Enformig ridning!

C

Curly

Jag vet inte vad jag ska göra för "övningar" el. liknande med medryttarhästen jag rider western med. Vi rider ju bara ut i skog och mark.

Borde ju aktivera oss på något sätt. Han är en tinker och ganska snubblig, kraftig, lite trög känns det som. När jag rider ut med en annan är han ofta pigg och verkar mer böjlig om man säger så. Mer pigg och galopperar i svängar och små backar. Han är inte intresserad av att bli tränad på bana och det är ärligt talat inte jag heller, men mycket kan man ju göra i skogen också.
 
Sv: Enformig ridning!

hej jag har oxå en tinker.vi rider ut mycket och tränar tempoväxlingar sidepassar över grusvägar klättrar och kör slalom mellan träd.dessutom ville inte min tjej träna på bana utan bråkade mycket för att slippa de är lite envisa och lata.jag red igenom hennes bråk och slutade när hon mjuknade och gick bra.nu rider hon gärna ett pass i veckan på banan och tycker det är kul.bara inte varje dag för dessa hästar trivs ute i skogen.så ge inte upp bara för att hästen har gjort det det kan ändras.och dessutom är det lite nyttigt att kunna träna någon gång på bana lycka till pia
 
Sv: Enformig ridning!

Jag tror inte att man ska underskatta vikten av variation i hjälpgivningen heller!

Att variera formen, växla mellan belastningssits och avlastningssits osv osv ger också uppmärksamma och intresserade hästar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 764
Senast: Sel
·
Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 853
Senast: Sar
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 113
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp