En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är kanske inte så lätt för alla att komma ihåg vad som är vad?
Jag tänker att sjukhuset bör gå igenlm vad och varför så att man slipper undra och fråga. Likadant med apoteket då man hämtar ut medicinen. Jag tänker inte att det är patientens fel här.
 
Jag tänker att sjukhuset bör gå igenlm vad och varför så att man slipper undra och fråga. Likadant med apoteket då man hämtar ut medicinen. Jag tänker inte att det är patientens fel här.

Jag har bara fått info om de olika läkemedlen på läkarträffen innan första behandlingen på respektive klinik. Man får mycket info men kommer kanske inte på allt man borde frågat om just då. Apoteket här säger varken bu eller bä, de talar bara om hur de olika sprutorna ska förvaras.
 
Jag har bara fått info om de olika läkemedlen på läkarträffen innan första behandlingen på respektive klinik. Man får mycket info men kommer kanske inte på allt man borde frågat om just då. Apoteket här säger varken bu eller bä, de talar bara om hur de olika sprutorna ska förvaras.
Jag tycker att jag fått bra information från kliniken men jag kan ändå ibland känna en oro över... Allt 😬Då är det bra att kunna bolla lite här, tycker jag! 😊
 
Jag har bara fått info om de olika läkemedlen på läkarträffen innan första behandlingen på respektive klinik. Man får mycket info men kommer kanske inte på allt man borde frågat om just då. Apoteket här säger varken bu eller bä, de talar bara om hur de olika sprutorna ska förvaras.
Men fy så dåligt! Mina kliniker har ritat, visat bilder, berättat och förklarat.
 
Ja det gör jag. Tråkigt om det inte funkar likadant i Sverige.

Jag tyckte det funkade hur bra som helst här i Sverige. Informationen från behandlande klinik var mer än tillräcklig.

Däremot så var jag så nervös på samtliga klinikbesök att jag bara kunde tillgodogöra mig hälften av all information så möjligheten att fråga t ex i detta forum var guld värt för mig. Att ringa/ komma i kontakt med kliniken var snäppet svårare än att ställa frågan här :)



Vet inte om jag outat mig i den här tråden eller bara i Vinterföräldrar 19/20 men det är jag som är @kmt .
 
Någon här som använde NC/ mäter temp på morgnarna? Jag är på dag 28 i cykeln idag och tempen har stigit ända sedan ägglossning (som troligtvis var runt dag 18-20) har ganska kort lutealfas så mensen beräknas komma på lördag. Ska ta ett test på lördag eller söndag om mensen inte kommit innan dess, men lite intressant att tempen stadigt stiger.
 
Någon här som använde NC/ mäter temp på morgnarna? Jag är på dag 28 i cykeln idag och tempen har stigit ända sedan ägglossning (som troligtvis var runt dag 18-20) har ganska kort lutealfas så mensen beräknas komma på lördag. Ska ta ett test på lördag eller söndag om mensen inte kommit innan dess, men lite intressant att tempen stadigt stiger.
Inte använt NC eller temp, men spännande. Håller tummar :).
 
Det blev bara tre ägg idag. Nu hoppas jag att det är kvalitet på dem.
Äggplocket gjorde ganska ont, jag bad om påfyllning, vilket jag fick tack och lov!

Imorgon får jag reda på hur befruktningen gått, och om/när det blir återföring.

Personalen var helt underbara 🤩
Fick be om påfyllning två gånger vill jag minnas. Hade även en värmedyna på magen, det var skönt.
 
Tycks fortfarande ha mjölk i brösten, så gissar att mitt prolaktin är lite högt. Nästa vecka infaller ägglossning troligen, blir ju inga stickor än, men det sammanfaller i alla fall med sambons lediga vecka :).
 
Sitter och funderar! Läste att man har större chanser att välja ut det bästa ägget om man odlar till dag fem, men att den optimala miljön ändå är i livmodern. Kan inte låta bli att fundera på varför man valt dag två för oss. Om våra små befruktningar ser sega ut och behöver bättre miljö, eller om de är så jäkla bra att de är lika bra att stoppa in dem direkt.
Nån som har koll?

Nojjar också lite över att jag inte märker av Lutinus. Det skulle bli obehagligt och kladdigt, men det har jag inte alls märkt av.
 
Sitter och funderar! Läste att man har större chanser att välja ut det bästa ägget om man odlar till dag fem, men att den optimala miljön ändå är i livmodern. Kan inte låta bli att fundera på varför man valt dag två för oss. Om våra små befruktningar ser sega ut och behöver bättre miljö, eller om de är så jäkla bra att de är lika bra att stoppa in dem direkt.
Nån som har koll?

Nojjar också lite över att jag inte märker av Lutinus. Det skulle bli obehagligt och kladdigt, men det har jag inte alls märkt av.

Till oss sa de att de oftast valde att odla till dag fem om man fick fem eller fler befruktade ägg. Fick man färre blev det återföring dag 2 eller 3.

När de nått blastocyst-stadiet, dag fem eller sex, är det enklare att se kvalitetsskillnad på dem än vid tidigare stadie och då återföra det allra bästa. Något embryo brukar alltid falla bort när man odlar till dag fem så därför gör man återföring tidigare med färre embryo för att inte riskera att bli utan återföringen.
Miljön är som du skriver allra bäst i livmodwrn ❤️

Jag märkte inte av Lutinus förrän dag fyra tror jag, köp hem trosskydd, när det börjar kladda så förstör de kläderna 😑
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 453
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 407
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp