En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad tråkigt... Det är konstigt det där att man blir lika besviken varje gång :(

Ja jag testade också idag, och det var så negativt det kan bli. Jag valde att berätta för min chef om att vi genomgår dom här behandlingarna då jag var hemma några dagar förra veckan för att jag inte mådde så bra, och jag måste säga att jag blev lite besviken när det idag kommer fram att min chef har berättat för en av mina kollegor. Utan något medgivande ifrån mig O_o

Visst, nu valde jag att berätta ändå för mina närmsta kollegor då jag är ny på denna arbetsplats, och det är inget ställe där man bara kan försvinna några timmar för läkarbesök och så. Men! Jag hade gärna sett att chefen kollade av med mig först om det var okej att hon förde det vidare...

Förstår att du blev besviken på din chef. Så jäkla dåligt att sprida det vidare, jag hade blivit riktigt ledsen och arg :down:
 
Mensen dök aldrig upp. Det har känts EXAKT som att mensen är på väg i 4-5 dagar nu - men ingen mens.

Tog ett test nu ikväll och jag höll på att (bokstavligen..) svimma! Där var ett streck, eller, alltså TVÅ streck! :eek::bump::love:

Men (såklart)... Jag hade BIM i lördags och strecket var svagt. Är det ett dåligt tecken?
 
Mensen dök aldrig upp. Det har känts EXAKT som att mensen är på väg i 4-5 dagar nu - men ingen mens.

Tog ett test nu ikväll och jag höll på att (bokstavligen..) svimma! Där var ett streck, eller, alltså TVÅ streck! :eek::bump::love:

Men (såklart)... Jag hade BIM i lördags och strecket var svagt. Är det ett dåligt tecken?
Grattis!! Min erfarenhet är att det inte behöver vara ett dåligt tecken. Jag hade också svaga test i början. Vad jag förstått är det olika hur mycket HCG man hunnit producera där i början.
 
Mensen dök aldrig upp. Det har känts EXAKT som att mensen är på väg i 4-5 dagar nu - men ingen mens.

Tog ett test nu ikväll och jag höll på att (bokstavligen..) svimma! Där var ett streck, eller, alltså TVÅ streck! :eek::bump::love:

Men (såklart)... Jag hade BIM i lördags och strecket var svagt. Är det ett dåligt tecken?
Grattis!!!
 
Mensen dök aldrig upp. Det har känts EXAKT som att mensen är på väg i 4-5 dagar nu - men ingen mens.

Tog ett test nu ikväll och jag höll på att (bokstavligen..) svimma! Där var ett streck, eller, alltså TVÅ streck! :eek::bump::love:

Men (såklart)... Jag hade BIM i lördags och strecket var svagt. Är det ett dåligt tecken?

Hoppar in och svarar (tjuvläser mycket i tråden då vi kämpade länge för att få vårt första barn).
Precis så var det när jag blev gravid, digitalt visade dock gravid men på sticka var det precis så att det gick att ana ett streck i rätt ljus. (Bim +1). Några dagar senare var det starka streck, och det där lilla strecket blir snart ett halvår och snarkar jämte mig just nu. I torsdags fick jag ett svagt streck igen och det digitala visade gravid.. 😊dock vet jag ej när bim skulle varit då jag ej hunnit få tillbaka mensen. Även samma "menskänsla" fast den uteblev. Så stort grattis och lycka till!
 
Hoppar in och svarar (tjuvläser mycket i tråden då vi kämpade länge för att få vårt första barn).
Precis så var det när jag blev gravid, digitalt visade dock gravid men på sticka var det precis så att det gick att ana ett streck i rätt ljus. (Bim +1). Några dagar senare var det starka streck, och det där lilla strecket blir snart ett halvår och snarkar jämte mig just nu. I torsdags fick jag ett svagt streck igen och det digitala visade gravid.. 😊dock vet jag ej när bim skulle varit då jag ej hunnit få tillbaka mensen. Även samma "menskänsla" fast den uteblev. Så stort grattis och lycka till!

Tack för du delade med dig av din erfarenhet, och grattis till dig också! :)
 
Tack för alla grattis, känns overkligt!

Får se om detta slutar lika lyckligt som för er som också fått svaga test. Jag kan ändå inte göra så mycket åt saken, så har bestämt mig för att vara lycklig och njuta av detta här och nu :love:
Grattis!
Olika test kan visa olika styrka på samma urin (vet av erfarenhet ;) :p).
 
Oklart vad ultraljudet idag visade, läkaren var tystlåten men jag såg att det togs flera mått. Ska spruta med Otrivelle ikväll och äggplock på torsdag! 😍
Hoppas det går bra så att det blir några bra ägg som kan befruktas! De skulle höra av sig dagen efter om det.

Nu är jag nervös över att äggen ska lossna imorgon. Brukar enligt tester ha ägglossning dag 12 men jag får ju bara lita på processen nu.
 
Oklart vad ultraljudet idag visade, läkaren var tystlåten men jag såg att det togs flera mått. Ska spruta med Otrivelle ikväll och äggplock på torsdag! 😍
Hoppas det går bra så att det blir några bra ägg som kan befruktas! De skulle höra av sig dagen efter om det.

Nu är jag nervös över att äggen ska lossna imorgon. Brukar enligt tester ha ägglossning dag 12 men jag får ju bara lita på processen nu.
Sprutorna förhindrar ju för tidig ägglossning, men förstår din oro. Jag hade dessutom sjukt mycket ägglossningsflytningar ett par dagar innan, så var jätterädd att de skulle lossna för tidigt. Om man läser i ivf-gruppen på fb så är många oroliga för det ;).
Håller tummarna för er!
 
Oklart vad ultraljudet idag visade, läkaren var tystlåten men jag såg att det togs flera mått. Ska spruta med Otrivelle ikväll och äggplock på torsdag! 😍
Hoppas det går bra så att det blir några bra ägg som kan befruktas! De skulle höra av sig dagen efter om det.

Nu är jag nervös över att äggen ska lossna imorgon. Brukar enligt tester ha ägglossning dag 12 men jag får ju bara lita på processen nu.
Du får säkert Progesteron? Det hindrar ägglossningen. Det kan hända att äggen lossnar ändå, men det är nog väldigt ovanligt.
 
Nej, inte om inte Ovitrelle är det? Inga andra sprutor eller läkemedel än det nu, fram till torsdag.
Orgalutran? Jaha. Jag har varje gång fått orgslutransprutor för att hindra ägglossning och Progesteron för att hindra mens. (skrev fel senast)

Orgalutransprutorna har jag börjat några dagar innan äggplock. Minns inte hur länge innan. En vecka kanske?

Ovitrelle tar man ju för att mogna/lossa. Det är väl en engångsdos?
 
Mensen dök aldrig upp. Det har känts EXAKT som att mensen är på väg i 4-5 dagar nu - men ingen mens.

Tog ett test nu ikväll och jag höll på att (bokstavligen..) svimma! Där var ett streck, eller, alltså TVÅ streck! :eek::bump::love:

Men (såklart)... Jag hade BIM i lördags och strecket var svagt. Är det ett dåligt tecken?

Stort grattis! :heartheart
 
Orgalutran? Jaha. Jag har varje gång fått orgslutransprutor för att hindra ägglossning och Progesteron för att hindra mens. (skrev fel senast)

Orgalutransprutorna har jag börjat några dagar innan äggplock. Minns inte hur länge innan. En vecka kanske?

Ovitrelle tar man ju för att mogna/lossa. Det är väl en engångsdos?
Jag har fått Gonal f och sedan tillägg med Fyramedel i fyra dagar nu, igår sista sprutan. Kanske det som är progesteron, läste lite nu och förstod det som att det är de som ska stoppa för tidig ägglossning. Idag ska jag sluta med de andra sprutorna och fick engångsdos Ovitrelle, 36 timmar innan äggplocket.
 
Nej, inte om inte Ovitrelle är det? Inga andra sprutor eller läkemedel än det nu, fram till torsdag.
Tog inte heller några sprutor sista två dagarna, utöver ovitrelle 36 timmar innan plock (ca, skulle ta kl 20 och sen vara på kliniken kl 8, plockades vid 9. Vi var andra paret in för plock). Tror de har en viss marginal där.
 
Jag har fått Gonal f och sedan tillägg med Fyramedel i fyra dagar nu, igår sista sprutan. Kanske det som är progesteron, läste lite nu och förstod det som att det är de som ska stoppa för tidig ägglossning. Idag ska jag sluta med de andra sprutorna och fick engångsdos Ovitrelle, 36 timmar innan äggplocket.
Nej det är inte progesteron, utan fyrmadel innehåller (precis som orgalutran, vilket jag fick) ett ämne som motverkar ägglossning (eller egentligen LH, hormonet som frisätts innan ägglossning).

Fass säger "Vid injektion av Fyremadel på eftermiddagen ska den sista Fyremadel-injektionen ges på eftermiddagen dagen innan ovulationsinduktion", dvs precis som du fått instruktioner om :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 847
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 603
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp