En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår gjorde jag hysteroskopin och allt såg bra ut i livmodern, inget att anmärka på. Så idag ringde jag och frågade om vi behövde vänta en cykel innan återföring eller kunde köra på direkt. Först sa sköterskan att man inte behövde vänta, hurra tänkte jag och undrade om jag bara skulle köra på med ägglossningstester som vanligt då? Men då ändrade hon sig lite och sa att doktorn måste titta igenom resultatet från hyston först och får kontakta mig när han får tid för att göra en plan.

Jaha, nu när jag kom hem fick jag positivt ägglossningstest så den planen behövde jag helst ha nu... Så nu kommer jag vara nervös ända till måndag när jag ska ringa och tjata igen på att få kontakt med läkaren. Blir det eller blir det inte återföring nästa vecka?!
 
Igår gjorde jag hysteroskopin och allt såg bra ut i livmodern, inget att anmärka på. Så idag ringde jag och frågade om vi behövde vänta en cykel innan återföring eller kunde köra på direkt. Först sa sköterskan att man inte behövde vänta, hurra tänkte jag och undrade om jag bara skulle köra på med ägglossningstester som vanligt då? Men då ändrade hon sig lite och sa att doktorn måste titta igenom resultatet från hyston först och får kontakta mig när han får tid för att göra en plan.

Jaha, nu när jag kom hem fick jag positivt ägglossningstest så den planen behövde jag helst ha nu... Så nu kommer jag vara nervös ända till måndag när jag ska ringa och tjata igen på att få kontakt med läkaren. Blir det eller blir det inte återföring nästa vecka?!
Skönt att de inte hittade nåt, antar jag. Även om man vill ha en förklaring varför det inte tar sig.
 
Positivt ägglossningstest här med och sambon hemma. Fjärde försöket nu. Sambon är helt inställd på att det inte går utan mediciner och använda nån av våra embryon i frysen. Börjar tro han har rätt.
 
Skönt att de inte hittade nåt, antar jag. Även om man vill ha en förklaring varför det inte tar sig.
Ja det är ju så dubbelt det där! Är såklart glad att livmodern är bra, då kan jag utesluta det från mina nojjor. Men vad skönt det vore om man hittade ett riktigt FEL, något som gick att åtgärda alltså.

Lycka till med era försök förresten! Men förstår att det måste vara svårt att tro på att det ska gå.
 
Ni som söker efter ett större forum att prata om infertilitet så tipsar jag om subredditen infertility på Reddit. Folk med enorm kunskap!
 
Ägglossningstest. Vad använder ni?

Förra gången använde jag clearblue, såna som har en avläsare som det blir en glad gubbe på, och det funkade bra. Köpte samma denna gången, men nu verkar det inte längre finnas refill att köpa? Hittar tre olika test, två "stickor" som inte har refill och en dyr maskin som har refill. Jag har inte lust att köpa en maskin för 1000 spänn och sen stickor till den för 400 kr/paket, men jag har inte heller lust att köpa de andra och behöva köpa en ny avläsare varje gång, det känns väldigt onödigt.

Kollade därför på alternativen och det verkar bara vara enklare stickor som det blir streck på. Läste på rfsu:s och där står det dels "ingen morgonurin" och dels "Det är viktigt att du inte kissat på minst 4 timmar innan du utför testet". Eh... Omöjlig kombination, jag kissar oftare än var fjärde timme.
 
Ägglossningstest. Vad använder ni?

Förra gången använde jag clearblue, såna som har en avläsare som det blir en glad gubbe på, och det funkade bra. Köpte samma denna gången, men nu verkar det inte längre finnas refill att köpa? Hittar tre olika test, två "stickor" som inte har refill och en dyr maskin som har refill. Jag har inte lust att köpa en maskin för 1000 spänn och sen stickor till den för 400 kr/paket, men jag har inte heller lust att köpa de andra och behöva köpa en ny avläsare varje gång, det känns väldigt onödigt.

Kollade därför på alternativen och det verkar bara vara enklare stickor som det blir streck på. Läste på rfsu:s och där står det dels "ingen morgonurin" och dels "Det är viktigt att du inte kissat på minst 4 timmar innan du utför testet". Eh... Omöjlig kombination, jag kissar oftare än var fjärde timme.
Jag har haft avläsare och storpack stickor. Avläsaren fick jag av sambon, stickorna hittade jag på nätet. Provade under lååååång tid, men eftersom mina cykler/ägglossningar avvek från ramarna för avläsarens dator, så funkar den inte för mig.

Billiga enkla stickor i storpack från nätsida funkade perfekt.
 
Ägglossningstest. Vad använder ni?

Förra gången använde jag clearblue, såna som har en avläsare som det blir en glad gubbe på, och det funkade bra. Köpte samma denna gången, men nu verkar det inte längre finnas refill att köpa? Hittar tre olika test, två "stickor" som inte har refill och en dyr maskin som har refill. Jag har inte lust att köpa en maskin för 1000 spänn och sen stickor till den för 400 kr/paket, men jag har inte heller lust att köpa de andra och behöva köpa en ny avläsare varje gång, det känns väldigt onödigt.

Kollade därför på alternativen och det verkar bara vara enklare stickor som det blir streck på. Läste på rfsu:s och där står det dels "ingen morgonurin" och dels "Det är viktigt att du inte kissat på minst 4 timmar innan du utför testet". Eh... Omöjlig kombination, jag kissar oftare än var fjärde timme.

Billiga stickor, vi försökte länge så det var det mest ekonomiskt fördelaktiga..
 
Ägglossningstest. Vad använder ni?

Förra gången använde jag clearblue, såna som har en avläsare som det blir en glad gubbe på, och det funkade bra. Köpte samma denna gången, men nu verkar det inte längre finnas refill att köpa? Hittar tre olika test, två "stickor" som inte har refill och en dyr maskin som har refill. Jag har inte lust att köpa en maskin för 1000 spänn och sen stickor till den för 400 kr/paket, men jag har inte heller lust att köpa de andra och behöva köpa en ny avläsare varje gång, det känns väldigt onödigt.

Kollade därför på alternativen och det verkar bara vara enklare stickor som det blir streck på. Läste på rfsu:s och där står det dels "ingen morgonurin" och dels "Det är viktigt att du inte kissat på minst 4 timmar innan du utför testet". Eh... Omöjlig kombination, jag kissar oftare än var fjärde timme.
Kör med billiga stickor från gravidkollen.se.
När det var viktigt med att verkligen se rätt dag för LH-peaken (inför FET) dubbelkollade jag med CB rosa digitala (på klinikens rekommendation). Och det stämde så väl mot vad jag såg som positivt test på stickan.
Köper storpack av såna där stickor.

LH är som högst på eftermiddagen har jag lärt mig. Vissa kliniker säger dock ändå att man ska testa med morgonurin. Jag kan dock ha negativt test med morgonurin men positivt på eftermiddagen. Är det positivt tror jag det är det även om det inte gått fyra timmar.
 
Tack för svar. Då testar jag billiga stickor. Det är det där med hålla sig fyra timmar som har gjort att jag avfärdat dem, men det låter ju som att det kan funka ändå 👍
 
Jag testar positivt med mina billiga stickor (50-pack för 160 kr) oavsett när på dygnet jag testar och även när jag inte hållit mig längre än en timme och druckit mycket under dagen. Det är nog rätt individuellt, för vissa verkar ju inte billiga stickor fungera om man inte testar med "rätt" förutsättningar.
 
Vi har fått tid för utredning i början av februari redan :eek:
Skickade in ansökan (till privatklinik då vi redan har ett barn och alltså inte får utredning genom landstinget) för 1,5v sedan och fick då veta att det var väntetid. Trodde då vi kanske skulle få komma typ till hösten tidigast!
Jäkligt nervöst 😬
 
Vi har fått tid för utredning i början av februari redan :eek:
Skickade in ansökan (till privatklinik då vi redan har ett barn och alltså inte får utredning genom landstinget) för 1,5v sedan och fick då veta att det var väntetid. Trodde då vi kanske skulle få komma typ till hösten tidigast!
Jäkligt nervöst 😬

Heja er! 😀
 
Vi har fått tid för utredning i början av februari redan :eek:
Skickade in ansökan (till privatklinik då vi redan har ett barn och alltså inte får utredning genom landstinget) för 1,5v sedan och fick då veta att det var väntetid. Trodde då vi kanske skulle få komma typ till hösten tidigast!
Jäkligt nervöst 😬
Vi gick ju också privat och det var typ "ja självklart, när vill ni komma?" när sambon ringde och pratade med dom.
Hoppas det går bra! :)
 
Har helt glömt att fråga, men hur har det gått för dig..?

Själv börjar jag med sprutor på onsdag, för femte gången.
Gulligt att du frågar 🤗

Lycka till den här gången! Är det ändrad dos eller annat läkemedel?

Idag har jag fått två stycken tvådagarsembryon insatta, två fortsätter odlas . Vågar knappt hoppas att det ska lyckas första gången efter allt strul, så jag är knappt nervös, än i alla fall 😊
 
Gulligt att du frågar 🤗

Lycka till den här gången! Är det ändrad dos eller annat läkemedel?

Idag har jag fått två stycken tvådagarsembryon insatta, två fortsätter odlas . Vågar knappt hoppas att det ska lyckas första gången efter allt strul, så jag är knappt nervös, än i alla fall 😊

Håller tummarna stenhårt för er!

Jag har samma dos och läkemedel som förra gången (gonal-f 300 + menopur 150), men annars har jag haft olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 450
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 369
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 242
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp