En tur på hästen varje dag

(Eskilstuna Kuriren)
Det har knappt gått en dag utan ridtur sedan Kjell satt på en häst för första gången i sitt liv.
- Jag tog min första ridtur i Tyskland när vi besökte ostfrisiska öarna. Jag sa att jag kunde rida och fick en stor skimmel som tog mig med över sanddynerna.
- Jag blev tänd direkt. Det här var någonting för mig, säger Kjell som alltid varit stor djurvän och road av fysiska utmaningar.

http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=404194&avdelning_1=108&avdelning_2=315
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (EK) Kommunalrådet Jens Persson (C) anklagas för att ha grävt ned en död häst utan tillstånd. - Nja, det var min sambo som gjorde det...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (EK) - Varför inte hänvisa ryttare till anlagda leder? Hästar ska inte omfattas av allemansrätten. Det säger Lennart Andersson som...
2
Svar
27
· Visningar
3 189
Senast: BlackOcean
·
  • Artikel
Hästnyheter (EK) I en annons i Eskilstuna-Kuriren stod att läsa: Välkommen till Svenska championatet för den spanska hästen på Näsbyholms Säteri...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: caballus
·
  • Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) När Elin Franzell var tre månader gammal var hon för första gången med på hästryggen. Det var mamma Carina som...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp