En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Hej på er! Vad är era reaktioner på detta? Jag är säker på att jag hade en nidblödning 1 v innan mens. Det var lite lite rosa blod och flytningar i 2 dagar totalt. Kissnödig mycket oftare än tidigare från då. Har haft regelbunden mens hela mitt liv i stort sett på dagen varje månad. 28 dagars cykel. Nu är jag på BIM +4 dagar och ingen mens i sikte. Har ömma bröst, irriterad som jag brukar vara när jag har PMS, ont i huvudet. Mår illa från och till , har haft mensvärk från och till i 11 dagar nu, inte samma som "vanlig" mensvärk. Väldigt lång ner sitter en molande värk från och till. I natt kunde jag inte sova på ca 1 tim pga detta. Och värk bak i ryggen långt ner. Test visar att jag inte är gravid. Men har hört att visa har väldigt låga hormonnivåer till och med 14 dagar efter BIM. Tankar om detta? Vill ju veta!! :)
Jag skulle tro att om testet är korrekt utfört och visar negativt så är du sannolikt inte gravid, men går ju inte att säga 100 % såklart. Vet du när du hade ägglossning?
 
Jag skulle tro att om testet är korrekt utfört och visar negativt så är du sannolikt inte gravid, men går ju inte att säga 100 % såklart. Vet du när du hade ägglossning?
Ja det vet jag då jag gjorde test:). Men läste på andra forum att vissa inte har fått positiva test förrän i vecka 8. Så jag testar igen om några dagar. :)
 
Ja det vet jag då jag gjorde test:). Men läste på andra forum att vissa inte har fått positiva test förrän i vecka 8. Så jag testar igen om några dagar. :)
Jag håller tummarna men när de fått positivt så pass sent så är min amatörmässiga gissning att de räknat fel eller att det tyvärr inte varit någon livskraftig graviditet. Med tanke på att dagens graviditetstester är så pass känsliga och att hCG dubbleras varannan till var tredje dag så borde det inte ta såpass lång tid som tre - fyra veckor efter BIM innan man får positivt på ett graviditetstest.

En sak som tyvärr verkar vara en naturlag är att aldrig känner man sig så gravid som när man försöker bli gravid…..:cautious:

Med det negativa sagt så håller jag tummarna för en graviditet, för det låter högst sannolikt att du kan vara gravid. Om du har en ägglossningssticka så kan du prova med den, de kan fånga upp en graviditet tidigare än ett graviditetstest (men då är det osäkert resultat tills man gjort ett riktigt graviditetstest) :)
 
För fyra veckor sedan hade jag tio dagar med mycket lätta blödningar.
Har haft tydligare äl-flytningar (dock inte 100%) och för en vecka sen samma känsla som vid progesteron-behandlingen fem år sen.
I natt, på cd 28, började jag blöda, kraftigt, trodde jag. Kommer när jag torkar mig, men inget i skydden. Jobbat natt, vaknar vid 9 (1h sömn) med mensvärk och kramp över vänster äggstock. Det eskalerar till kraftig smärta och kramp i hela magen. Har så ont att jag ringer maken, rädd för hur jag ska kunna hantera om det blir värre. Lyckas gå ner till badrummet och få i mig värktabletter, går runt i huset några varv och lyckas till slut somna om. Nu känns det lite bättre, men det här är ändå lite läskigt.
Fortsättning följer, för den som är intresserad...
 
För fyra veckor sedan hade jag tio dagar med mycket lätta blödningar.
Har haft tydligare äl-flytningar (dock inte 100%) och för en vecka sen samma känsla som vid progesteron-behandlingen fem år sen.
I natt, på cd 28, började jag blöda, kraftigt, trodde jag. Kommer när jag torkar mig, men inget i skydden. Jobbat natt, vaknar vid 9 (1h sömn) med mensvärk och kramp över vänster äggstock. Det eskalerar till kraftig smärta och kramp i hela magen. Har så ont att jag ringer maken, rädd för hur jag ska kunna hantera om det blir värre. Lyckas gå ner till badrummet och få i mig värktabletter, går runt i huset några varv och lyckas till slut somna om. Nu känns det lite bättre, men det här är ändå lite läskigt.
Fortsättning följer, för den som är intresserad...

Men usch, vad obehagligt. Hoppas att det ger med sig snart. ❤
 
Missfallsutredningen blev istället ett ultraljud, med en bebis. Vi är självklart glada och jag tror mig ha en stark misstanke på vad alla mina missfall beror på, jag är otroligt glad för att jag så enkelt blir gravid även om de flesta slutar i missfall. 3 graviditeter på 6 äl är inte illa, då känns det bättre med 7 gravider och två (förhoppningsvis) barn.

Så nu hoppar jag ur och jag önskar stort lycka till åt er andra!
 
Missfallsutredningen blev istället ett ultraljud, med en bebis. Vi är självklart glada och jag tror mig ha en stark misstanke på vad alla mina missfall beror på, jag är otroligt glad för att jag så enkelt blir gravid även om de flesta slutar i missfall. 3 graviditeter på 6 äl är inte illa, då känns det bättre med 7 gravider och två (förhoppningsvis) barn.

Så nu hoppar jag ur och jag önskar stort lycka till åt er andra!
Bebis :heart
Vad tror du orsakat missfallen?
 
Äggplock igår. Sköterskan ringde idag och berättade att inget av de sex äggen blivit befruktat. Fortfarande finns chansen att ett blir befruktat till imorgon. Jag känner mig helt förkrossad, hade så stor förhoppning på det här och nu är jag livrädd att det inte kommer gå om vi inte ens tar oss förbi det här steget.
 
Äggplock igår. Sköterskan ringde idag och berättade att inget av de sex äggen blivit befruktat. Fortfarande finns chansen att ett blir befruktat till imorgon. Jag känner mig helt förkrossad, hade så stor förhoppning på det här och nu är jag livrädd att det inte kommer gå om vi inte ens tar oss förbi det här steget.
Så himla tråkigt besked! :( Hoppas och håller tummarna för ägget som har en chans ❤️
 
Äggplock igår. Sköterskan ringde idag och berättade att inget av de sex äggen blivit befruktat. Fortfarande finns chansen att ett blir befruktat till imorgon. Jag känner mig helt förkrossad, hade så stor förhoppning på det här och nu är jag livrädd att det inte kommer gå om vi inte ens tar oss förbi det här steget.

Men nej, vad tråkigt... Vi råkade ut för samma sak i början av sommaren, så jag lider med dig och förstår att det är tufft. Ta hand om er. ❤
 
Så himla tråkigt besked! :( Hoppas och håller tummarna för ägget som har en chans ❤️

Men nej, vad tråkigt... Vi råkade ut för samma sak i början av sommaren, så jag lider med dig och förstår att det är tufft. Ta hand om er. ❤
Tack båda två ❤️

Jag känner att vi inte fick någon som helst information om den här risken, sköterskan var tvärtom otroligt positiv igår när hon berättade om resultatet både från sambon och om äggen. Det här skulle gå vägen sa hon.

Självklart är jag medveten om att risken finns men överlag känns det som att all information vi fått fokuserat på den positiva möjligheten snarare än risken för att det inte skulle gå, vilket troligtvis höjt förväntningarna också :( speciellt på det här steget. Att ägget inte skulle fästa eller att få missfall känner jag mig mer förberedd på.

Hur har det gått för er @Ingela_S, har ni gjort något nytt försök? Jag har inte följt tråden mer än att ha varit in och kikat någon gång
 
Tack båda två ❤️

Jag känner att vi inte fick någon som helst information om den här risken, sköterskan var tvärtom otroligt positiv igår när hon berättade om resultatet både från sambon och om äggen. Det här skulle gå vägen sa hon.

Självklart är jag medveten om att risken finns men överlag känns det som att all information vi fått fokuserat på den positiva möjligheten snarare än risken för att det inte skulle gå, vilket troligtvis höjt förväntningarna också :( speciellt på det här steget. Att ägget inte skulle fästa eller att få missfall känner jag mig mer förberedd på.

Hur har det gått för er @Ingela_S, har ni gjort något nytt försök? Jag har inte följt tråden mer än att ha varit in och kikat någon gång

Jag har samma upplevelse som du, att man pratar väldigt lite om riskerna för att det inte blir några ägg befruktade, risken för missfall etc - förrän det faktiskt händer något. Vi har nästan uteslutande enbart fått ett embryo som klarat sig för varje äggplock, oavsett hur många ägg som plockats. Nu senast fick vi ut tre ägg och inget blev befruktat. Läkaren verkade dock mena att det trots allt berodde på slumpen. Vi hade egentligen tänkt att förra gången skulle vara vårt sista försök, men eftersom det blev ett så snöpligt slut så bestämde vi oss för att göra ett försök till, eftersom läkarna fortfarande tror på oss. Så jag ska börja med nässpray för långt protokoll imorgon.
 
Jag har samma upplevelse som du, att man pratar väldigt lite om riskerna för att det inte blir några ägg befruktade, risken för missfall etc - förrän det faktiskt händer något. Vi har nästan uteslutande enbart fått ett embryo som klarat sig för varje äggplock, oavsett hur många ägg som plockats. Nu senast fick vi ut tre ägg och inget blev befruktat. Läkaren verkade dock mena att det trots allt berodde på slumpen. Vi hade egentligen tänkt att förra gången skulle vara vårt sista försök, men eftersom det blev ett så snöpligt slut så bestämde vi oss för att göra ett försök till, eftersom läkarna fortfarande tror på oss. Så jag ska börja med nässpray för långt protokoll imorgon.
Har du gjort det långa protokollet de andra gångerna också?
 
Tack båda två ❤️

Jag känner att vi inte fick någon som helst information om den här risken, sköterskan var tvärtom otroligt positiv igår när hon berättade om resultatet både från sambon och om äggen. Det här skulle gå vägen sa hon.

Självklart är jag medveten om att risken finns men överlag känns det som att all information vi fått fokuserat på den positiva möjligheten snarare än risken för att det inte skulle gå, vilket troligtvis höjt förväntningarna också :( speciellt på det här steget. Att ägget inte skulle fästa eller att få missfall känner jag mig mer förberedd på.

Hur har det gått för er @Ingela_S, har ni gjort något nytt försök? Jag har inte följt tråden mer än att ha varit in och kikat någon gång
Sen händer det att det blir superfina embryon och så bara poff slutar de utvecklas eller börja bete sig konstigt. Och så händer det att man odlar i några dagar med till synes fint slutresultat. Det man inte vet utan embryoskåp är ifall de under delningsprocessen uppfört sig som de ska.

Eller så fäster de men slutar utvecklas. Eller så fäster de inte alls. Eller så stöter kroppen ifrån, eller så får man små proppar eller eller eller.

Det är galet att folk över huvud taget blir gravida. Alls.
 
Sant :) :) Ja, vi får hoppas annars får man ju försöka ingen helt enkelt
Alltså, nu har det gått 7 dagar över, brösten gör så ont att jag knappt kan ha kläder på mig, molvärk, illamående på eftermiddagarna. gravitest visare negativt (RFSU) Dock visar ÄL testen positivt 3 dagar i rad, jag fattar inget. haha.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 576
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 805
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 799
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp