En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sämst på att hålla mig från att testa alltså.. Tog ett test redan igår:o (bim är förmodligen tidigast ons...) och inbillade mig att det kanske var en skugga. Känner fortf inget förutom molvärk, men det har jag haft till o från under hela denna cykel så det säger nog inte så mkt.

Idag tog jag ett nytt fast jag hade sagt till mig själv att vänta:banghead: men kunde då ana ett streck som jag inte tror att jag önskar dit iaf. Ska vänta till tis nu o sen prova igen. Får se, men spännande är det iaf!
Spännande! Jag håller tummarna!
 
Härligt med kvinnokroppen. Kommer fortfarande lite rosa på pappret. Men är typ bara så att de blir nyansskillnad på pappret. Hade liknande med de som blev missfall. Trodde jag fått mens (på vårt bröllop) men icke. Vill dock minnas de var kraftigare blödning den gången. Spotting har jag haft vid p-piller endast och då var de bruna flytningar 1-2 dagar innan mensen drog igång.

Just nu. Inga tecken på varken graviditet eller mens. Vakuum. Ont i ligamenten runt livmodern när jag hostar. Ingen pms. Daaaa. Vill inte testa heller ifall man får ett tidigt missfall. Lika bra att då bara tro mensen är någon dag sen om de skulle vara så
 
Härligt med kvinnokroppen. Kommer fortfarande lite rosa på pappret. Men är typ bara så att de blir nyansskillnad på pappret. Hade liknande med de som blev missfall. Trodde jag fått mens (på vårt bröllop) men icke. Vill dock minnas de var kraftigare blödning den gången. Spotting har jag haft vid p-piller endast och då var de bruna flytningar 1-2 dagar innan mensen drog igång.

Just nu. Inga tecken på varken graviditet eller mens. Vakuum. Ont i ligamenten runt livmodern när jag hostar. Ingen pms. Daaaa. Vill inte testa heller ifall man får ett tidigt missfall. Lika bra att då bara tro mensen är någon dag sen om de skulle vara så

Jobbigt att du hamnat i något konstigt mellanläge. Förstår att du avvaktar med test, tänk om en själv vore lika förnuftig. När har du bim? Visst är det inte så lång tid kvar? Håller tummarna för oss båda!
 
Jobbigt att du hamnat i något konstigt mellanläge. Förstår att du avvaktar med test, tänk om en själv vore lika förnuftig. När har du bim? Visst är det inte så lång tid kvar? Håller tummarna för oss båda!

Räknar man kortaste cykel bim igår. Längsta på onsdag. Kom färskt blod i morse men sedan inger mer :banghead: Räknar nästan med att de sket sig. Dock brukar mensen dra igång rätt bang bom för mig. Inte så här med fjutt. (Får liksom byta nattbinda varannan timme dagtid de första dagar a)
 
Räknar man kortaste cykel bim igår. Längsta på onsdag. Kom färskt blod i morse men sedan inger mer :banghead: Räknar nästan med att de sket sig. Dock brukar mensen dra igång rätt bang bom för mig. Inte så här med fjutt. (Får liksom byta nattbinda varannan timme dagtid de första dagar a)

Okej, då får du iaf veta väldigt snart. Hoppas att det går vägen.
 
Här har jag fått mer och mer halvskum molvärk. Känner mig allmänt konstig, lite som första graviditeten som slutade i MA. Så är inte jätteoptimistisk men hoppas ju givetvis ändå. Testar igen imorrn vilket fall.
 
Bara lite tankar från mig.
När vår förstfödde blev till så var det inte planerat, utan mer ojsan. När nr 2 skulle till var det inte lika enkelt utan det tog cirka 1 år. Nu när nr 3 ska till, och vi är nästan 10 år äldre, så har det tagit sig både på första (tidigt missfall) och andra försöket.
Så underligt det är det där med hur kroppen funkar.
 
Bara lite tankar från mig.
När vår förstfödde blev till så var det inte planerat, utan mer ojsan. När nr 2 skulle till var det inte lika enkelt utan det tog cirka 1 år. Nu när nr 3 ska till, och vi är nästan 10 år äldre, så har det tagit sig både på första (tidigt missfall) och andra försöket.
Så underligt det är det där med hur kroppen funkar.

Samma här. Första blev till direkt månaden efter att jag slutat med p-piller (tyvärr blev de missfall). Nummer ett tog tre försök, mest pga att vi bodde i ett svinkallt hus och de var vinter. Lillebror kom också på första försöket.

Gissar att det är mensen som kommit i alla fall nu. Blöder lite mer nu sedan igår kväll. Dock ingen mensvärk eller synliga slemhinnor.
 
Samma här. Första blev till direkt månaden efter att jag slutat med p-piller (tyvärr blev de missfall). Nummer ett tog tre försök, mest pga att vi bodde i ett svinkallt hus och de var vinter. Lillebror kom också på första försöket.

Gissar att det är mensen som kommit i alla fall nu. Blöder lite mer nu sedan igår kväll. Dock ingen mensvärk eller synliga slemhinnor.
Fast då har det fungerat snabbt för dig alla gånger. Det har det ju inte gjort för mig.
 
Samma här. Första blev till direkt månaden efter att jag slutat med p-piller (tyvärr blev de missfall). Nummer ett tog tre försök, mest pga att vi bodde i ett svinkallt hus och de var vinter. Lillebror kom också på första försöket.

Gissar att det är mensen som kommit i alla fall nu. Blöder lite mer nu sedan igår kväll. Dock ingen mensvärk eller synliga slemhinnor.
1-3 gånger är det vanligaste.
 
Stort grattis @Mois :bump:
Hur går det för dig @anonymApril ? Håller tummarna!

Här är det som vanligt... segt ;) cykeln blev ju plötsligt betydligt längre, så nu vet jag inte när jag har BIM. Enligt appen är det nästa onsdag på dag 30, men hade positivt äl-test dag 13 så då borde jag väl kunna testa på dag 27 om jag normalt sätt har 14 dagar mellan äl och mens? Har lovat mig själv att inte testa alls i och för sig - får se om jag kan hålla det O_o
 
Stort grattis @Mois :bump:
Hur går det för dig @anonymApril ? Håller tummarna!

Här är det som vanligt... segt ;) cykeln blev ju plötsligt betydligt längre, så nu vet jag inte när jag har BIM. Enligt appen är det nästa onsdag på dag 30, men hade positivt äl-test dag 13 så då borde jag väl kunna testa på dag 27 om jag normalt sätt har 14 dagar mellan äl och mens? Har lovat mig själv att inte testa alls i och för sig - får se om jag kan hålla det O_o
Tack!

Du kan säkert testa redan på dag 27, men inte säkert att du får nåt svar ;)
 
Stort grattis @Mois :bump:
Hur går det för dig @anonymApril ? Håller tummarna!

Här är det som vanligt... segt ;) cykeln blev ju plötsligt betydligt längre, så nu vet jag inte när jag har BIM. Enligt appen är det nästa onsdag på dag 30, men hade positivt äl-test dag 13 så då borde jag väl kunna testa på dag 27 om jag normalt sätt har 14 dagar mellan äl och mens? Har lovat mig själv att inte testa alls i och för sig - får se om jag kan hålla det O_o

Det har gått bra tror jag, fick ett positivt test i tisdags (det var fortfarande inte särskilt starkt men man såg tydligt strecket iaf). Än vågar jag inte riktigt tro på det och glädjas helt men förhoppningsvis får det gå hela vägen :)

14 dagar borde kunna räcka för att testa om du brukar ha det mellanrummet. Men sen är det ju säkert mer fördelaktigt att vänta lite extra (vilket jag absolut inte lyckas med, så mina råd är väl inte mycket att hänga i gran ;) )
 
Det blev mens i början av juli för mig! :bump: :love: Så kanske är kroppen på väg att komma igen. Hade ett svagt äl-test igår så kanske, kanske att jag har äl igen. Haft lite molvärk och PMSigt humör. OM jag har rätt i min känsla och misstänke så kanske jag, för första gången i mitt liv, när på väg att får en normal cykel! Det vore ju nästan som ett mirakel. Håll tummarna!
 
Stort grattis @Mois :bump:
Hur går det för dig @anonymApril ? Håller tummarna!

Här är det som vanligt... segt ;) cykeln blev ju plötsligt betydligt längre, så nu vet jag inte när jag har BIM. Enligt appen är det nästa onsdag på dag 30, men hade positivt äl-test dag 13 så då borde jag väl kunna testa på dag 27 om jag normalt sätt har 14 dagar mellan äl och mens? Har lovat mig själv att inte testa alls i och för sig - får se om jag kan hålla det O_o
Hur har det gått för dig? :)
 
Tråkigt @Kecipeyniri .. :(

Blev kortvarig frånvaro för mig i denna tråd. Har verkligen varit skumt o forsätter att vara det. Ingen blödning, flera positiva gravtest men som pendlat i styrka, de flesta mer positiva än de innan men sen plötsligt ett i princip negativt för att senare samma dag bli tydligt plus. Molvärk som blivit mer påtaglig och inte ett enda gravsymptom... Idag på gynakuten var gravtestet negativt och de kunde inte se något alls i livmoder/äggstockar, förutom att konstatera att jag har ganska ont på vänster äggstock o vätska i livmodern.. Jättekonstigt alltihop! Nu inväntar jag bara blödningen. Men vore ju jättekonstigt om en sisådär 6 test skulle ha visat falskt positivt.

Någon som fått falska positiva svar?
 
Tråkigt @Kecipeyniri .. :(

Blev kortvarig frånvaro för mig i denna tråd. Har verkligen varit skumt o forsätter att vara det. Ingen blödning, flera positiva gravtest men som pendlat i styrka, de flesta mer positiva än de innan men sen plötsligt ett i princip negativt för att senare samma dag bli tydligt plus. Molvärk som blivit mer påtaglig och inte ett enda gravsymptom... Idag på gynakuten var gravtestet negativt och de kunde inte se något alls i livmoder/äggstockar, förutom att konstatera att jag har ganska ont på vänster äggstock o vätska i livmodern.. Jättekonstigt alltihop! Nu inväntar jag bara blödningen. Men vore ju jättekonstigt om en sisådär 6 test skulle ha visat falskt positivt.

Någon som fått falska positiva svar?

Jag har inte fått falska positiva svar, men test som har visat positivt pga kemisk graviditet.

Hur långt gången är du?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 456
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 432
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 298
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
8 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp