Enformig ridning!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Curly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 687
C

Curly

Jag vet inte vad jag ska göra för "övningar" el. liknande med medryttarhästen jag rider western med. Vi rider ju bara ut i skog och mark.

Borde ju aktivera oss på något sätt. Han är en tinker och ganska snubblig, kraftig, lite trög känns det som. När jag rider ut med en annan är han ofta pigg och verkar mer böjlig om man säger så. Mer pigg och galopperar i svängar och små backar. Han är inte intresserad av att bli tränad på bana och det är ärligt talat inte jag heller, men mycket kan man ju göra i skogen också.

Sv: Enformig ridning!

hej jag har oxå en tinker.vi rider ut mycket och tränar tempoväxlingar sidepassar över grusvägar klättrar och kör slalom mellan träd.dessutom ville inte min tjej träna på bana utan bråkade mycket för att slippa de är lite envisa och lata.jag red igenom hennes bråk och slutade när hon mjuknade och gick bra.nu rider hon gärna ett pass i veckan på banan och tycker det är kul.bara inte varje dag för dessa hästar trivs ute i skogen.så ge inte upp bara för att hästen har gjort det det kan ändras.och dessutom är det lite nyttigt att kunna träna någon gång på bana lycka till pia

Sv: Enformig ridning!

Jag tror inte att man ska underskatta vikten av variation i hjälpgivningen heller!

Att variera formen, växla mellan belastningssits och avlastningssits osv osv ger också uppmärksamma och intresserade hästar.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 140
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 923
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 900
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka