Bukefalos 25 år!

engelsksadel Thorowgood flatback

T

tirnanog

Jag har en thorowgood sadel, en flatback i syntet. Den följde med hästen (rider mest i w-sadel annars). Den uppgavs ha kostat ca 500:- (låter billigt, men eng.sadlar är väl billigare än western överlag?) men sen är det ju syntet med.

Den är helt ok att rida i och jag hörde thorowgood nämnas här på buke ngnstans, så därför undrar jag lite om det märket. Om det är klassat som bra, dåligt, välkänt o dyl.

D

_Dieldi_

Från Thorowgood kommer bl a Griffin, Maxam och Sigma. På Hööks säljer de för övrigt sadlar från Thorowgood.

Själv har jag haft två Thorowgoodsadlar i min ägo, en äldre allround mot dressyr samt en Griffin Dressyr. Har även erfarenhet av Supra, äldre Griffinsadlar, samt några textilsadlar (Thorowgood) från tidernas begynnelse :)

Dessa sadlar är helt underbara enligt mej. Billiga men mycket bra. Andrahandsvärdet är ofta inte mer än 1000-1500 när det gäller äldre syntetsadlar (gäller märken överlag).

Annars finns det en hel del gamla trådar om kanske inte just Thorowgood (märket) utan mer om sadlarna.

T

tirnanog

tack för hjälpen, ska kolla på sidorna!

Jag är också helnöjd med min =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Böjsena av hos hund
  • Valp/Unghund - klarar 'otroligt' lite (eller?)

Hästrelaterat

• Skoning
  • Medryttartråden

Omröstningar