En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
De ringde nyss från Linköping. Av 19 ägg var det 7 som blivit befruktade. Troligen var det en del omogna ägg. Nu är planen istället insättning av 5-dagars på onsdag.
Håll nu stenkoll på måendet. Drick MYCKET och vila. Inget pulshöjande eller promenerande. Alls. Det är sist och slutligen inte så himla ovanligt med överstimulering, och med 20 äggblåsor får man hålla koll.

För det första är det farligt, och för det andra är besvikelsen så jäkla grym då man kommer för transfer men får konstaterat vätska i buken vilket oftast betyder att allt sätts i frysen.
 
Ett par dagar kvar till mens och har för ovanlighetens skull inga känningar alls. Tog ett test i morse, men är det är så svagt att jag är osäker på om det ens är där. O_o Återstår att se antar jag.

2018-06-11 06.49.49a.jpg
 
Ett par dagar kvar till mens och har för ovanlighetens skull inga känningar alls. Tog ett test i morse, men är det är så svagt att jag är osäker på om det ens är där. O_o Återstår att se antar jag.

Visa bifogad fil 16032

Tycker nog att det ser ut att kunna finnas en antydan till en liiiten skugga, men den är ju i så fall jättesvår att se. Håller tummarna för att det dyker upp ett streck där om ett par dagar!
 
Återkommer till den här tråden.
Var på tidigt ultraljud idag (v9+2) då jag varit nojig om det verkligen varit någonting där samt oro efter mitt förra missfall. Embryot var i storlek som v7 och BM hittade inga hjärtljud. Hon skulle skicka remiss till kvinnokliniken jag var på sist när jag fick missfall så blir väl kallad dit om en vecka eller så...
 
Återkommer till den här tråden.
Var på tidigt ultraljud idag (v9+2) då jag varit nojig om det verkligen varit någonting där samt oro efter mitt förra missfall. Embryot var i storlek som v7 och BM hittade inga hjärtljud. Hon skulle skicka remiss till kvinnokliniken jag var på sist när jag fick missfall så blir väl kallad dit om en vecka eller så...

Nej vad tråkigt! :cry: Jag beklagar :heart
 
Nu kom mensen :turd::(
Är så arg och besviken på min kropp just nu. Först så kan den inte hålla min son vid liv i magen och nu kan den inte bli gravid igen.
Överallt hör man om hur himla lätt det är att bli gravid direkt efter ett missfall.
Tack för den, kroppen. Just nu hatar jag dig. :cry::cry::cry:
:heart
Ibland tar det tid. Det tog nog 4 månader för mig iaf efter missfallet tills det tog sig igen. Jag minns känslan, men försök att inte hata kroppen alltför mycket. Kram!
 
- Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd 2 - ÄL ca 20/5, BIM 3/6. Försöker få till ett syskon. Ett MA i v 18 samt ett MF i v 6.
- Zvinto - ÄL ca 28-30/5, BIM runt 13-15/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 7/6, BIM ca 21/6. Andra försöket, inga barn sedan tidigare.
-Ingela_S - ÄL ca 6/6, BIM ca 20/6. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
-Winifred - ÄL ca 13/6, BIM ca 28/6. Inga barn sen tidigare.
KarinStarfighter, Påbörjar IVF korta protokollet troligen 28/5.
- Klura- ÄL ca 12/6, BIM ca 26/6. Tredje försöket, inga barn sedan innan
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Hedblomster - ÄL 26/6, BIM 11/7. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
 
Återkommer till den här tråden.
Var på tidigt ultraljud idag (v9+2) då jag varit nojig om det verkligen varit någonting där samt oro efter mitt förra missfall. Embryot var i storlek som v7 och BM hittade inga hjärtljud. Hon skulle skicka remiss till kvinnokliniken jag var på sist när jag fick missfall så blir väl kallad dit om en vecka eller så...

Tråkigt! Beklagar! Har du haft upprepade missfall?
 
Tråkigt! Beklagar! Har du haft upprepade missfall?

Tack. Ja, i Februari hade jag missfall i v 7. Då blödde jag en vecka och fick till slut åka in ambulans till sjukhuset. Fick cytotec som inte hjälpte och fick skrapa. Sen så hade jag nog egentligen ett i April också. Plussade på BIM tror jag, men började blöda dagen efter.
 
- Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd 2 - ÄL ca 20/5, BIM 3/6. Försöker få till ett syskon. Ett MA i v 18 samt ett MF i v 6.
- Zvinto - ÄL ca 28-30/5, BIM runt 13-15/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 7/6, BIM ca 21/6. Andra försöket, inga barn sedan tidigare.
-Ingela_S - ÄL ca 6/6, BIM ca 20/6. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
-Winifred - ÄL ca 13/6, BIM ca 28/6. Inga barn sen tidigare.
KarinStarfighter, Påbörjar IVF korta protokollet troligen 28/5.
- Klura- ÄL ca 12/6, BIM ca 26/6. Tredje försöket, inga barn sedan innan
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- kmt ÄL ca 18/6, BIM 2/7, inga barn
- Hedblomster - ÄL 26/6, BIM 11/7. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
 
Har försökt att inte lägga fokus på det här med att försöka bli gravida senaste månaden, inga ÄL-stickor o bara sex när lusten föll på. Otroligt skönt att släppa det fyra veckor!

Har fått kallelse till rmc i Malmö efter att ha lämnat prover i mars efter att vi skickat egenremiss.
Om det inte är så att vi mot all förmodan skulle pricka in det och bli gravida på nästa ägglossning så har jag mens då vi ska dit 6 juli. Någon som vet om det går bra ändå? Deras telefon är omöjlig att komma fram till de tider jag kan ringa ostört från jobbet..
 
Har försökt att inte lägga fokus på det här med att försöka bli gravida senaste månaden, inga ÄL-stickor o bara sex när lusten föll på. Otroligt skönt att släppa det fyra veckor!

Har fått kallelse till rmc i Malmö efter att ha lämnat prover i mars efter att vi skickat egenremiss.
Om det inte är så att vi mot all förmodan skulle pricka in det och bli gravida på nästa ägglossning så har jag mens då vi ska dit 6 juli. Någon som vet om det går bra ändå? Deras telefon är omöjlig att komma fram till de tider jag kan ringa ostört från jobbet..
Jo det går bra. Gynundersökning fungerar utmärkt också vid mens.
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Har försökt att inte lägga fokus på det här med att försöka bli gravida senaste månaden, inga ÄL-stickor o bara sex när lusten föll på. Otroligt skönt att släppa det fyra veckor!

Har fått kallelse till rmc i Malmö efter att ha lämnat prover i mars efter att vi skickat egenremiss.
Om det inte är så att vi mot all förmodan skulle pricka in det och bli gravida på nästa ägglossning så har jag mens då vi ska dit 6 juli. Någon som vet om det går bra ändå? Deras telefon är omöjlig att komma fram till de tider jag kan ringa ostört från jobbet..

Det är inga problem.

Jag har inte heller lyckats komma fram på deras telefon de senaste gångerna, men om man lämnar sitt nummer så ringer de tillbaka ganska snabbt. Jag hann bara lägga på luren och gå från vårt samtalsrum till mitt skrivbord (sitter i landskap) innan de ringde tillbaka.

Lycka till!
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Håll nu stenkoll på måendet. Drick MYCKET och vila. Inget pulshöjande eller promenerande. Alls. Det är sist och slutligen inte så himla ovanligt med överstimulering, och med 20 äggblåsor får man hålla koll.

För det första är det farligt, och för det andra är besvikelsen så jäkla grym då man kommer för transfer men får konstaterat vätska i buken vilket oftast betyder att allt sätts i frysen.

Har vilat mycket sen i fredags och idag känns det aningen bättre även om jag är svullen. Ringde kliniken idag och ska in på ultraljud imorgon innan insättningen. Ser det inte okej ut blir det väl helfets. Försöker ställa in mig på att det är okej om det blir så.
 
Har vilat mycket sen i fredags och idag känns det aningen bättre även om jag är svullen. Ringde kliniken idag och ska in på ultraljud imorgon innan insättningen. Ser det inte okej ut blir det väl helfets. Försöker ställa in mig på att det är okej om det blir så.
Jag fick totalfrys, det bestämde de redan vid plocket (21 ägg). Sen hade de sommarstängt och jag grät och tyckte de var dumma :o. Men som sambon sa redan då så var det ju för att de ville ge oss så stor chans som möjligt. De bedömde att risken för att jag skulle bli dålig och ev ändå få missfall pga det var för stor vid en tidigare insättning.
Trots väntan gick den sommaren rätt fort och blev bra :).
 
Uppdatering.

Planerad insättning idag med ultraljud innan dess för att ta beslut om eventuell totalfrys. Läkaren undersökte mig med vul. Äggstockarna var lite förstorade, men ingen katastrof. Hade dock en del vätska i vaginan. Hon sa att det var gränsfall men beslutade ändå sig för att det var okej att sätta in en 5-dagars.
Redan ultraljudet kändes en del och eftersom jag skulle vara lite kissnödig var det ju ännu värre. Sen när embryot skulle in kom hon inte in med katetern utan fick först typ trycka på magen och sen byta kateter. Det gjorde så ont att jag typ hyperventilerade och det kändes som de aldrig blev klara. Väldigt mycket värre än äggplocket. Var så lättad när de äntligen var klara.

Minst 2 till frysen blev det också 👍🏻

Testdag 29/6.
 
Uppdatering.

Planerad insättning idag med ultraljud innan dess för att ta beslut om eventuell totalfrys. Läkaren undersökte mig med vul. Äggstockarna var lite förstorade, men ingen katastrof. Hade dock en del vätska i vaginan. Hon sa att det var gränsfall men beslutade ändå sig för att det var okej att sätta in en 5-dagars.
Redan ultraljudet kändes en del och eftersom jag skulle vara lite kissnödig var det ju ännu värre. Sen när embryot skulle in kom hon inte in med katetern utan fick först typ trycka på magen och sen byta kateter. Det gjorde så ont att jag typ hyperventilerade och det kändes som de aldrig blev klara. Väldigt mycket värre än äggplocket. Var så lättad när de äntligen var klara.

Minst 2 till frysen blev det också 👍🏻

Testdag 29/6.
Korrigering. Inte vätska i vagina utan i bukhålan eller livmodern.

Nu är det ännu mer viktigt med total vila och mycket vätska. Blir du gravid blir överstimuleringssymtomen MYCKET värre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 819
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 322
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 692
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp