Enkel, bra och billig kompaktkamera

Russis

Trådstartare
Jag ska köpa ny kamera och vill (förstås) ha en så bra kamera till ett så lågt pris som möjligt. Med ett maxpris på 1500 kronor så är det förstås ingen superkamera jag är ute efter, men helt enkelt en så bra som möjligt till det priset.

Jag vill att den ger skarpa bilder, återger färger så bra som möjligt och är användarvänlig. Kameran ska användas ofta och varierat; vardag, fest, resor... Det vill säga en allroundkamera som används både inne och ute. Bör vara av bra kvalitet och tåla att användas mycket och slitas fram ur väskan.

Plus om den är någorlunda bra till att fota rörliga motiv (djur, sport med mera). Den behöver inte ha några specialfunktioner i form av att den tar bilden när motivet ler och så vidare och jag är heller inte ute efter den med snyggast design.

I nuläget har jag en Samsung S630, så jag är inte van höjdarbilder i nuläget. Allt bättre än denna är egentligen ganska okej. :D

Jag har kikat lite på följande modeller:

Canon PowerShot A480

Olympus FE-46

Nikon COOLPIX L20

Fujifilm FinePix J27

Kodak easyshare M320

Plus/minus med dessa? Bra köp? Prisvärda? Annan modell du kan tipsa om? :laugh:
 
Sv: Enkel, bra och billig kompaktkamera

Det främsta jag kan tipsa om är vilket märke. Canons kameror är riktigt prisvärda och håller hög kvalité. Min kommer från Ixus-serien, och är (var, den har tyvärr några år på nacken nu och jag har inte brytt mig om att lämna in den på service, mitt eget fel helt enkelt!) en väldigt trevlig allround-kamera med användarvänliga funktioner. När jag valde ut den muttrade mamma och pappa lite över priset (födelsedagspresent :D), men när vi sen stod i kön vände sig en äldre man om som tydligen varit fotograf i 30 år och sa att jag inte kunde ha valt bättre!

Min kamera gav mig blodad tand, så nu vill jag uppgradera mig till en rejäl systemkamera! :love: Kan leta fram lite bilder som jag har tagit med den vid olika tillfällen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: Lii
·
P
IT & mobiler Min gamla kamera, en högt älskade FijuFilm Finepix A350, slutade skärmen att fungera på kring jul och jag har sedan dess gått kameralös...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Byta jobb. Men vad göra?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp