En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Jag tror jag haft ägglossning den här månaden.
Både tempen och sekretet beter sig som det ska. Sen vet jag ju inte om själva ägget, eller nån spermie, varit tillräckligt bra. Men det känns skönt att ha bekräftat ägglossningen i alla fall 😊
Så gott det går utan ultraljud.
Eller, för att bekräfta helt måste tempen hålla sig hög i morgon också och resten av månaden.

Funderar ändå på att kontakta en fertilitetsklinik och boka utredning. Tänker dock att det kanske är dumt att spola äggledarna nu om jag skulle få tid snabbt 🤔 Vi får se! Hoppas ju att ett ägg ska börja utvecklas där.
Är glad att ägglossningen verkar ha funkat i alla fall.
Skippade test denna månad. Och det kändes rätt skönt!
Idag ska jag på akupunktur, det har hjälpt mycket med pms i alla fall, och det är ju inte fel 😊
Min klinik gjorde inte äggledarspolning mellan äl och mens, just för att inte förstöra en eventuell graviditet. Spolningen var ett eget besök.
 
Å, jag känner igen dina tankar, även om jag hade en partner att dela hopplösheten med. För mig tog det stopp efter våra två sista ivf som inte lett till nån insättning alls. Jag hade också passerat 40 och kände att om det inte ens blir nån insättning med mina ägg så är det inte värt att kämpa mer, det kostar för mycket energi och att bryta känslan av hopplöshet verkade omöjligt. Vi bestämde oss istället för att göra ett sista försök med äggdonation, då kunde vi åtminstone eliminera min ålder som en bidragande faktor till vidare misslyckanden. Det kändes som en stor lättnad för min del, att kunna lägga bort ångesten för att allt var mitt fel. (Sen blev det aldrig nån äggdonation för vår del.)

Ingen mer än du kan säga när det är läge att ge upp för din del. Men du är absolut inte ensam i dina tankar. ❤️

Tack för du delade dit resonemang. Jag har kollat på äggdonation nu, men det är ju en himla massa pengar…

Hittade dock att man kan köpa paket med äggdonation med garanti, alltså pengarna tillbaka om behandlingarna (3st) inte leder till levande barn. Skulle såklart kännas åtminstone lite bättre att få tillbaka pengar, för behandling i alla fall, resor och liknande år ju inte inkluderade. För man får nog räkna med 200-300 000kr:cry:

Känns också lite synd/slöseri att inte göra ett försök till med vanlig ivf då jag ändå har en hel del medicin kvar… Men det har ju å andra sidan varit resultatlöst varje gång innan. Stor risk att bara kasta mer pengar i sjön, eller?

Om det ändå fanns ett facit:meh: HUR bestämmer man sig??
 
Ber om ursäkt för att jag kommer med konstiga och nojiga frågor. Men jag är sån 😳


Tränade på gym nu i maskin där man har ett band över buken och lyfter rumpan uppåt. Vikt på 15 kilo typ.
Det trycket som uppstår, är det nåt man bör undvika när man försöker bli gravid? Vad tror ni?
 
Ber om ursäkt för att jag kommer med konstiga och nojiga frågor. Men jag är sån 😳


Tränade på gym nu i maskin där man har ett band över buken och lyfter rumpan uppåt. Vikt på 15 kilo typ.
Det trycket som uppstår, är det nåt man bör undvika när man försöker bli gravid? Vad tror ni?
Jag tror nej.
Det ligger liksom "inuti" så påverkas nog inte så mycket.
(Så sa barnmorskan till mig när vi diskuterade ridning, och risken för att ramla av då, när jag var gravid, att bebisar är väl inbäddade och överlever bilolyckor också typ)
 
Jag tror nej.
Det ligger liksom "inuti" så påverkas nog inte så mycket.
(Så sa barnmorskan till mig när vi diskuterade ridning, och risken för att ramla av då, när jag var gravid, att bebisar är väl inbäddade och överlever bilolyckor också typ)

Ja det borde väl vara så kanske 😅
Nu vet jag inte ens om det är nåt där inne i och för sig 😳
 
Ber om ursäkt för att jag kommer med konstiga och nojiga frågor. Men jag är sån 😳


Tränade på gym nu i maskin där man har ett band över buken och lyfter rumpan uppåt. Vikt på 15 kilo typ.
Det trycket som uppstår, är det nåt man bör undvika när man försöker bli gravid? Vad tror ni?
Absolut ingen fara! All träning är bra träning! I slutet av graviditeten bör man undvika våld mot magen och inte göra sådana som gör ont eller känns obehaglig. Träning är i övrigt bara bra!
Mvh Fysioterapeut
 
Absolut ingen fara! All träning är bra träning! I slutet av graviditeten bör man undvika våld mot magen och inte göra sådana som gör ont eller känns obehaglig. Träning är i övrigt bara bra!
Mvh Fysioterapeut

Tack för svar! 😊
Är det inte relevant för mig nu så hoppas jag det blir det framöver nån gång😊
 
Var på cellprov i torsdags. Träffade en underbar barnmorska, som försökte peppa i jakten på ägglossning.
Hon var den första att fråga om vi fått samtalsstöd i vår barnlöshet. Jag höll på att falla omkull av frågan.

Vi har försökt sedan 2010, med två års det-händer-om-det-händer och sedan seriöst. Fick ett finfint barn 2017, efter hjälp med ägglossningen. Har sedan 2018 försökt få ordning på min ägglossning igen. Får ingen hjälp från regionen.

Barnmorskan i torsdags var dessutom inte negativ till varken min ålder eller vikt, så nu har tankarna börjat snurra igen om att göra nytt försök att hitta privat gynekolog. De som funnits här omkring, med gott rykte, har lagt ner, så i så fall innebär en ny privat resa antingen en gyn min magkänsla är nervös över eller att åka till Örebro, Göteborg, Karlstad eller Jönköping. Vilket jag inte är sugen på, utan att veta att vi kommer få hjälp. Men det kanske går.


Jag vet inte längre upp eller ner. Önskar jag kunde stänga av dessa tankar lika lätt som ägglossningen.


(En fungerande ägglossning är viktig för så mycket mer än bara bebisverkstad. Jag vill må bättre, fler barn eller inte.)
 
Var på cellprov i torsdags. Träffade en underbar barnmorska, som försökte peppa i jakten på ägglossning.
Hon var den första att fråga om vi fått samtalsstöd i vår barnlöshet. Jag höll på att falla omkull av frågan.

Vi har försökt sedan 2010, med två års det-händer-om-det-händer och sedan seriöst. Fick ett finfint barn 2017, efter hjälp med ägglossningen. Har sedan 2018 försökt få ordning på min ägglossning igen. Får ingen hjälp från regionen.

Barnmorskan i torsdags var dessutom inte negativ till varken min ålder eller vikt, så nu har tankarna börjat snurra igen om att göra nytt försök att hitta privat gynekolog. De som funnits här omkring, med gott rykte, har lagt ner, så i så fall innebär en ny privat resa antingen en gyn min magkänsla är nervös över eller att åka till Örebro, Göteborg, Karlstad eller Jönköping. Vilket jag inte är sugen på, utan att veta att vi kommer få hjälp. Men det kanske går.


Jag vet inte längre upp eller ner. Önskar jag kunde stänga av dessa tankar lika lätt som ägglossningen.


(En fungerande ägglossning är viktig för så mycket mer än bara bebisverkstad. Jag vill må bättre, fler barn eller inte.)
En jättebra privat gyn finns i Örebro. Jag har fått all tänkbar hjälp där och hade inte haft barn utan dem.
 
Var på cellprov i torsdags. Träffade en underbar barnmorska, som försökte peppa i jakten på ägglossning.
Hon var den första att fråga om vi fått samtalsstöd i vår barnlöshet. Jag höll på att falla omkull av frågan.

Vi har försökt sedan 2010, med två års det-händer-om-det-händer och sedan seriöst. Fick ett finfint barn 2017, efter hjälp med ägglossningen. Har sedan 2018 försökt få ordning på min ägglossning igen. Får ingen hjälp från regionen.

Barnmorskan i torsdags var dessutom inte negativ till varken min ålder eller vikt, så nu har tankarna börjat snurra igen om att göra nytt försök att hitta privat gynekolog. De som funnits här omkring, med gott rykte, har lagt ner, så i så fall innebär en ny privat resa antingen en gyn min magkänsla är nervös över eller att åka till Örebro, Göteborg, Karlstad eller Jönköping. Vilket jag inte är sugen på, utan att veta att vi kommer få hjälp. Men det kanske går.


Jag vet inte längre upp eller ner. Önskar jag kunde stänga av dessa tankar lika lätt som ägglossningen.


(En fungerande ägglossning är viktig för så mycket mer än bara bebisverkstad. Jag vill må bättre, fler

Var på cellprov i torsdags. Träffade en underbar barnmorska, som försökte peppa i jakten på ägglossning.
Hon var den första att fråga om vi fått samtalsstöd i vår barnlöshet. Jag höll på att falla omkull av frågan.

Vi har försökt sedan 2010, med två års det-händer-om-det-händer och sedan seriöst. Fick ett finfint barn 2017, efter hjälp med ägglossningen. Har sedan 2018 försökt få ordning på min ägglossning igen. Får ingen hjälp från regionen.

Barnmorskan i torsdags var dessutom inte negativ till varken min ålder eller vikt, så nu har tankarna börjat snurra igen om att göra nytt försök att hitta privat gynekolog. De som funnits här omkring, med gott rykte, har lagt ner, så i så fall innebär en ny privat resa antingen en gyn min magkänsla är nervös över eller att åka till Örebro, Göteborg, Karlstad eller Jönköping. Vilket jag inte är sugen på, utan att veta att vi kommer få hjälp. Men det kanske går.


Jag vet inte längre upp eller ner. Önskar jag kunde stänga av dessa tankar lika lätt som ägglossningen.


(En fungerande ägglossning är viktig för så mycket mer än bara bebisverkstad. Jag vill må bättre, fler barn eller inte.)
Gynhälsan i Jönköping är superbra!
 
Har naturligtvis åkt på influensa med mitt i ruvarperioden 😷🤒 inte bra för psyket kan jag tala om! Försöker att inte noja för mycket över feber med det är svårt alltså... Har försökt läsa på och har idag kört på maxdos alvedon och då har jag ändå knappt hållit mig under 39° 🥵 om det inte går över till imorgon får jag ringa nån barnmorska och fråga. Hade kontakt idag med en sjuksköterska online men fick helt kassa råd (läste upp instruktioner från alvedonförpackningen) och inte så engagerat bemötande.
 
Någon som fått udda menstruationer efter missfall? Hade efter missfallet 2 normala menstruationer, eller ja bara 5 dagar(har alltid haft 7 dagars).
Men nu mens nr3 är jag inne på 3dje vecka, första veckan normal sen uppehåll 1-2 dagar sen en liten mens ungefär 5-6 dagar sen uppehåll max 2 dygn sen blod igen? Bara när torkar än så länge, men ändå en väldigt udda mens som börjat på sin 3dje vecka😬
 
Någon som fått udda menstruationer efter missfall? Hade efter missfallet 2 normala menstruationer, eller ja bara 5 dagar(har alltid haft 7 dagars).
Men nu mens nr3 är jag inne på 3dje vecka, första veckan normal sen uppehåll 1-2 dagar sen en liten mens ungefär 5-6 dagar sen uppehåll max 2 dygn sen blod igen? Bara när torkar än så länge, men ändå en väldigt udda mens som börjat på sin 3dje vecka😬
Minns inte helt men tror inte det hoppade sådär i alla fall.. utan var första som var "störd" isf.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 450
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 263
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp