Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Enformig ridning!

C

Curly

Jag vet inte vad jag ska göra för "övningar" el. liknande med medryttarhästen jag rider western med. Vi rider ju bara ut i skog och mark.

Borde ju aktivera oss på något sätt. Han är en tinker och ganska snubblig, kraftig, lite trög känns det som. När jag rider ut med en annan är han ofta pigg och verkar mer böjlig om man säger så. Mer pigg och galopperar i svängar och små backar. Han är inte intresserad av att bli tränad på bana och det är ärligt talat inte jag heller, men mycket kan man ju göra i skogen också.

S

scooby

Sv: Enformig ridning!

hej jag har oxå en tinker.vi rider ut mycket och tränar tempoväxlingar sidepassar över grusvägar klättrar och kör slalom mellan träd.dessutom ville inte min tjej träna på bana utan bråkade mycket för att slippa de är lite envisa och lata.jag red igenom hennes bråk och slutade när hon mjuknade och gick bra.nu rider hon gärna ett pass i veckan på banan och tycker det är kul.bara inte varje dag för dessa hästar trivs ute i skogen.så ge inte upp bara för att hästen har gjort det det kan ändras.och dessutom är det lite nyttigt att kunna träna någon gång på bana lycka till pia

Sv: Enformig ridning!

Jag tror inte att man ska underskatta vikten av variation i hjälpgivningen heller!

Att variera formen, växla mellan belastningssits och avlastningssits osv osv ger också uppmärksamma och intresserade hästar.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5526 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
1 484
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 340
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
757
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
1 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden 32
  • Jag har aldrig
  • Vad gör vi? Del CXXXIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar