karamelldrottningen

Trådstartare
Egentligen en enkel fråga men som definitivt inte har något enkelt svar.
Beror såklart på hur man läser. I vissa fall är det glasklart och i andra fall svårare.
Det jag undrar över är om inlägg i vissa fall tas bort lite för fort?
Jag tänker att det måste vara ok att tycka olika och att även mindre genomtänkta inlägg får stå kvar och att den som skrev dessa får då stå för dessa inlägg.
Det kan också vara svårt då om man kommer in senare i en tråd om många inlägg raderats att förstå syftet med att ha stängt hela tråden. Även om moderatorer är duktiga på att förklara varför kan det ändå vara så att tråden i sin helhet hade kunnat vändas? Eller fått rinna ut i sanden?
Eller?
 
Som motpol till den här tråden tycker jag mig se tråden där det diskuteras att/om det är mobbing att använda gilla-knappen.

Jag tror det blir svårt att låta "mindre genomtänkta" inlägg stå kvar, om skinnet är ömtåligt hos användarna. Det kan tolkas som... (fyll i valfritt) och för att få ett klimat som så många som möjligt uppskattar krävs det förmodligen lite hårdare rensning än vad jag personligen kanske tycker hade varit nödvändigt. MEN vi är alla olika, uppfattar toner och skrivna ordet olika. Själv är jag en rak person IRL och uppfattas säkert av vissa som bufflig. Jag är jag, tycker någon som modererar här eller på annat ställe att ett inlägg inte passar, får de helt enkelt ta bort det.

Sedan kan ju vissa trådar urarta till pajkastning, när den sedan är modererad och tonen rimlig, rinner den ut i sanden eftersom stridstupparna kanske främst var ute efter lite ordväxling. När detta inte längre kan pågå, dör tråden.

Som svar tror jag inte att det modereras för hårt eller snabbt. Just nu tror jag det är lagom, men klimatet ändras också med användarnas inställning och inlägg.

Lovis - dock inte i moderatorrollen utan som enskild användare.
 
Jag skulle säga att vi generellt sett oftare lämnar inlägg som är på gränsen än vi tar bort dem. Ofta får vi dock ta bort inlägg som citerar borttagna inlägg eller diskuterar dem.

I det här fallet verkar detta gälla en specifik tråd och en specifik användare. Användaren "lekte" moderator och sa åt en annan användare att inte skriva i tråden, och betedde sig dessutom otrevligt, det är inte ok.
Alla som håller sig till reglerna får diskutera i trådarna. Användaren varnades och inlägget togs bort. Likaså togs den tjaffsiga diskussionen som följde på inlägget bort.
 
Jag skulle säga att vi generellt sett oftare lämnar inlägg som är på gränsen än vi tar bort dem. Ofta får vi dock ta bort inlägg som citerar borttagna inlägg eller diskuterar dem.

I det här fallet verkar detta gälla en specifik tråd och en specifik användare. Användaren "lekte" moderator och sa åt en annan användare att inte skriva i tråden, och betedde sig dessutom otrevligt, det är inte ok.
Alla som håller sig till reglerna får diskutera i trådarna. Användaren varnades och inlägget togs bort. Likaså togs den tjaffsiga diskussionen som följde på inlägget bort.

Fast i just det fallet var användaren (återigen) väldigt otrevlig mot TS. Dvs ansågs TS vara otrevlig skulle jag säga att det som föranledde TS till det var minst lika otrevligt. Givetvis hade det varit bättre att bara rapportera men ibland rinner det över... för alla.
 
Jag skulle säga att vi generellt sett oftare lämnar inlägg som är på gränsen än vi tar bort dem. Ofta får vi dock ta bort inlägg som citerar borttagna inlägg eller diskuterar dem.

I det här fallet verkar detta gälla en specifik tråd och en specifik användare. Användaren "lekte" moderator och sa åt en annan användare att inte skriva i tråden, och betedde sig dessutom otrevligt, det är inte ok.
Alla som håller sig till reglerna får diskutera i trådarna. Användaren varnades och inlägget togs bort. Likaså togs den tjaffsiga diskussionen som följde på inlägget bort.
Såja Gunnar, vi kan ju åtminstone hålla oss till sanningen.

Jag bad en användare som flera gånger har betett sig illa mot mig att bara låta mig vara och inte svara på MINA inlägg. Jag skrev ingenting om att hon inte fick skriva i tråden, bara att hon skulle låta mig vara.
Det var för övrigt den andra gången jag bad henne om exakt samma sak, bara att låta mig vara ifred.

Jag är inte känslig för kritik men den här användaren har flera gånger missförstått mina inlägg, kommit med konstiga kommentarer, upprepade gånger kritiserat mig för mina livsval och varit allmänt hopplös att diskutera med eftersom hon är snabb med att döma innan hon ens brytt sig om att läsa det jag skrivit. Att döma av reaktionerna på mina inlägg kontra reaktionerna på hennes i tråden är jag inte den enda som tycker så.

Så, nu har jag sagt det jag ville få fram. Du slipper mig framöver Gunnar ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 661
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 313
Senast: Hedinn
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 104
Senast: JennyLz
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 273
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp