En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mens idag igen 😫
Men det är ju bara andra gången sedan jag slutade äta piller så jag har ännu inte ens koll på hur lång cykel jag har.

Någon app som är bättre än de andra?

Har inte jättebra koll på olika appar, men den jag har (Period tracker - haft i 100 år) räknar ut ett genomsnitt så har man oregelbunden mens går det inte att lita på den. Tänker att ägglossningstest borde vara det säkraste om man vill få koll på sin cykel :)
 
Jag blir inte riktigt klok på min ägglossning och jag vet att ni är många kunniga här. Jag började tempa i den här cykeln, det har jag aldrig gjort förr.

Jag brukar få positivt på mina ägglossningsstickor ungefär dag 17 och min menscykel brukar vara 27 dagar, ägglossningen sker alltså lite onödigt sent i cykeln. Brun spotting brukar börja dag 24. Jag har testat med stickor i ett drygt år nu, redan innan vi började försöka få barn. Den här cykeln fick jag, som jag uppfattar det, ägglossningsflytningar tidigt i min cykel och ägglossningstestet visade positivt på dag 8. Sen blev det svagare och svagare för att igen bli positivt på dag 17.

Kan det här betyda att min kropp försöker ägglossa redan tidigt i menscykeln, men att det av någon anledning misslyckas och att den därför gör ett nytt försök på dag 17, eller varför blir det så här? Jag fick ingen temperaturstegning efter första ägglossningen(?) och bara 0,15 grader efter den andra. Vi har försökt aktivt i 10 månader.
 
Ringde och kollade hur befruktningen gått, 11 av 12 befruktade :) Förra gången var det ju 10 av 13 och vi fick 5 blastocyster, så det verkar inte vara vårat problem... Såg att akademiska har en studie för de som gjort minst fyra återföringar där man gör en endometrial scratch, så om vår återföring på måndag som blir vår femte inte går vägen ska jag kolla om vi kan få vara med.
 
Ringde och kollade hur befruktningen gått, 11 av 12 befruktade :) Förra gången var det ju 10 av 13 och vi fick 5 blastocyster, så det verkar inte vara vårat problem... Såg att akademiska har en studie för de som gjort minst fyra återföringar där man gör en endometrial scratch, så om vår återföring på måndag som blir vår femte inte går vägen ska jag kolla om vi kan få vara med.

Fjärde gången gillt är det ju!

Så det så.
 
Jag blir inte riktigt klok på min ägglossning och jag vet att ni är många kunniga här. Jag började tempa i den här cykeln, det har jag aldrig gjort förr.

Jag brukar få positivt på mina ägglossningsstickor ungefär dag 17 och min menscykel brukar vara 27 dagar, ägglossningen sker alltså lite onödigt sent i cykeln. Brun spotting brukar börja dag 24. Jag har testat med stickor i ett drygt år nu, redan innan vi började försöka få barn. Den här cykeln fick jag, som jag uppfattar det, ägglossningsflytningar tidigt i min cykel och ägglossningstestet visade positivt på dag 8. Sen blev det svagare och svagare för att igen bli positivt på dag 17.

Kan det här betyda att min kropp försöker ägglossa redan tidigt i menscykeln, men att det av någon anledning misslyckas och att den därför gör ett nytt försök på dag 17, eller varför blir det så här? Jag fick ingen temperaturstegning efter första ägglossningen(?) och bara 0,15 grader efter den andra. Vi har försökt aktivt i 10 månader.
Har du möjlighet att kolla hormonerna via blodprov? Låter som knas.
 
Ringde och kollade hur befruktningen gått, 11 av 12 befruktade :) Förra gången var det ju 10 av 13 och vi fick 5 blastocyster, så det verkar inte vara vårat problem... Såg att akademiska har en studie för de som gjort minst fyra återföringar där man gör en endometrial scratch, så om vår återföring på måndag som blir vår femte inte går vägen ska jag kolla om vi kan få vara med.

Oj, vilket bra resultat. Hoppas det går vägen den här gången.

Vad innebär en endometrial scratch?
 
Oj, vilket bra resultat. Hoppas det går vägen den här gången.

Vad innebär en endometrial scratch?
Ja, förra gången blev jag superglad och tyckte att det var ett bra tecken med så bra resultat men nu undrar jag istället varför det inte går! Men hoppas verkligen... Har inte jättebra koll på hur det går till exakt men man liksom skrapar eller rispar i livmodern för att något ska hända med slemhinnan så att den blir mer mottaglig för ett embryo. Väldigt oklart om det hjälper öht men är väl därför det görs en studie :) Vill gärna testa vad som helst som kan hjälpa...
 
Ja, förra gången blev jag superglad och tyckte att det var ett bra tecken med så bra resultat men nu undrar jag istället varför det inte går! Men hoppas verkligen... Har inte jättebra koll på hur det går till exakt men man liksom skrapar eller rispar i livmodern för att något ska hända med slemhinnan så att den blir mer mottaglig för ett embryo. Väldigt oklart om det hjälper öht men är väl därför det görs en studie :) Vill gärna testa vad som helst som kan hjälpa...

Förstår att det inte går att hoppas för mycket, men du kan få till frysen i alla fall och slippa någon omgång med sprutbehandling. Håller tummarna stenhårt för er!
 
Har du möjlighet att kolla hormonerna via blodprov? Låter som knas.
Ja det är väl nästa steg antar jag. Vi försöker visserligen aktivt, men jag har precis fått ett nytt jobb, så jag lider inte direkt om det inte lyckas under de kommande sex månaderna heller. Jag är bara så nyfiken på kroppen och om den funkar som den ska.
 
Ja det är väl nästa steg antar jag. Vi försöker visserligen aktivt, men jag har precis fått ett nytt jobb, så jag lider inte direkt om det inte lyckas under de kommande sex månaderna heller. Jag är bara så nyfiken på kroppen och om den funkar som den ska.
Spottinga brukar tyda på Progesteron-östrogen obalans. Jag antar att lutealfasen ocks blir längre om man tillsätter Progesteron
 
Någon annna som får pms vid ägglossning? Skulle kunna skilja mig då vissa gånger. Laddar ju inte direkt upp för sex 😹 Har samma ett par dagar innan mens också. Inget där mellan som tur är
 
Hur skulle ni kunniga tänka om följande?

Cykel A 50 dgr lång.
Cykel B bruna och senare röda flytningar dag 14-24, cykeln till slut 50 dgr, med panikartad smärtattack dag 48. Hade ont i kroppen/magen i några dagar efter det.
Cykel C, pågående, bruna flytningar dag 16. Början till molande värk i magen/underlivet. 100% ogravid.
 
Någon annna som får pms vid ägglossning? Skulle kunna skilja mig då vissa gånger. Laddar ju inte direkt upp för sex 😹 Har samma ett par dagar innan mens också. Inget där mellan som tur är
Min PMS är tydligt värre när cyklerna inte funkar. När äl för en gångs skull blir till har jag pms-liknande besvär även vid äl.
 
Hur skulle ni kunniga tänka om följande?

Cykel A 50 dgr lång.
Cykel B bruna och senare röda flytningar dag 14-24, cykeln till slut 50 dgr, med panikartad smärtattack dag 48. Hade ont i kroppen/magen i några dagar efter det.
Cykel C, pågående, bruna flytningar dag 16. Början till molande värk i magen/underlivet. 100% ogravid.
Nån cysta som stör?
 
Okej. Män alltså. Satt och talade om vårt barntillverkande. Varpå mannen kläcker ur sig. Så när vill du bli gravid då. :banghead:O_o

Vi har alltså kört oskyddat sedan april/maj någon gång. För att bli gravida. Det hade han missat. Inte konstig att vi aldrig får till det kring ägglossning. Eftersom vi dessutom kört med enbart kondom så har han ju märkt att vi slutat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 240
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 295
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
7 979
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp