Engagemang i vänners barn?

Har ni inte haft ljus på tårtan eller har du aldrig sett salivstänk i samband med utblåsningen?
Jag tycker att det är äckligt oavsett om det kommer saliv eller inte så jag bojkottar alla ljusdekorerade tårtor som födelsedagsbarnet ska blåsa på.
På våra egna tårtor har det sällan eller aldrig varit ljus, men självklart har det förekommit på kalas hos andra. Jag har inte observerat salivstänk och tycker inte det är äckligt med utblåsning av ljus, men gissar att man lägger märke till olika saker.
 
En genuin fråga till er som har eller har haft barn i barnkalas-ålder? Är det vanligt att föräldrarna måste vara med då? När jag var barn på 90-talet började inte barnkalas-inbjudningarna droppa in förrän man började skolan (vid sex års ålder alltså) och det var aldrig några andra föräldrar än födelsedagsbarnets egna där? Möjligen något äldre syskon som var intjatad som lekledare. Kan nästan inte tänka mig något värre än att behöva tillbringa så mycket tid på andras barnkalas med skrikiga barn och eventuellt spåniga föräldrar… :nailbiting:
 
En genuin fråga till er som har eller har haft barn i barnkalas-ålder? Är det vanligt att föräldrarna måste vara med då? När jag var barn på 90-talet började inte barnkalas-inbjudningarna droppa in förrän man började skolan (vid sex års ålder alltså) och det var aldrig några andra föräldrar än födelsedagsbarnets egna där? Möjligen något äldre syskon som var intjatad som lekledare. Kan nästan inte tänka mig något värre än att behöva tillbringa så mycket tid på andras barnkalas med skrikiga barn och eventuellt spåniga föräldrar… :nailbiting:
Min 4åring hade precis sitt första kalas. Då stannade föräldrarna (små barn och första gången de var här). Med 6åringen lämnar de flesta, men det händer att vissa barn vill ha förälder med.
 
En genuin fråga till er som har eller har haft barn i barnkalas-ålder? Är det vanligt att föräldrarna måste vara med då? När jag var barn på 90-talet började inte barnkalas-inbjudningarna droppa in förrän man började skolan (vid sex års ålder alltså) och det var aldrig några andra föräldrar än födelsedagsbarnets egna där? Möjligen något äldre syskon som var intjatad som lekledare. Kan nästan inte tänka mig något värre än att behöva tillbringa så mycket tid på andras barnkalas med skrikiga barn och eventuellt spåniga föräldrar… :nailbiting:

Vi har varit på massvis med kalas från det att sonen var typ 3 år. Han är 7 år och fortfarande inte bekväm med att bli lämnad av oss föräldrar på kalas så någon av oss måste närvara. Skulle säga att det är ungefär 50/50 som kan lämna/måste stanna på kalas. Senast var vi på Leos lekland och det tog seröst två dagar för mig att återhämta mig efter det.
 
En genuin fråga till er som har eller har haft barn i barnkalas-ålder? Är det vanligt att föräldrarna måste vara med då? När jag var barn på 90-talet började inte barnkalas-inbjudningarna droppa in förrän man började skolan (vid sex års ålder alltså) och det var aldrig några andra föräldrar än födelsedagsbarnets egna där? Möjligen något äldre syskon som var intjatad som lekledare. Kan nästan inte tänka mig något värre än att behöva tillbringa så mycket tid på andras barnkalas med skrikiga barn och eventuellt spåniga föräldrar… :nailbiting:

Det beror på barnet ifråga och om hen är bekväm med att bli lämnad på kalaset.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 176
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 963
Senast: mars
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 237
Senast: skogaliten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 851
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp