En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

@strawberrysylt har du hämtat dig från chocken? Hur känns det? 😊

Tack så gullig du är som frågar 🥰.
Jo, har hämtat mig lite, men nog kändes det overkligt att ringa till barnmorskemottagningen imorse 😶.
Men det känns bra 🥰. Vi hoppas att det ska gå bra peppar peppar!

@strawberrysylt Haha, WOW! Det var inte illa 🤩 Superfertila! Stort grattis! Förstår chocken 🙉🙈

Tack! ❤🥰
Jamen verkligen, trodde väl inte det skulle gå på första försöket! Shit!

Imorgon ska vi berätta för mamma och hennes sambo. Ni här var de första att få veta, förutom min man då XD.

Hur ligger ni andra till nu?

Jag har precis haft ägglossning, kanske igår eller förrgår. Vi lyckades inte få till så många ligg den här månaden heller så har inte så stora förhoppningar. Men nu har vi lagt en plan för december som förhoppningsvis ger bättre förutsättningar 😊

Jag var inte riktigt beredd på att vi båda skulle tycka det här med att schemalägga och behöva prestera på specifika dagar skulle vara så jobbigt/svårt…

Jag har precis haft ägglossning, kanske igår eller förrgår. Vi lyckades inte få till så många ligg den här månaden heller så har inte så stora förhoppningar. Men nu har vi lagt en plan för december som förhoppningsvis ger bättre förutsättningar 😊

Jag var inte riktigt beredd på att vi båda skulle tycka det här med att schemalägga och behöva prestera på specifika dagar skulle vara så jobbigt/svårt…

Nä, det är trist och jobbigt, jag håller med! Ofta har vi vi tex varit förkylda, trötta, stressande och då är inte supersugen... Vi fick också bara till 2-3 ggr runt de fertila dagarna, men kan förstås räcka ändå.

Hur ligger ni andra till nu?

Jag är på ÄL+7 idag, näst sista försöket innan vårt besök på IVF-kliniken. Har väldigt låga förväntningar dock. Men förhoppningen brukar byggas upp ju närmare mens man kommer.
BIM idag och mensstart som klockverket igen.

Blandade känslor som vanligt också, mest lättnad här och nu kanske, men oroar mig för hur det skulle kännas den dagen man inser att det inte blev något syskon om det visar sig vara kört..

BIM idag och mensstart som klockverket igen.

Blandade känslor som vanligt också, mest lättnad här och nu kanske, men oroar mig för hur det skulle kännas den dagen man inser att det inte blev något syskon om det visar sig vara kört..

Jag känner verkligen igen de tankarna. Jag är ju också tudelad på många sätt. Inte lätt med känslor alla gånger eller helt veta vad man vill. Svårt att veta också när man såklart inte vet fullt ut hur det kommer bli.

Jag har bim på torsdag. Tempen har redan dykt rejält och jag har börjat känna lätt molande värk. Så vet med 99% att mensen kommer komma som vanligt (för varför skulle den inte? Som den gjort senaste 21 försöken, eller vad vi nu är uppe i).

Äter en näve kosttillskott per dag, ser till att gå minst 7500 steg samt utför 30-60 min yinyoga dagligen. Jag vill känna att jag gjort "allt" inför ivfen. Sen om det spelar någon roll eller inte är svårt att säga.

Håller tummarna för er alla!

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 562
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 225
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 869
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka