En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är äggplock = försök (medan ev insättningar inte räknas var för sig).
Faan, det är säkert samma här.

Allmänt gnäll, Sorry. Lite halvknäckt nu. Vet att många misslyckas och att jag inte är ensam, men nu har vi inte mycket tid på oss. Det är också köer och sommarstängt och sånt.

Läste nu att äggstockarna måste vila en cykel, så nästa cykel blir i jul för mig lagom tills de har julstängt. Sen är det ju kö också.
 
Faan, det är säkert samma här.

Allmänt gnäll, Sorry. Lite halvknäckt nu. Vet att många misslyckas och att jag inte är ensam, men nu har vi inte mycket tid på oss. Det är också köer och sommarstängt och sånt.

Läste nu att äggstockarna måste vila en cykel, så nästa cykel blir i jul för mig lagom tills de har julstängt. Sen är det ju kö också.

Verkligen inget att be om ursäkt för. Jisses jag blir nedslagen och det gäller ju inte ens mig!

❤️
 
Faan, det är säkert samma här.

Allmänt gnäll, Sorry. Lite halvknäckt nu. Vet att många misslyckas och att jag inte är ensam, men nu har vi inte mycket tid på oss. Det är också köer och sommarstängt och sånt.

Läste nu att äggstockarna måste vila en cykel, så nästa cykel blir i jul för mig lagom tills de har julstängt. Sen är det ju kö också.

Usch, vad tråkigt.... Vet hur det är att behöva vänta och vänta. Jag gick i Malmö och har för mig att de räknar 1 st äggplock med alla insättningar det ger upphov till som 1 st försök.

Jag hamnade mitt i deras julledigheten förra året. Fick besked att min mens fick tidigast starta 25/11, men jag fick mens några dagar tidigare och testade anmäla mig ändå, och det gick bra. Var inne på UL-koll 3/1 och äggplock en vecka senare. Så om du inte hamnar mitt i juldagarna så hade jag testat anmäla mig ändå.
 
Tack för ert stöd ❤Har pratat med läkaren nu. Hon sa "vi ska självklart fortsätta, men det finns inga garantier" . Jag ska få testa långa protokollet med ett annat läkemedel, Fostimon, med förhoppningen att det ger fler ägg! Hon sa "vi ska självklart fortsätta, men det finns inga garantier" . Nu ska hon lägga planeringen till sjuksköterskan som ska kolla så att det blir rätt tider inför att labbet ska stänga, det KAN bli så att jag får starta redan denna cykeln, vilket jag verkligen, verkligen hoppas. Nästa steg är det dags att diskutera äggdonation, vilket jag inte är säker på att min sambo är bekväm med, plus att väntetiden är 9-12 månader = vilket blir jääääkligt på håret.
 
Usch, vad tråkigt.... Vet hur det är att behöva vänta och vänta. Jag gick i Malmö och har för mig att de räknar 1 st äggplock med alla insättningar det ger upphov till som 1 st försök.

Jag hamnade mitt i deras julledigheten förra året. Fick besked att min mens fick tidigast starta 25/11, men jag fick mens några dagar tidigare och testade anmäla mig ändå, och det gick bra. Var inne på UL-koll 3/1 och äggplock en vecka senare. Så om du inte hamnar mitt i juldagarna så hade jag testat anmäla mig ändå.

Så var det! Ett försök avverkat..!

Hon sa att vi är högprioriterade nu på grund av min ålder, låg äggreserv och redan väntat i hundra år (nu överdrev jag lite, men!)
 
Min läkare på akademiska rekommenderar hysteroskopi om inte nästa återföring (nr 7) fungerar, men det är min hemortsläkare i Västerås som måste bestämma om det och på akademiska visste de inte alls hur Västerås skulle ställa sig till det. Någon som vet om det brukar vara lätt eller svårt att få till en hysteroskopi?

En annan plan i samråd med akademiska om sjunde återföringen misslyckas är också att testa FET i stimulerad cykel eftersom jag alltid gjort i naturlig dock med progesteronstöd. Får se vad som händer. Har i alla fall tid för återföring på lördag.
 
Tack för ert stöd ❤Har pratat med läkaren nu. Hon sa "vi ska självklart fortsätta, men det finns inga garantier" . Jag ska få testa långa protokollet med ett annat läkemedel, Fostimon, med förhoppningen att det ger fler ägg! Hon sa "vi ska självklart fortsätta, men det finns inga garantier" . Nu ska hon lägga planeringen till sjuksköterskan som ska kolla så att det blir rätt tider inför att labbet ska stänga, det KAN bli så att jag får starta redan denna cykeln, vilket jag verkligen, verkligen hoppas. Nästa steg är det dags att diskutera äggdonation, vilket jag inte är säker på att min sambo är bekväm med, plus att väntetiden är 9-12 månader = vilket blir jääääkligt på håret.
Om mi går privat och betalar själva vill jag tipsa om äggdonation utomlands. Går relativt snabbt o är billigare än i Sverige.
 
Min läkare på akademiska rekommenderar hysteroskopi om inte nästa återföring (nr 7) fungerar, men det är min hemortsläkare i Västerås som måste bestämma om det och på akademiska visste de inte alls hur Västerås skulle ställa sig till det. Någon som vet om det brukar vara lätt eller svårt att få till en hysteroskopi?

En annan plan i samråd med akademiska om sjunde återföringen misslyckas är också att testa FET i stimulerad cykel eftersom jag alltid gjort i naturlig dock med progesteronstöd. Får se vad som händer. Har i alla fall tid för återföring på lördag.
Håller tummarna för att det funkar denna gången! Har tyvärr inget svar på din fråga.
 
Har precis plussat på gravtestet 😱😱🤩 (första gången i mitt liv som jag fått ett plus)
Ska meddela kliniken resultatet och sen blir man kallad på ultraljud om ca 4 veckor.
Jag vågar ju inte tro på att jag faktiskt är gravid, tänker att det säkert inte kommer att gå vägen 🤔
 
Har precis plussat på gravtestet 😱😱🤩 (första gången i mitt liv som jag fått ett plus)
Ska meddela kliniken resultatet och sen blir man kallad på ultraljud om ca 4 veckor.
Jag vågar ju inte tro på att jag faktiskt är gravid, tänker att det säkert inte kommer att gå vägen 🤔
Grattis! Just nu är du gravid i alla fall, ta det därifrån (kan vara lättare sagt än gjort, jag vet).
 
Min läkare på akademiska rekommenderar hysteroskopi om inte nästa återföring (nr 7) fungerar, men det är min hemortsläkare i Västerås som måste bestämma om det och på akademiska visste de inte alls hur Västerås skulle ställa sig till det. Någon som vet om det brukar vara lätt eller svårt att få till en hysteroskopi?

En annan plan i samråd med akademiska om sjunde återföringen misslyckas är också att testa FET i stimulerad cykel eftersom jag alltid gjort i naturlig dock med progesteronstöd. Får se vad som händer. Har i alla fall tid för återföring på lördag.

Läkarna på Ackis bör ju skriva i din journal vad de anser behöver göras och varför de inte kan göra det.
 
Läkarna på Ackis bör ju skriva i din journal vad de anser behöver göras och varför de inte kan göra det.
Ja de har skrivit att de rekommenderar det för att utesluta kronisk endometrit men sen väldigt försiktigt lagt till ungefär att det är "förstås dr nn i Västerås som måste besluta och utföra det som inremitterande läkare, och anser dr nn att det inte är aktuellt går vi vidare med hrt-cykel istället", haha. Och så har jag fått brev om att jag ska ringa Västerås vid negativt test och fråga om hysteroskopi då.
 
När upplevde ni som lidit av ofrivillig barnlöshet att ni började uppleva att ni bara såg gravida och bebisar överallt och att ni inte kunde känna genuin glädje över att vänner och kollegor berättar att de väntar barn? eller ni kanske aldrig fått de känslorna?

Vi har försökt bli med barn sen maj -18 och jag har ännu inte upplevt sådana känslor. Efter cirka ett halvt år började jag tappa hoppet om att bli gravid på naturlig väg och har sen dess inte tagit ett enda graviditetstest, även om mensen varit några dagar sen. Jag blir inte ens besviken när mensen kommer.

Jag är rädd att otrevliga känslor om andras familjelycka ska infinna sig även för mig. Kanske det är vanligt att börja känna någon slags hopplöshet och viss bitterhet när/om man inte lyckas bli gravid trots hjälp från sjukvården..?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 413
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp