Ensam gås bland änderna

MissFideli

Trådstartare
Där jag jobbar, är det på ett vattennära torg alltid massa änder. Nu har gänget fyllts ut med en vit and/anka/korsning, vilket är kul. Men även en kanadagås har anslutit sig. Vad jag ser, är gäss flockdjur när de inte häckar, vilket inte görs nu. Denna är alltså ensam gås.

Är det nån man bör kontakta, eller är det bara så? Har inte kontaktat fågelrehab eftersom den verkar frisk. Åtminstone utåt sätt.

20210212_103518.jpg


Mvh fröken nojjig
 
Där jag jobbar, är det på ett vattennära torg alltid massa änder. Nu har gänget fyllts ut med en vit and/anka/korsning, vilket är kul. Men även en kanadagås har anslutit sig. Vad jag ser, är gäss flockdjur när de inte häckar, vilket inte görs nu. Denna är alltså ensam gås.

Är det nån man bör kontakta, eller är det bara så? Har inte kontaktat fågelrehab eftersom den verkar frisk. Åtminstone utåt sätt.

Visa bifogad fil 64971

Mvh fröken nojjig
Ser den frisk ut så tror jag inte du behöver oroa dig. Den har av någon anledning missat/skippat flytten söderut i år. Den trivs säkert bättre i en gåsflock men bör kunna överleva med sina andkompisar.
 
Ser den frisk ut så tror jag inte du behöver oroa dig. Den har av någon anledning missat/skippat flytten söderut i år. Den trivs säkert bättre i en gåsflock men bör kunna överleva med sina andkompisar.

Jag kan ju inte följa den så länge per gång, tyvärr. Den ligger mycket på höt, men det gör ju ändorna med. Jag har inte sett den flyga, men det kanske den inte har lust med heller om allt är bra. Men jag har sett den gå och det gjorde den utan att halta.
 
Där jag jobbar, är det på ett vattennära torg alltid massa änder. Nu har gänget fyllts ut med en vit and/anka/korsning, vilket är kul. Men även en kanadagås har anslutit sig. Vad jag ser, är gäss flockdjur när de inte häckar, vilket inte görs nu. Denna är alltså ensam gås.

Är det nån man bör kontakta, eller är det bara så? Har inte kontaktat fågelrehab eftersom den verkar frisk. Åtminstone utåt sätt.

Visa bifogad fil 64971

Mvh fröken nojjig

Jag satt och funderade på vad sjutton den gula fågeln höll på med :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp