En uppdatering 2 år efter diskbråcket

ASKAPLASKA

Trådstartare
För ganska exakt två år sedan drabbades min bästa vän Semlon av ett allvarligt diskbråck i nacken. Han blev i stort sett helt förlamad och kunde inte ens stå upp.
Han opererades i sista sekund på Ultuna, ryggmärgen var grå och var nära att dö och några dagar senare hämtade jag ut en rejält funktionsnedsatt men lycklig vovve.
En lång och avancerad rehab tog vid och jag minns att jag skrev en hel del om det här. Det var en fasansfull men ändå hoppfull period för vår lilla familj där det mesta alltid kretsat kring Semlon som nu hade en mycket oviss framtid.

Nu i dagarna har två år passerat och jag vill gärna berätta för alla som var så engagerade och stöttande och även för de som drabbas som vi gjorde, att Semlon idag är helt återställd utan några som helst men!
Skräcken att det ska hända igen finns alltid där, vid operationen upptäcktes förändringar på två ställen till i ryggraden, men jag är så oerhört tacksam att ha fått tillbaka min bästa vän i hela världen❤
Vi kommer alltid att behandla honom som en diskbråckspatient så han får inte härja fritt hur som helst med andra hundar och inte hoppa ner från säng odyl så där har vi ställt ut små hundtrappor som han gärna använder men i övrigt är han helt återställd och går med på långturer, vallar lite och är alltid med.
En liten solskenshistoria än så länge med andra ord som jag gärna vill dela med mig av🙂
 

Bifogade filer

  • 20200103_144539.jpg
    20200103_144539.jpg
    372 KB · Visningar: 41
Det är ju drygt två år även för Aramis, vår katt som veterinären inte ville väcka ur narkosen vid operation nr 2 (infektion från ett sår som gått in och satt sig i innerörat).
Infektionen gjorde att han kunde inte gå själv utan att ramla omkull, han mer eller mindre kravlade sig fram.
Men med envishet, tjocka filtar (vid medicinering 3gg/dag) och rehabilitering i klösträd rör han sig mer eller mindre normalt idag. En lätt tiltning av huvudet är det enda som syns.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 459
Senast: fejko
·
Hundhälsa För två år sedan rasade tillvaron hemma. Min man bröt nacken i en olycka och jag blev svårt sjuk i samma veva. En av hästarna dog och en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 807
Senast: Takire
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 399
Senast: monster1
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 861
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Arbetsintervju
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp