Engagemang i vänners barn?

pepp

Trådstartare
Funderat lite på detta på sistone.
Hur mycket engagemang har ni i era vänners barn?

Jag är bjuden på en väns barns 2-års kalas i helgen, men jag vill helt ärligt talat inte gå. Tycker det är jobbigt att umgås kring barn och det tar energi.
Vet att vi pratat om detta förut då hon velat umgås även när hon har barnet, jag vill ju bara umgås med henne..
 
Så svårt, börjar ställas inför dessa dilemman själv. Jag gillar dock att gå på kalas, så den biten är inget problem än.

Men vill du inte gå, gå inte. Jag hade inte sagt den verkliga anledningen utan sagt att jag inte kunde, men kanske frågat om en annan tid när det var lugnare? Men om du inte känner för att umgås med vännen i kombination med barnet så hade jag inte förslagit en annan tid😊
 
Om jag vore dig skulle jag bara säga att jag inte hade möjlighet att komma. Personen behöver ju inte veta att det handlar om att du inte vill :)

Tycker inte att man behöver engagera sig i vänners barn med kalas osv.

Tack! När hon skrev i veckan så svarade jag att jag kanske kommer, men ska ta och meddela nu att jag har fullt upp.
Jag tror liksom redan hon vet min avighet till barn :o
 
Så svårt, börjar ställas inför dessa dilemman själv. Jag gillar dock att gå på kalas, så den biten är inget problem än.

Men vill du inte gå, gå inte. Jag hade inte sagt den verkliga anledningen utan sagt att jag inte kunde, men kanske frågat om en annan tid när det var lugnare? Men om du inte känner för att umgås med vännen i kombination med barnet så hade jag inte förslagit en annan tid😊

Det är bara barnet, vännen och vännens mamma på detta kalas. Så det skulle inte vara stojjigt.
 
Inget alls. Jag är mer engagerad i deras hundar. Med de få barn som ändå finns i bekantskapskretsen så tja, jag vet vad de heter och har ett hum om hur gamla de är samt vet vilken årstid de är födda. Kan väl också tilläggas att jag inte är jättesocial av mig och de flesta som jag har mycket kontakt med har inte barn. Det har flera gånger blivit så att vänner som fått barn slutat vara vänner, för de går så helt in i sin barnbubbla att det inte finns tid/ork/vilja att göra icke-barnrelaterade saker och då slutar vi ha gemensamma intressen.
 
Jag är störtförtjust i mina vänners ungar och vill gärna vara lektant och hänga med dem, och går absolut på kalas och liknande. Jag är frivilligt barnfri men med tanke på att mina vänner visar intresse för min katt förutsätter jag att dom hade brytt sig om mina hypotetiska ungar också på liknande vis :laugh: Hade vi inte haft en nära relation till vardags hade jag inte gått(och mest troligt inte varit bjuden heller antar jag) på kalas.

Tycker generellt inte att man behöver ha mer än normalt mellanmänskligt hyfs gentemot barn i bekantskapskretsen, och kalas är absolut något extra utöver det(för mig), så vill du inte gå tycker jag verkligen inte att du ska tvinga dig "bara för att" @pepp :)
 
Har nog bara varit aktiv i ett av mina vänner barn och varit där ibland när han fyllt år men hade jag inte velat gå så hade jag inte gått.
 
Mina vanner har inte barn an, men beroende pa hur mycket resande var inblandat hade jag nog gjort ett artighetsbesok pa en timme eller tva - barnet ar viktigt for min van, min van ar viktig for mig.
Sen sitter jag nog inte i bollhornan och leker med ungarna (det marks att jag vet hur barnkalas funkar va?), men, helt nej hade jag nog inte sagt
 
Det är bara barnet, vännen och vännens mamma på detta kalas. Så det skulle inte vara stojjigt.
Om det är tre vuxna och ett barn, då är det inte ett barnkalas. Då är det fika där barnet får lite uppmärksamhet.

Vill du inte umgås med din vän när hennes barn är närvarande, gör inte det. Men räkna inte med att din vän har tid att träffas lika ofta om du gör det valet.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 795
Senast: mars
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 205
Senast: skogaliten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 960
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp