Enmanskanot...

Maira

Trådstartare
...skulle jag vilja he en...

Någon som är kunnig vad gäller detta. OBS inte kajak.
 
Sv: Enmanskanot...

En mindre öppen kanot som man klarar att ta sig fram i själv. :)
 
Sv: Enmanskanot...

Då ska du ha en SÅN HÄR. Det är kajakernas kinderägg, kanot och kajak i ett, kan paddlas, trampas och seglas och är så stabil att man kan STÅ i den. Jag har en själv och den har pallat med vågor på 3 meter och styv kuling utan några som helst problem. Vill du testa den så finns jag i närheten av Katrineholm och ibland vid Bråviken-Nyköping-Oxelösund.
 
Sv: Enmanskanot..

Okej! Tycker bara att de ser så långa och stora ut.

Jag är drygt 160 cm över havet. Vill ju att det ska vara bekvämt att paddla fram i en öppen kanot. Jag, hunden, ett tält och lite packning.
 
Sv: Enmanskanot...

Då ska du ha en SÅN HÄR. Det är kajakernas kinderägg, kanot och kajak i ett, kan paddlas, trampas och seglas och är så stabil att man kan STÅ i den. Jag har en själv och den har pallat med vågor på 3 meter och styv kuling utan några som helst problem. Vill du testa den så finns jag i närheten av Katrineholm och ibland vid Bråviken-Nyköping-Oxelösund.

Ojoj... Lite över min budget kanske... :) verkar ju annars väldigt praktiskt! Synd att du är så långt borta, hade gärna kommit på en liten paddellektion annars! :D

Jag bor ju tio min med bil från Vänerns vackraste skärgård... Läckö slott, Ekens skärgård och Rackeby dito! Har bekanta på sistnämnda ställe där jag skulle kunna ha kanoten.
 
Senast ändrad:
Sv: Enmanskanot...

Ja det var ju synd men du har NÄSTAN lockat mig till att utforska dina farvatten. :)

Det bästa med Hobien är ju att eftersom det är en sit-on-top så får man plats med otroligt mycket packning "under däck" så att säga och bakom sitsen har jycken sin plats eftersom den har ett nersänkt "lastdäck" där. Dyr ja, men välbyggd och jag prioriterar säkerhet och kvalitet och den kan jag nog inte slita ut under min livstid misstänker jag. Packad så klarar jag mig 3 veckor ute i ytterskärgården utan att bunkra ytterligare.
 
Sv: Enmanskanot..

Okej! Tycker bara att de ser så långa och stora ut.

Jag är drygt 160 cm över havet. Vill ju att det ska vara bekvämt att paddla fram i en öppen kanot. Jag, hunden, ett tält och lite packning.

Din längd har inte så stor betydelse. Omvänt styrtag det det paddeltag du behöver du lära dig.
 
Sv: Enmanskanot...

Ojoj... Lite över min budget kanske... :) verkar ju annars väldigt praktiskt! Synd att du är så långt borta, hade gärna kommit på en liten paddellektion annars! :D

Jag bor ju tio min med bil från Vänerns vackraste skärgård... Läckö slott, Ekens skärgård och Rackeby dito! Har bekanta på sistnämnda ställe där jag skulle kunna ha kanoten.

Förra sommaren fanns det några utannonserade på olika platser, håll ögonen öppna? Bland annat såldes demos i Leksand men dessa annonser är inte borta, vad nu det betyder.
 

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 701
Senast: lingonben
·
Samhälle Klockan är knappt lunch och jag har sett flertalet personer (obs som framstår som rätt "normala") lagt ut grattis på internationella...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 855
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag glömde handduken hemma men får fixa en på stan, Stockholm borde ju kunna leverera :D Jag kommer ihåg Sir Terry men även min mamma...
Svar
12
· Visningar
738
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp