Enkel utklädnad på temat "Hits men inte längre"

Keb71

Trådstartare
Jag har blivit bjuden på en liten fest imorgon med ovanstående tema.
Jag vore ohyggligt tacksam för tips på enkla/hyfsat billiga tips på utklädnad.
Har funderat på två kartongskivor med mig i mitten och Princes tecken på ena sidan och Ace of Base på den andra, men det är ju inte så kul...
Så snälla Buke - hur klär man enklast ut sig till en 80-talsdänga? :D

(Av olika anledningar var det oklart om jag skulle gå ända tills imorse, därav lite tidsnöd)
 
Föna upp håret, kolla om du har en gammal tröja du kan offra och klipp av ena axeln så den hasar. Har du dessutom legwarmers...

flashdance-3.jpg


 
Nu är det kanske lite sent, men inför nästa fest kanske. ;)

Gyllene skor - Herreys
China Girl - David Bowie
Lady in Red - Chris de Burgh

Inte 80-talet, men:
These boots are made for Walking - Nancy Sinatra
 
Ytterligare en som är lite sent på det...

Var det 80-tals tema eller hade även andra fd hits/sommarplågor platsat? I så fall hade jag tagit mina vanliga kläder, satt på en namnlapp med namnet Monica och hälsat på alla med "Hej hej, Monica" "Hej på dej, Monica".

Mvh, hon som på halloween hade en namnlapp som det stod "Life" på och delade ut citroner ;)
 
TUSEN TACK för alla bra förslag, Buke kan en alltid lita på! :bow:
Det var ingen specifik 80-talsfest, men jag föll för Spirit in the Sky med Doctor and the Medics.
Tillverkade en gloria av ståltråd och luciaglitter och klippte hål i ett vitt lakan och partnern fick låna en läkarrock och stallkompisens stetoskop. :D
Vi fick bla. snittar med Lönnebergakorv, ost och oliv, hallon- och chokladmousse från pulver, grönsaker att dippa i Ranch-dressing, varma mackor med ananas och lyssnade på alla möjliga gamla låtar som vi inte mindes att vi hade glömt! 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp