Enfärgad kattransport

Murphy

Trådstartare
Finns det ens?
Jag har efter många öden och äventyr fått behovet att skaffa en ny kattransport. Den bästa jag har som är svårast att skiljas från som fick sista spiken i kistan efter ett äventyr på Ultuna är en Pet Voyageur 300. Som är HELSVART. Älskade den, men den sitter idag ihop med spännband.

Majoriteten av burarna i hårdplast med gallerdörr tenderar att vara tvåfärgade i sunkiga pastellfärger. Detta går igenom på många kattsaker - varför? Det är oestetiskt och motbjudande.

Har någon ett tips på en utrymningssäker bur (äldsta honan har issues)?
Har idag två cornishar (2,5 + 4,5 kg) som 9/10 ggr reser tillsammans.
 
Finns det ens?
Jag har efter många öden och äventyr fått behovet att skaffa en ny kattransport. Den bästa jag har som är svårast att skiljas från som fick sista spiken i kistan efter ett äventyr på Ultuna är en Pet Voyageur 300. Som är HELSVART. Älskade den, men den sitter idag ihop med spännband.

Majoriteten av burarna i hårdplast med gallerdörr tenderar att vara tvåfärgade i sunkiga pastellfärger. Detta går igenom på många kattsaker - varför? Det är oestetiskt och motbjudande.

Har någon ett tips på en utrymningssäker bur (äldsta honan har issues)?
Har idag två cornishar (2,5 + 4,5 kg) som 9/10 ggr reser tillsammans.

Kollat på Vari Kennel kattbur?
 
Jag har tre clipper-burar i olika storlekar, de finns enfärgade och är jättebra!

(Själv hade jag helst haft dem i tre olika färger eftersom ögonmåttet när de ligger isärplockade på hyllan ibland leder till fel storleksmatchning. Tyvärr verkar de ”färgglada” mörkgröna och vinröda bara komma med grå ovandel.)
 
Jag har tre clipper-burar i olika storlekar, de finns enfärgade och är jättebra!

(Själv hade jag helst haft dem i tre olika färger eftersom ögonmåttet när de ligger isärplockade på hyllan ibland leder till fel storleksmatchning. Tyvärr verkar de ”färgglada” mörkgröna och vinröda bara komma med grå ovandel.)
De verkar finnas i en hel del olika utföranden?
Ska kika igenom!

Är du nöjd med låset på frontdörren på dina?
 
De verkar finnas i en hel del olika utföranden?
Ska kika igenom!

Är du nöjd med låset på frontdörren på dina?

Mina åker oftast lugnt i bur, men kan ta sig ut ur de varianter jag haft tidigare på nolltid. (Och den som kom på att ha dragkedja på burar måste ju vara helt tappad, knäpper man ihop dem tar det bara två sekunder längre tid att traska ut.)

Luckan på mina clipper tycker jag är jättebra! Kräver att man trycker ihop knapparna för att låsa upp, så det går inte att pilla upp. Sen sitter den i ”hakar” i över- och underkant, så att det finns mindre chans att trycka sig ut mellan lucka och bur med våld. Kan fota när jag kommer hem.

Vet inte hur bra de står emot om man har väldigt stora katter, men mina har varit på 4-6 kilo och varken kunnat pressa eller klura upp den. Kör tre katter tillsammans i största buren, och då har jag spännband runt som extra säkerhet. De har aldrig varit i närheten av att dela sig men jag har sett tex Atlas-burar tappa underdel och katt så det känns som en rimlig säkerhetsåtgärd ändå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp