Enormt känslig häst

Jo men veterinären rekommendera det med tanke på hennes hosta. Då inget konstigt fanns så vart de chans men de hjälpte ju tyvärr inte 😥

Men vänta - när du skriver att din häst är förkyld, menar du att hon hostar? I så fall skulle jag verkligen satsa på att åka till klinik och gå ner och kika i luftrören. Om det är dammallergi eller astma hjälper inga täcken i världen, särskilt inte så länge ni står kvar i stallet med den dåliga luften.
 
Tror stallmiljön är den stora boven i ditt fall.
Vi har alltid något fönster öppet eller helst ena stalldörren öppen så länge de inte är väldigt många minusgrader då får vi stänga pga av vattnet men då slår vi igång fläktarna istället.
Aldrig haft en häst som hostat sedan vi byggde nya stallet, och klart de fryser de är aktiva travhästar men man får täcka efter väder och se till att de har gott om mat så klarar de sig fint trots öppna fönster och dörrar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
21 567
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 816
Senast: mackan
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 416
Senast: lady_vip
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 895
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp