Ensam Häst

Kia1

Trådstartare
Är de nån som har koll på hur lång tid man har på sig att ordna sällskap till häst som blivit akut( avlivning/boxvila tex) ensam på bete el stall?
 
Så snart som möjligt, men ingen panik. Ring och säg det till länsstyrelsen om du är orolig för att bli anmäld.
 
Är de nån som har koll på hur lång tid man har på sig att ordna sällskap till häst som blivit akut( avlivning/boxvila tex) ensam på bete el stall?
Enligt jordbruksverkets sida ska hästar ha daglig kontakt med varandra så du får fixa sällskap asap om det gäller din egna häst..
 
Är de nån som har koll på hur lång tid man har på sig att ordna sällskap till häst som blivit akut( avlivning/boxvila tex) ensam på bete el stall?
När en häst i ett grannstall blev vanvårdad och stod ensam fick de en månad på sig att fixa det. När hästen flyttades till annat län omhändertogs den direkt. Jag tror att det är en månad man har på sig, men det ska ju vara så snabbt som möjligt för hästens skull.
Tillägg: den omhändertogs inte bara för att den stod ensam, så det är inget du behöver oroa dig över.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: yamyam
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 896
Senast: tanten
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 042
Senast: Smurfoff
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 474
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp