England/Skottland/Wales i november?

Miao

Trådstartare
Hur är vädret i ovanstående länder i november? Eller runt oktober/november, mer specifikt v. 44? Är det lika grått, mörkt och pissregnigt som november i Sverige :p?

/Hon som är kass på ekvatoriala linjer och hur länder ligger vädermässigt i förhållande till varann :D !
 
Har varit i Skottland, (Hebriderna) i oktober en gång. Då var det t-shirtväder på dagarna. Men det kan nog inte garanteras.
 
Hur är vädret i ovanstående länder i november? Eller runt oktober/november, mer specifikt v. 44? Är det lika grått, mörkt och pissregnigt som november i Sverige :p?

/Hon som är kass på ekvatoriala linjer och hur länder ligger vädermässigt i förhållande till varann :D !
VÄRRE!!!!! Säger Lena, som bott många år i Cornwall och minns........ Värre, inte bara utomhus utan även inomhus.
 
Bodde utanför Cambridge ett tag, bor nu i södra Skåne. Det är ungefär samma lika. Blåsigt, mörkt och regnigt med enstaka finare dagar.
 
Ah jag känner att jag blir lite klokare på vart jag INTE ska åka v 44 :D! Men någon annan period på året så behöver jag komma tillbaka dit igen :love:
 
Det kan vara precis vad som helst. Haft 17 grader och sol i november. I London. Skottland är alltid mycket kallare. Wales tycker jag du ska åka till på försommaren!
 
Hur är vädret i ovanstående länder i november? Eller runt oktober/november, mer specifikt v. 44? Är det lika grått, mörkt och pissregnigt som november i Sverige :p?

/Hon som är kass på ekvatoriala linjer och hur länder ligger vädermässigt i förhållande till varann :D !

Jag var på Irland i november för några år sedan.
Det kändes typ som ett domedagslandskap i Sagan om Ringen...
 
Jag hade en bekant som flyttade till Irland och hon flyttade hem efter nåt år för hon höll på att frysa ihjäl. Inte pga kylgrader utan brist på centralvärme.
 
Helt omöjligt att säga. Det kan vara precis hur som helst, när som helst i det där jäkla landet ;)

Vad gäller breddgrader så är en riktlinje att Aberdeen och Göteborg ligger ungefär lika högt - men golfströmmen gör ju sitt till att det inte ser exakt likadant ut klimatmässigt ändå.
 
Hur är vädret i ovanstående länder i november? Eller runt oktober/november, mer specifikt v. 44? Är det lika grått, mörkt och pissregnigt som november i Sverige :p?

/Hon som är kass på ekvatoriala linjer och hur länder ligger vädermässigt i förhållande till varann :D !

Ja det är lika.
Jag har bott i högländerna i Skottland och älskar det.,
Men nej om du inte gillar det vädret så åk annan tid.
 
Nyss hemkommen från Ipswich. 11C varmt på kvällen vid ankomst, emottagen av en man i flanellskjorta på överkroppen. Strålande sol, fåglarna sjöng, underbart väder.
Kvalitativ svensk högvår.

Men det är ju februari, och MYCKET närmare ekvatorn än Skottland.
 
Hur är vädret i ovanstående länder i november? Eller runt oktober/november, mer specifikt v. 44? Är det lika grått, mörkt och pissregnigt som november i Sverige :p?

/Hon som är kass på ekvatoriala linjer och hur länder ligger vädermässigt i förhållande till varann :D !

Beror på vart du åker. Jag bor i Hampshire och vi har för det mesta ok väder på hösten - lite regn förstås men oftast relativt varmt (över 10 grader) och så är det mycket ljusare (längre dagar) än i Sverige.

Sen, vad bor ni i för hus ni andra? Tvåglasfönster, golvvärme, öppen spis och rejäla element i varje rum har alla jag känner häromkring...
 
Har varit i London v 44 - strålande sol, minst 10-15 grader hela veckan. Dublin i januari - 5-10 grader plus.... Men sen vet jag ju att det lika väl kan regna på tvären. Det är väl därför de har pubar, så man kan komma undan regnet! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp