En väldigt läskig händelse

Hej. Dethär är en sak som jag har tänkt på om jag skulle skriva här för det är ganska känsliga saker och många kanske inte delar om sånt. Men det är också lite därför som jag vill skriva det för ifall nånannan kanske läser det och kanske känner igen sig i det så kanske det hjälper för dom. Och pratade lite om dethär med psykologen idag och då be stämde jag att jag skulle skriva här.
Men ja jag vet inte exakt när dethär började. Men det var iallafall innan den 24e augusti för hela den dagen så var det som jag visste att jag skulle dö egentligen och att det var jätte fel att jag inte gjorde det. Men sen var det efter det som det blev bara mera och mera.
Och det som blev då som kanske ni tycker att det låter helt stört men det är att min hjärna började göra som konstiga slut satser och tillexempel att jag hörde saker som inte var påriktigt.
Och nu fattar jag att kanske många av er tycker att det låter skit konstigt och läskigt! Och det tyckte jag också när det hände för mig. Men det som jag vill skriva dethär för är för att dom förklaringarna som jag har hört så kan det bli så för vem somhelst om det är vissa om ständig heter. Så därför jag vill berätta för det händer inte bara för dom som är jätte jätte konstiga liksom och det kan bli väldigt fort.
Men ja jag tror det blev mycket mera efter mamma och pappa hälsade på och det blev bråk med mamma. Men iallafall så det som hände var att jag fattade inte att det inte var påriktigt. Utan som några exempel så hörde jag vad andra tänkte ibland om mig. Och jag fattade att man inte brukar höra vad andra tänker men det var ändå jätte verkligt så jag fråga satte inte att jag gjorde det liksom.
Och samma så var det som en röst som pratade med mig. Eller jag kan inte förklara hur det var. Men det var också jätte verkligt och jag vet inte vem det var eller vad men det kändes på nåt sätt som den kunde ta kontrollen på mig och att den kunde få mig att göra vadsomhelst ifall jag sa mot den. Så jag gjorde såklart inte det.
Och så var det endel andra saker också men jag kommer inte skriva om ALLT. Och det blev som till en gräns sen kunde jag inte ha det för migsjälv och jag var tvungen att göra en själv skade sak som jag inte kommer skriva heller. Men det var att det som hände var saker som räknas som psykos symtom iallafall. Som låter jätte läskigt! Och det var jätte läskigt för mig också att hela världen kändes som bara fel men jag kunde inte förklara hur.
Men iallafall så även fast att jag bor på ett bra hvb som dom kan jätte mycket och dom vill hjälpa en jätte mycket så var jag ändå tvungen att åka till ett sjukhus pågrund av allt detdär. Och hamnade på bup avdelningen där och då ändrade dom lite med mina mediciner för en stor andledning till allt var att jag hade sovit jätte dåligt ganska länge. Så första natten så fick jag nån sederings medicin eller vad det heter som alltså är ångest medicin som man blir väldigt trött av. Och sen denandra natten så provade jag annan medicin som jag har nu också.
Men ja saken är att på två dagar så var jag nästan helt migsjälv igen bara för jag hade sovit bättre.
Så det jag vill bara är att alla som läser dethär ska veta att ifall man tillexempel har sömn brist och att hjärnan har mycket stress och saker som den inte kan hantera och att det är så på lång tid så KAN det bli som förmig. Och att OM det skulle bli så för nån så be tyder inte det att ni kommer bli galna föralltid! Utan att det kanske bara är att ni måste ha lite hjälp liksom. Och att om det blir sånt så ni kanske tycker att nånting bara är fel men ni inte kan förklara så är det ändå bättre ifall man kan säga det till nån och inte försöka att ha det hemligt för då kanske det som tar över som det blev förmig.
Men ja det mest konstigaste nästan så dethär hände förra veckan. Men nu när jag tänker på det så känns det som jätte länge sen för det var liksom inte JAG. Och från att jag var på bup och jag som visste att jag skulle dö den dagen så har det ändrats på bara några dagar till att jag har ett löfte att jag inte ska försöka ta själv mord denhär veckan och både jag och personalen litar på det liksom så nu får jag även vara själv lite igen och sånt. Och det skulle jag INTE trott för några dagar sen!
Och vill bara visa en bild också som jag gjorde på bup med en kurator tror jag. Men det är iallafall som förklaring om allt men jag vet inte hurmycket ni kommer fatta men ville ändå visa den. Och om ni undrar så har jag ritat över namn bara med det svarta bara så ni vet!
DSC_0330~2.JPG
 

Oj vad obehagligt det låter! Jag visste inte att för lite sömn kan vara så farligt.

Vad skönt att höra att det är lite lugnare just nu.
 
Jag kan inte så mycket om psykisk ohälsa, men jag följer dina inlägg för du är väldigt bra på att berätta om vad som händer med dig och om din resa inom vården, så att jag som är utanför faktsikt börjar begripa lite om vad det handlar om.
Om du inte tänkt den tanken, så är det väldigt viktig kunskap du ger mig (oss) om hur det är att leva med psykisk ohälsa. Jag vill tacka dig för det!

Men framför allt så vill jag nu säga till dig att vad modig du är som delar med dig till oss :heart tack!
 
Säger också tack 💖. Tack för att du delar med dig.

Jag tycker bilden var jättebra! Otroligt bra sätt att få styr på vad som händer inuti en själv.
 
Jag hade en kurskamrat som också fick psykossymtom efter att ha varit vaken (frivilligt?) flera dygn. Vi är verkligen beroende av sömn!

Skönt att du fick hjälp så det gick över.
Vad läskigt. Och ja alltså alla pratar ju om att sömn är jätte viktigt och allt sånt men jag hade ändå aldrig tänkt att man kunde bli sådär pågrund av sömn brist liksom. Men det var ju inte bara det för mig men ifall jag hade sovit bättre så hade det nog inte blivit iallafall. Så ja sömn är jätte jätte viktigt!
 
Oj vad obehagligt det låter! Jag visste inte att för lite sömn kan vara så farligt.

Vad skönt att höra att det är lite lugnare just nu.
Nej det visste inte jag heller och det är nog ganska så många som inte vet det tror jag iallafall. Eller jag har iallafall aldrig hört nånting om det förut.
 
Jag kan inte så mycket om psykisk ohälsa, men jag följer dina inlägg för du är väldigt bra på att berätta om vad som händer med dig och om din resa inom vården, så att jag som är utanför faktsikt börjar begripa lite om vad det handlar om.
Om du inte tänkt den tanken, så är det väldigt viktig kunskap du ger mig (oss) om hur det är att leva med psykisk ohälsa. Jag vill tacka dig för det!

Men framför allt så vill jag nu säga till dig att vad modig du är som delar med dig till oss :heart tack!
Tack ❤️ Och nu kanske dethär kommer låta konstigt men ska iallafall försöka förklara men kommer säkert att börja gråta när jag skriver om det så ifall det är dåligt förklarat så vet du varför.
Men jag skrev lite om det i våras också men det var en tjej som jag hade endel lik heter med och som tog själv mord. Och det på verkade mig jätte jätte mycket fast jag inte kände henne men det är liksom att det skulle likagärna kunna ha varit jag.
Och jag tycker det är så jävla jävla hemskt att hon dog och att ingen kunde hjälpa henne mera 💔 Så även fast att jag inte kände henne så tänker jag på henne jätte mycket även nu. Och att jag vill iallafall göra allt jag kan för att inte hon skulle ha funnits och dött i o nödan. Men det är inte precis så jätte mycket som jag kan göra men jag kan iallafall försöka att som sprida min upp fattning och hur det är från min sida liksom. Och från den sidan som hon var.
Men alltså såklart inte att nåt sånthär hände för henne för det har jag ingen aning om. Men liksom OM jag kan hjälpa iallafall NÅN att kanske nån i dens när het kan fatta mera hur det är för den eller hjälpa den på nåt annat sätt så är det hela andledningen att jag skriver allt som jag gör.
Så jag kanske inte kommer bli 90 år liksom och ändra jätte mycket i sam hället men jag vill iallafall göra det pytte lilla jag kan nu.
 
Tack för att du delar med dig. Det är så otroligt viktigt att vi vågar prata om psykisk ohälsa. Genom att människor som själv har gått igenom svåra perioder är öppna med det så kan det bli lika normalt och accepterat som att någon blir sjuk på grund av brutet ben eller liknande. Så tack för att du bidrar till att göra samhället bättre . Du beskriver så bra och gör att jag förstår. Jag önskar dig allt gott i framtiden och skönt att höra att du mår bättre nu.
 
Tack för att du delar med dig. Det är så otroligt viktigt att vi vågar prata om psykisk ohälsa. Genom att människor som själv har gått igenom svåra perioder är öppna med det så kan det bli lika normalt och accepterat som att någon blir sjuk på grund av brutet ben eller liknande. Så tack för att du bidrar till att göra samhället bättre . Du beskriver så bra och gör att jag förstår. Jag önskar dig allt gott i framtiden och skönt att höra att du mår bättre nu.
Ja somsagt ifall det kan hjälpa för nånannan att jag skriver om mig och sånt så är det jätte bra isåfall. För jag vill iallafall göra allt jag kan så kanske nån slipper må såhär. Men det kanske inte hjälper nån heller utan det kanske är helt i o nödan att jag skriver om sånthär men bara OM.
 
Tack ❤️ Och nu kanske dethär kommer låta konstigt men ska iallafall försöka förklara men kommer säkert att börja gråta när jag skriver om det så ifall det är dåligt förklarat så vet du varför.
Men jag skrev lite om det i våras också men det var en tjej som jag hade endel lik heter med och som tog själv mord. Och det på verkade mig jätte jätte mycket fast jag inte kände henne men det är liksom att det skulle likagärna kunna ha varit jag.
Och jag tycker det är så jävla jävla hemskt att hon dog och att ingen kunde hjälpa henne mera 💔 Så även fast att jag inte kände henne så tänker jag på henne jätte mycket även nu. Och att jag vill iallafall göra allt jag kan för att inte hon skulle ha funnits och dött i o nödan. Men det är inte precis så jätte mycket som jag kan göra men jag kan iallafall försöka att som sprida min upp fattning och hur det är från min sida liksom. Och från den sidan som hon var.
Men alltså såklart inte att nåt sånthär hände för henne för det har jag ingen aning om. Men liksom OM jag kan hjälpa iallafall NÅN att kanske nån i dens när het kan fatta mera hur det är för den eller hjälpa den på nåt annat sätt så är det hela andledningen att jag skriver allt som jag gör.
Så jag kanske inte kommer bli 90 år liksom och ändra jätte mycket i sam hället men jag vill iallafall göra det pytte lilla jag kan nu.
Så klok och empatisk du är, @EmmaFilippa! En fin människa.
Ibland känns det som om man går sönder inombords av egen och andras smärta. Men det går att använda de känslorna till att göra positiva saker och då blir man starkare och gladare. Det är min överygelse.
 
Så klok och empatisk du är, @EmmaFilippa! En fin människa.
Ibland känns det som om man går sönder inombords av egen och andras smärta. Men det går att använda de känslorna till att göra positiva saker och då blir man starkare och gladare. Det är min överygelse.
Tack ❤️ Fast jag tycker inte det. Och jag kanske inte fattar riktigt vad du menar nu så förlåt isåfall! Men det att man kan göra possitiva saker så jag vet inte ifall du räknar tillexempel att jag vill berätta om mitt liv liksom ifall det kan hjälpa nån som en sån possitiv sak. Men iallafall så jag tror inte att jag blir starkare eller gladare av det iallafall men det spelar ingen roll heller egentligen. Utan huvud saken är om det kan hjälpa nån bara pytte lite så är det ändå värt det.
 
Tack ❤️ Fast jag tycker inte det. Och jag kanske inte fattar riktigt vad du menar nu så förlåt isåfall! Men det att man kan göra possitiva saker så jag vet inte ifall du räknar tillexempel att jag vill berätta om mitt liv liksom ifall det kan hjälpa nån som en sån possitiv sak. Men iallafall så jag tror inte att jag blir starkare eller gladare av det iallafall men det spelar ingen roll heller egentligen. Utan huvud saken är om det kan hjälpa nån bara pytte lite så är det ändå värt det
Det är jag som är svamlig och otydlig. Men ja, det är att berätta som jag menar är en positiv sak. För att du gör det av den anledningen att du hoppas att det kan hjälpa andra. :heart
 
Tack ❤️ Fast jag tycker inte det. Och jag kanske inte fattar riktigt vad du menar nu så förlåt isåfall! Men det att man kan göra possitiva saker så jag vet inte ifall du räknar tillexempel att jag vill berätta om mitt liv liksom ifall det kan hjälpa nån som en sån possitiv sak. Men iallafall så jag tror inte att jag blir starkare eller gladare av det iallafall men det spelar ingen roll heller egentligen. Utan huvud saken är om det kan hjälpa nån bara pytte lite så är det ändå värt det.
Bara genom att berätta om dig själv på ett så bra sätt som du gör här ökar du kunskap och förståelse, vilket kan leda till att andra i liknande situationer får det lite bättre. Jag är övertygad om att din talang att förklara svåra saker kommer hjälpa många i framtiden.
 
Ja somsagt ifall det kan hjälpa för nånannan att jag skriver om mig och sånt så är det jätte bra isåfall. För jag vill iallafall göra allt jag kan så kanske nån slipper må såhär. Men det kanske inte hjälper nån heller utan det kanske är helt i o nödan att jag skriver om sånthär men bara OM.

Du bidrar till kunskap och förståelse och det är otroligt värdefullt för alla.
 
Det är jag som är svamlig och otydlig. Men ja, det är att berätta som jag menar är en positiv sak. För att du gör det av den anledningen att du hoppas att det kan hjälpa andra. :heart
Okej! Ja somsagt ifall det hjälper nån enda så är ju det bra för då har jag kanske iallafall gjort nånting bra iallafall så inte hela mitt liv var i o nödan liksom.
 
Bara genom att berätta om dig själv på ett så bra sätt som du gör här ökar du kunskap och förståelse, vilket kan leda till att andra i liknande situationer får det lite bättre. Jag är övertygad om att din talang att förklara svåra saker kommer hjälpa många i framtiden.
Ja jag hoppas det! Fast jag hoppas att det kan hjälpa för andra NU eller tillexempel om nån av ni som läser här kanske har nytta av det på nåt sätt i fram tiden.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 523
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 245
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 273
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
Svar
16
· Visningar
1 132
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp