Enkel hemsida för fotogalleri

WhoIsItAgain

Trådstartare
Hoppas få hjälp av Buke då två dagars googlande och provande inte har hjälpt. Jag behöver en enkel hemsida där jag kan ladda upp fotografier. Jag vill ha en huvudsida där jag kan ha en "kasten" med en bild + text och när man klickar på den ska alla foton från det tillfället kunna ses.

Jag fotar på tävlingar och vill så kunna ladda upp varje tillfälle för sig. Jag har förut haft en sådan sida på jimdo men nu när jag vill göra en ny har de gjort om och den designen jag hade finns inte längre. Har även provat på wix men de har inte det galleriet jag vill ha (eller så letar jag väldigt illa.....)

Plus är om bilderna i själva galleriet också visas som miniatyrer och när man klickar på dom så kommer de upp i normalstorlek.

Hoppas någon förstår hur jag menar. Alla gallerier jag hittar smäller bara upp alla foton huller om buller och inte sorterat som jag vill.
 
Jag tror nog att Wix ska gå att få till som du vill om du inte har extremt avancerade preferenser (även det går att lösa, men är krångligare) :)

Testa att göra en ny sida för ditt galleri -> tryck på plustecknet i menyn till vänster -> välj Galleri -> välj Rutnätsgallerier -> välj t.ex. det som heter Rutnät (porträtt).

När du infogat detta kan du välja att ändra antalet kolumner, rader och avstånd däremellan genom att klicka på galleriet och sedan på Layouter-knappen. Du kan också ändra, lägga till och ändra ordning på fotona m.m. genom att klicka på galleriet och sedan på Ändra bilder-knappen. Med detta galleri hamnar alltså inte fotona i oordning, utan du kan själv välja vilken ordning fotona ska visas i. De visas också i miniatyrer och förstoras först när besökaren klickar på fotot de vill se i stort format.
 
Just det; huvudsidan är nog enklast att få till genom att helt enkelt infoga ett foto + infoga en text för varje event och sedan länka dessa till det aktuella galleriet bara.
 
Tack ska prova med dina tips! Galleriet har jag fått till så att säga men det som fallerar är att jag ju vill ha det samlat under ett event. Men tänkte inte på att lägga det på huvudsidan och länka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp