Engelska western böcker

anouk

Trådstartare
Hejsan jag pluggar Engelska just nu och vi håller på med kulturstudier och ska skriva ett resarch paper om något i den engelska/amerikanska kulturen.

Tanken slog mig att jag skulle skriva om westernridningen, historia, bakgrund, grenar osv. Har försökt leta böcker i tidigare trådar men de jag hittade var på svenska, jag behöver titlar och författare på engelskspråkiga böcker (behöver hela fem sycken). Har ingen egen erfarenhet om western ridning förutom det jag sett på tv så det får gärna vara väldigt grundläggande böcker. Får använda max en internet sida så jag tar gärna i mot tips om en riktigt bra länk också. Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig jag vore jätte tacksam, hoppas också att läraren godkänner ämnet men vad är väl mer amerikanskt än western???

Tacksam för hjälp/ Anouk
 
Bob Mayhew´s bok "Western Riding" en lättläst och grundläggande bok.

Jag skall kolla efter fler, kommer inte på namnen på fler just nu.

Monke :)
 
Tack för tipset jag har fått godkänt av min lärare att välja western så jag är jätte glad för tipset. Ska genast söka reda på boken ska lämna in första versionen redan första veckan i December. Mera tips är välkomna och som sagt var gärna med historia om varför man började med wester. (antagligen i samband med kofösning)

:banana: :bump: Hälsningar en mycket tacksam/ Anouk
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 419
Senast: LaMagia
·
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
17 456
Senast: kryddelydd
·
I
Western Hejsan! Jag har just fått hem mitt varmblod inklusive hennes westernsadel :d, hon ska vara westerntränad, vilket jag ju eg. inte har...
Svar
10
· Visningar
1 600
Senast: Ametist
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 121
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp