Bukefalos 28 år!

Endagsclinic

S

smulis27

Ur min hästs (en tvååring med tandfällning, växtvärk och trotshumör) synvinkel kan vi sammanfatta gårdagens endagsclinic såhär:

"Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok.""Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok.""Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok.""Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok.""Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok.""Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok.""Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok.""Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok.""Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok." "Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok.""Får jag buffa lite på dig?, Nähä, ok."


:rofl:
 
Till slut blev vi överens litegrann i allafall :D Fast myyyycket tjatande blev det.
 
Visste du förresten att stå still är det absolut svåraste inom hästvärlden? Man glömmer så lätt bort sig.
 
Åh är du lika full med blåmärken som jag? Ponnyn tar verkligen i när hon buffas på mig och det får hon ju INTE göra. Vet inte om hon vill ngt för det var längesedan hon höll på så.

:rofl:
 
Njä, blåmärken slipper jag för han går aldrig på mig fysiskt hårt. Han bara duttar mig med mulen. Skitirro! :mad:
 
*S* Ja oja!

Det är alltför vanligt att man ser att hästen tar ett liiitet steg framåt, och så ar den klivit in i människan zon och ägaren bryr sig inte. Oftast därför att han/hon inte är medveten om vad det betyder och hur viktigt det är sett ur hästens synvinkel men ändock så har hästen samlat på sig en poäng. :smirk:
 
Ja, det var jättebra! Jag fick prata och resonera mycket och så lär jag mig bäst. Själva utförandet måste jag få pyssla med ifred hemma när teorin sjunkit in. Det var kanske lite kort med en endagskurs, men hon kommer förhoppningsvis tillbaka för en del 2 senare.

Vi har ju inga direkta problem i den dagliga hanteringen, men allt kan vara mycket bättre om man säger så. Jag har ju knappt ställt ett enda krav på flera månader. :crazy: Skulle jag låta det gå längre skulle jag kunna få problem längre fram.

Vi kom dock båda fram till att han är en riktig fjortis för tillfället. Man ser att han kopplar i hjärnan "Ahaaaaa", men att han inte kan överföra det till sin kropp. Han snubblar, välter, spiller som en äkta fjortis :D Det får man ta hänsyn till så länge hans attityd är rätt och det tycker jag att den är.
 
Vad kul att det var bra!
Lillkillen orkade med det hela också? Trots att han nyligen har varit så sjuk?

Jag tycker att du gör helt rätt med att börja med en endagsclinic. Sen tränar man lite och sen är det lagom att gå på kurs igen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 285
Senast: lilstar
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 312
Senast: Mabuse
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 780
Senast: Mogge
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 022
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp