Enkel smartklocka

Lyan

Trådstartare
Någon som vet om det finns någon smartklocka som bara har några få funktioner? Det jag mest behöver är sömn och stressnivå. Puls och liknande kan kanske vara bra också, men det får absolut inte vara för många funktioner och den måste vara riktigt korkskalleanpassad. Helst inte över 700kr heller
 
Någon som vet om det finns någon smartklocka som bara har några få funktioner? Det jag mest behöver är sömn och stressnivå. Puls och liknande kan kanske vara bra också, men det får absolut inte vara för många funktioner och den måste vara riktigt korkskalleanpassad. Helst inte över 700kr heller

Tänkte direkt på fitbit!
 
Jag har köpt smartklocka på Fyndiq som kostat omkring femhundringen. Tror den mätte sömn, puls lite sisådär (den funktionen startar man separat så mäter inte hela tiden). Bra batteritid.
 
Jag vill bara tipsa om att tänka igenom vad du ska göra med informationen om sömn. Jag vet flera som mest har blivit stressade om klockan har sagt att de har sovit dåligt, när de innan klockan inte har haft tankar på att de sover illa. Har man lätt att bli stressad och övertänka saker kanske det inte är en fördel att mäta allt.

Vad gör du om klockan säger att du sovit dåligt, som du inte kan göra oavsett?
 
Jag vill bara tipsa om att tänka igenom vad du ska göra med informationen om sömn. Jag vet flera som mest har blivit stressade om klockan har sagt att de har sovit dåligt, när de innan klockan inte har haft tankar på att de sover illa. Har man lätt att bli stressad och övertänka saker kanske det inte är en fördel att mäta allt.

Vad gör du om klockan säger att du sovit dåligt, som du inte kan göra oavsett?
Håller med om det här!
Jag har en Oura-ring som mäter sömnen, jag använder den dock främst av andra anledningar. Men där får jag tydliga meddelanden i appen typ ”din sömn-score är skitdålig!”. Okej tack, jag har småbarn vad ska jag göra? :meh: Blir mest en stress ja.
 
Jag har en sådan och den mäter bara steg. Fast den är nog ganska gammal. Fick den av pojkvännen för han använde aldrig den

Jag har en fitbit nu och har haft en innan också. De båda mätte, förutom steg, även sömn och stressnivå. Puls, vilopuls osv. Motion. Alarm, tidtagning.

Gällande sömn får jag veta när jag somnade, ett diagram över natten där jag kan se vilka sömnstadier jag varit i när. Här är en bild från appen. Men den kostar nog upp mot 1000-1500 kr.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230730_144309.jpg
    Screenshot_20230730_144309.jpg
    67,9 KB · Visningar: 18
Jag vill bara tipsa om att tänka igenom vad du ska göra med informationen om sömn. Jag vet flera som mest har blivit stressade om klockan har sagt att de har sovit dåligt, när de innan klockan inte har haft tankar på att de sover illa. Har man lätt att bli stressad och övertänka saker kanske det inte är en fördel att mäta allt.

Vad gör du om klockan säger att du sovit dåligt, som du inte kan göra oavsett?
Jag har en vivosmart som mäter hur länge jag sovit men den värderar inte sömnen. För mig har det många gånger blivit tvärtom, jag har tänkt att jag har sovit uselt men klockan säger att det inte var så illa, och då blir jag mindre stressad.
 
Jag vill bara tipsa om att tänka igenom vad du ska göra med informationen om sömn. Jag vet flera som mest har blivit stressade om klockan har sagt att de har sovit dåligt, när de innan klockan inte har haft tankar på att de sover illa. Har man lätt att bli stressad och övertänka saker kanske det inte är en fördel att mäta allt.

Vad gör du om klockan säger att du sovit dåligt, som du inte kan göra oavsett?

Jag har använt det till att göra förändringar som gjorde att jag sover bättre. Genom att se när jag sover bra så kan jag anpassa mina rutiner.
 
Jag har en vivosmart som mäter hur länge jag sovit men den värderar inte sömnen. För mig har det många gånger blivit tvärtom, jag har tänkt att jag har sovit uselt men klockan säger att det inte var så illa, och då blir jag mindre stressad.

Samma här. Det händer att jag upplevt natten som jobbig och stökig men appen säger att den var helt ok. Inte bra, men helt ok. Då har jag blivit mindre stressad.
 
Tack för era tips 💖

Sömnen är väl egentligen inte särskilt viktig utan det är mest att det hade varit intressant att kolla ibland. Jag tror inte att jag kommer att bli stressad av det för jag känner ju själv om jag är trött eller inte.
Det är stressnivån som är allra viktigast för jag vill försöka kartlägga min ångest och se om det finns någon röd tråd och där kan sömnen vara intressant att se om det påverkar även om jag själv inte märker det.

Jag hittade denna som kanske verkar rätt okej och jättenedsatt pris, men jag blir inte klok på om jag måste köpa till laddare eller inte
https://www.teknikdelar.se/produkt/realme-smart-band-2-space-gra
 
Tack för era tips 💖

Sömnen är väl egentligen inte särskilt viktig utan det är mest att det hade varit intressant att kolla ibland. Jag tror inte att jag kommer att bli stressad av det för jag känner ju själv om jag är trött eller inte.
Det är stressnivån som är allra viktigast för jag vill försöka kartlägga min ångest och se om det finns någon röd tråd och där kan sömnen vara intressant att se om det påverkar även om jag själv inte märker det.

Jag hittade denna som kanske verkar rätt okej och jättenedsatt pris, men jag blir inte klok på om jag måste köpa till laddare eller inte
https://www.teknikdelar.se/produkt/realme-smart-band-2-space-gra
Hur menar du att klockan ska mäta stressnivån? Tänker du på puls, eller vilket värde menar du :confused: ? Jag har en Fitbit Inspire HR som mäter puls, sömn, motion... Har haft den i 2-3 år och den kostar ca 1000 kr. Jag gillar att den är liten till formatet.
 
Hur menar du att klockan ska mäta stressnivån? Tänker du på puls, eller vilket värde menar du :confused: ? Jag har en Fitbit Inspire HR som mäter puls, sömn, motion... Har haft den i 2-3 år och den kostar ca 1000 kr. Jag gillar att den är liten till formatet.
Ingen aning 😅 Jag har bara sett att vissa klockor mäter både stress och puls och även syrenivån i blodet på något sätt
 
Ingen aning 😅 Jag har bara sett att vissa klockor mäter både stress och puls och även syrenivån i blodet på något sätt

Min Garmin mäter stress, den funkar skitbra! Vet dock inte hur det mäts, tänker att det hat nåt med pulsen att göra?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
820
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Efter en mindre kul upplevelse då lille hund försvann i 1,5 dygn i okänd miljö (klättrade ur en hästbox i ett okänt stall i okända...
Svar
4
· Visningar
569
Senast: Piglet82
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 914
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 678
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp