Bukefalos 28 år!

En vecka på spa?

PrittePuff

Trådstartare
Ponera att man istället för att åka utomlands på smekmånad vill ta en vecka på spa.
Vilket spa i Sverige åker man till?
Vart är det fint i maj? (överallt, ja troligen, men har ni nåt å rekommendera?)


Orkar man en hel vecka på spa? :D :D
 
Jag hade inte orkat en vecka på stan. Ni kanske kan söka spa i en del av landet där ni vill se omgivningen med?
 
En vecka låter ju lite mycket, jag hade nog klättrat på väggarna men det beror helt på vad man är ute efter. Vill man vara lite aktiv så finns det säkert nått att göra i samband med spaet. En del spa har väl typ ridning och eller golf osv.
 
Åh, den här tråden måste jag följa :D Vi funderar på en spa-weekend som "smekmånad" :p en hel vecka skulle vi nog tycka var för mycket av det goda dock.
 
@PrittePuff kanske St Jörgens park resort på Hisingen http://www.sanktjorgenpark.se/spa/ då är det väldigt enkelt att ta sig in till Göteborg med bussen för att uppleva lite annat med? Ni kan även åka ut i skärgården runt om Göteborg. Men det beror ju helt på vad ni är ute efter och var ni bor i landet. Är det bara spaliv så rekommenderar jag Arken hotel och art garden spa: http://www.arkenhotel.com/art-garden-spa också på Hisingen men mer ocentralt men det tycker jag är finare och bättre som spa betraktat. Själv hade jag inte orkat en hel vecka på spa, brukar vara nöjd efter 2-3 dagar. Jag hade nog föredragit att kombinera några dagar på spa med nån slags romantisk weekend på ett lyxigt hotell men som sagt människor är ju olika och vill ni vara en vecka på spa så go for it.
 
Hihihi, vi är så lata så vi skulle lätt klara av en vecka ;)


Vi bor i mitten av småland, och vill åka en bit iaf, stadsmiljöer är inte intressant för oss, utan ev nåt spa som ligger fint i lantlig miljö ""
Så man kan ge sig ut och ströva OM vi nu skulle klättra på väggarna
 
Titta på de olika brunnarna som finns runt om i sverige, Loka Brunn, Sätra Brunn osv Ofta finns det lite mer runt dem än just bara spa. Sätra Brunn som exempel är ett stort område med många vackra hus att ströva runt och kika på, några små butiker och sommartid även galleri. Ligger visserligen ute på landet men har nära till både Västerås och Sala för utflykter.
 

Liknande trådar

Fritid Jag skulle behöva hjälp med ideer på vart jag skulle kunna åka på min semester nästa år. Jag skulle vilja åka bort en vecka och med en...
Svar
8
· Visningar
690
Senast: Milosari
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 955
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 695
Senast: Saigon
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 621
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp