En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

För mig blev det inget denna månaden heller, som jag trodde. Tempen betedde sig jättemärkligt så jag är säker på att det inte blev nån ägglossning. Eller svag sådan.
Skulle vilja kolla så det inte är nåt fel på äggledarna. Men vi får se.
Ibland vill jag bara ge upp, känns som om det inte funkar för oss.. Ett år snart sen vi började.

Så jobbigt när varje månad är en berg- och dalbana...
Jag tyckte inte att äggledarspolning var så jobbigt, vet att det finns många olika upplevelser, men det tillsammans med ett ultraljud kan kanske lugna på den fronten? Vet inte alls vad det kan kosta, men tog inte så lång tid iallafall..
 
Livet känns tungt. Hade mens senast precis innan jul. Antar att det skulle vara dags att testa snart?
Eller så har jag räknat tokigt.
Hur lång cykel brukar du ha?
Det beror ju lite på det, men har det gått mer än två veckor sen ägglossning är det nog läge 😊
Håller tummarna!
 
Avstämning med läkaren kliniken idag. Sköterskan som bokade samtalet gav lite negativa vibbar, så var orolig för att det skulle bli nått krångel, eller tjafs. Men det var en bra och positivt samtal 👍 Ser fram emot mensen som ska komma vilken dag som helst, så jag kan påbörja nästa försök denna cykeln 🤞
 
Avstämning med läkaren kliniken idag. Sköterskan som bokade samtalet gav lite negativa vibbar, så var orolig för att det skulle bli nått krångel, eller tjafs. Men det var en bra och positivt samtal 👍 Ser fram emot mensen som ska komma vilken dag som helst, så jag kan påbörja nästa försök denna cykeln 🤞

Håller tummarna!!
 
Jag gör också start för ny insättning nu, sista embryot i frysen.
Har bokat samtal med psykolog med, känner att jag nog behöver hjälp både att bearbeta missfallen och hitta hållbara strategier för att inte fastna i oro och katastroftankar..
 
Min graviditet började jättekonstigt. Fick negativt på alla ÄL test så trodde det var omöjligt att jag var gravid. Testade mig när mensen var tre dagar sen varje dag över en weekend då vi var bortresta och det dracks alkohol. Testade negativt och drack vin med gott samvete 😑 var negativ fram till torsdagen veckan efter...
 
Min graviditet började jättekonstigt. Fick negativt på alla ÄL test så trodde det var omöjligt att jag var gravid. Testade mig när mensen var tre dagar sen varje dag över en weekend då vi var bortresta och det dracks alkohol. Testade negativt och drack vin med gott samvete 😑 var negativ fram till torsdagen veckan efter...
Så du gjorde först flera ägglossningstest och sedan ett eller flera graviditetstest och alla var negativa fram till runt en vecka efter utebliven mens?
 
Jag tror jag haft ägglossning den här månaden.
Både tempen och sekretet beter sig som det ska. Sen vet jag ju inte om själva ägget, eller nån spermie, varit tillräckligt bra. Men det känns skönt att ha bekräftat ägglossningen i alla fall 😊
Så gott det går utan ultraljud.
Eller, för att bekräfta helt måste tempen hålla sig hög i morgon också och resten av månaden.

Funderar ändå på att kontakta en fertilitetsklinik och boka utredning. Tänker dock att det kanske är dumt att spola äggledarna nu om jag skulle få tid snabbt 🤔 Vi får se! Hoppas ju att ett ägg ska börja utvecklas där.
Är glad att ägglossningen verkar ha funkat i alla fall.
Skippade test denna månad. Och det kändes rätt skönt!
Idag ska jag på akupunktur, det har hjälpt mycket med pms i alla fall, och det är ju inte fel 😊
 
Jag tror jag haft ägglossning den här månaden.
Både tempen och sekretet beter sig som det ska. Sen vet jag ju inte om själva ägget, eller nån spermie, varit tillräckligt bra. Men det känns skönt att ha bekräftat ägglossningen i alla fall 😊
Så gott det går utan ultraljud.
Eller, för att bekräfta helt måste tempen hålla sig hög i morgon också och resten av månaden.

Funderar ändå på att kontakta en fertilitetsklinik och boka utredning. Tänker dock att det kanske är dumt att spola äggledarna nu om jag skulle få tid snabbt 🤔 Vi får se! Hoppas ju att ett ägg ska börja utvecklas där.
Är glad att ägglossningen verkar ha funkat i alla fall.
Skippade test denna månad. Och det kändes rätt skönt!
Idag ska jag på akupunktur, det har hjälpt mycket med pms i alla fall, och det är ju inte fel 😊
Håller tummarna stenhårt!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 553
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 333
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 718
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 727
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp