodern rätt omgående. Så smärtan behöver absolut inte vara en dålig sak.

Hoppas du kan bli lite lugnad av detta ❤️
 
Jag har också haft kraftig växtvärk nästan hela tiden, är i v.14, snart 15 nu. Blir livrädd varje gång och tror att det är missfall på gång igen. 🙄
 
Men oj, hoppas verkligen inte de måste avbryta! Det skulle ju vara jättejobbigt. Måste man så måste man såklart men lätt att bli förbannad på kroppen... Hoppas på äggplock på onsdag istället!

Haha, nu när du säger det så låter det ju mer logiskt att bli arg på kroppen, men av nån anledning så var första reaktionen att bli arg på vården. 😳Förstår givetvis att de inte kan förutsäga hur just min kropp kommer reagera, men det känns bättre att vara arg på nån annan än sig själv.😇😁

För att göra det hela bättre så har mannen det riktigt körigt på jobb nästa vecka, det ska ordnas för fest på stort köpcenter och han har ensam hand om all matning av el till spektaklet. Men hans chef vet om att vi gör behandling (chefen har gjort samma), så det får lösa sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 419
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp