Ensam het och livet och äckliga vuxna

Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan hjälpa nånannan eller att nån kan hjälpa sitt barn eller nåt så vill jag såklart det. Och detandra är att jag undrar om andra kan känna igen sig i det.
Men det är om ensam het. Och jag kan inte förklara det på nåtannat sätt än att det känns som ett stort svart hål i magen som bara suger in allt så allt försvinner utom hålet. Som nånting som drar inne i magen på nåt sätt.
Och jag fattar att det låter konstigt att jag känner mig ensam fast jag ALDRIG är ensam. För som det är nu så har jag personal hos mig 24 7 OCH jag har världens bästa M ❤️ Men ändå så känns det så jävla ensamt.
Men inte ensamt som att man ÄR helt själv för det är jag ju uppen bart inte. Men ensam som att jag är i en bubbla och resten av världen är utan för bubblan. Så ingen kan komma in i min bubbla eller förstå hur det är i den. Och jag kan SE allaandra utan för bubblan. Men det är som att jag inte kan vara med i resten av världen.
Och en sak som jag har tänkt ganska mycket på och som gör att det känns ännu mera ensamt är hur mitt liv är nu motför två år sen och motför många andras liv.
Så först hur mitt liv var för två år sen. Då bodde jag hemma och jag tror att jag hade fått O så jag hade två ponnysar och tre hundar. Och det gick helt okej i skolan och jag var frisk från min anorexi och jag var inte ens mobbad i skolan. Okej jag hade inga nära vänner men hade ändå rid kompisar och så. Och jag hade nästan inga problem i världen. Utan okej jag var lite konstig och lite ensam men ändå ganska så normal.
Och hur det är nu är att jag bor på ett hvb hem och jag har inte ens varit hemma på över ett år. Min ena ponny och min ena hund är döda och domandra har nog glömt mig. Jag har rullstol och vet inte om jag kommer kunna gå igen. Och jag har så sjukt mycket ärr och skador både på ut sidan och in sidan som jag ALDRIG hade trott på om nån skulle sagt det för två år sen.
Så det jag vill säga är att om kanske nånting händer som ni mår dåligt av. Eller ifall ni miss tänker att nåt har hänt för erat barn eller nåt. Så vill jag bara säga att försök INTE att bara trycka bort det. För då kanske ni slutar som mig.
Om jag fick ändra EN ENDA sak som jag skulle ha gjort annor lunda så skulle jag ha berättat till mamma eller pappa DIREKT om det som hände. Även fast jag VET att det är skit svårt och man inte vågar men om nån läser dethär som är under 18 så SNÄLLA berätta till era föräldrar eller nånannan vuxen om nåt dåligt har hänt för er ❤️ För jag LOVAR att det är mycket mycket bättre att få hjälp FORT motför att hålla det hemligt.
Om jag hade berättat direkt så kanske allt hade varit normalt nu. Och bara för jag inte vågade det så har jag ptsd deprisson ångest och massa annat.
Och dethär kanske låter jätte dumt och barnsligt. Men det var ändå så jag trodde för att jag litade på den personen. Men om ni är unga och nån vuxen vill göra äckel saker med er. Och kanske att den får er att tro att ni gjorde nåt så den är kär i er och vill göra sånt därför och att det är eran hemlig het. Så vill jag bara säga att det är INTE sant. För även om en vuxen skulle bli kär i ett barn eller en ton åring så är det FEL och den vill ha det hemligt för att den VET det.
Detsista jag vill skriva nu är att jag skulle mest av allt i hela världen vilja vara normal. Så om ni har ett vanligt liv så försök att upp skatta det även ifall det såklart är jobbigt ibland!
Men jag önskar mer än ALLT att jag kunde gå i skolan somvanligt och um gås med kompisar och åka epa och gå själv i en affär och alla såna helt vanliga saker. Men när jag KUNDE göra sånt så fattade jag inte hur mycket jag skulle sakna det.
 

Vuxna ska veta bättre och alltid avstyra olämpliga interaktioner mellan barn och vuxna. Alltid ♥️♥️
Ja men om den vuxna inte vill det. Alltså om den inte bryr sig att den borde veta bättre. Den kanske ändå gör fel men är det BARA dens fel då ändå om den unga tillexempel går med på att göra nåt? För den unga kanske också borde veta bättre.
 
Ja men om den vuxna inte vill det. Alltså om den inte bryr sig att den borde veta bättre. Den kanske ändå gör fel men är det BARA dens fel då ändå om den unga tillexempel går med på att göra nåt? För den unga kanske också borde veta bättre.
Det är 100% bara den vuxnas fel. Vuxna äger ett ansvar vi inte kan lägga på barn eller andra oskyldiga individer - gör ett barn eller ung människa någonting som verkar olämpligt ligger det på den vuxna individen att sätta stopp helt enkelt. Både lagen och samhället och hjärtat i en frisk, sund människa säger så. Att utnyttja barn och ungdomar är så otroligt fel, och det VET alla som är myndiga och en del av samhället, därför finns inga ursäkter från deras håll.
 
Ja men om den vuxna inte vill det. Alltså om den inte bryr sig att den borde veta bättre. Den kanske ändå gör fel men är det BARA dens fel då ändå om den unga tillexempel går med på att göra nåt? För den unga kanske också borde veta bättre.
Precis som @Sel svarade så är det 100% bara den vuxnas fel. Ett barn kan aldrig bära någon form av skuld alls för något olämpligt med en vuxen ♥️♥️
 
Det är 100% bara den vuxnas fel. Vuxna äger ett ansvar vi inte kan lägga på barn eller andra oskyldiga individer - gör ett barn eller ung människa någonting som verkar olämpligt ligger det på den vuxna individen att sätta stopp helt enkelt. Både lagen och samhället och hjärtat i en frisk, sund människa säger så. Att utnyttja barn och ungdomar är så otroligt fel, och det VET alla som är myndiga och en del av samhället, därför finns inga ursäkter från deras håll.

Precis som @Sel svarade så är det 100% bara den vuxnas fel. Ett barn kan aldrig bära någon form av skuld alls för något olämpligt med en vuxen ♥️♥️
Hoppas det blir rätt nu så båda svaren kommer med. Men tänkte svara på dethär bara men det är ju samma svar till båda. Men som två exempel som JAG tycker att det inte går att säga att BARA den vuxna gjorde nåt dåligt. Alltså jag VET att i domhär exemplen så gör den vuxna fel men båda kanske gör det?
Men okej första exemplet är om en 14-15 åring är vän med nån online. Och den andra kanske är vuxen. Och att den är en BRA vän som kanske är denenda som vill skriva med den unga personen ofta. Så den finns alltid där. Men att den vill ha en sorts bilder eller filmer på den unga personen. Så JA det är ju fel och den borde inte tillexempel hota att sprida dom om den inte får flera. Men också så kanske den unga borde ha vetat bättre och inte skickat från början? Och EGENTLIGEN så är det väl lite att dom lurar varandra då om den gör det bara för att få ha en sån vän? Om ni fattar hur jag menar.
Och det andra exemplet är om två stycken har be stämt att dom ska träffas och göra vissa saker och att den vuxna ska ge nåt till den yngre för det. Så JA igen att det är fel och den borde inte det! Men då HAR dom ju ändå kommit överens att dom ska göra det är det ändå BARA den ena som gör fel då? Och att den gör sånt så för då har dom ju be stämt det innan. Och den yngre får som betalt för det så den är ju en h*ra då.
Alltså somsagt jag vet inte hur jag tycker i dom två exemplen. Utan jag VET att den vuxna personen i båda dom exemplen gör fel men jag vet inte vad jag tycker ifall den unga gör det.
 
Hoppas det blir rätt nu så båda svaren kommer med. Men tänkte svara på dethär bara men det är ju samma svar till båda. Men som två exempel som JAG tycker att det inte går att säga att BARA den vuxna gjorde nåt dåligt. Alltså jag VET att i domhär exemplen så gör den vuxna fel men båda kanske gör det?
Men okej första exemplet är om en 14-15 åring är vän med nån online. Och den andra kanske är vuxen. Och att den är en BRA vän som kanske är denenda som vill skriva med den unga personen ofta. Så den finns alltid där. Men att den vill ha en sorts bilder eller filmer på den unga personen. Så JA det är ju fel och den borde inte tillexempel hota att sprida dom om den inte får flera. Men också så kanske den unga borde ha vetat bättre och inte skickat från början? Och EGENTLIGEN så är det väl lite att dom lurar varandra då om den gör det bara för att få ha en sån vän? Om ni fattar hur jag menar.
Och det andra exemplet är om två stycken har be stämt att dom ska träffas och göra vissa saker och att den vuxna ska ge nåt till den yngre för det. Så JA igen att det är fel och den borde inte det! Men då HAR dom ju ändå kommit överens att dom ska göra det är det ändå BARA den ena som gör fel då? Och att den gör sånt så för då har dom ju be stämt det innan. Och den yngre får som betalt för det så den är ju en h*ra då.
Alltså somsagt jag vet inte hur jag tycker i dom två exemplen. Utan jag VET att den vuxna personen i båda dom exemplen gör fel men jag vet inte vad jag tycker ifall den unga gör det.

Klart att ungdomar kan göra fel på sätt och vis. Eller åtminstone fel på så sätt att vuxna som bryr sig om dem kanske försöker förklara att det var fel eller ledde till dåliga konsekvenser. Men jag tycker inte att man kan säga att ett barn borde kunna sätta gränser mot vuxna eller borde förstå konsekvenserna av att inte göra det. Ett barn har liksom inte haft möjligheten att lära sig om sådant än. Ett barn borde i alla fall inte haft chansen att lära sig hur man hanterar en gränslös vuxen person. Om ett barn redan har erfarenheter av gränslösa vuxna så har de oftast inte alls dragit de rätta slutsatserna heller utan snarare har de situationerna påverkat barnet på fel sätt.

Även vuxna kan hamna i relationer med gränslösa människor där det är svårt att hålla på sina egna gränser. Jag har själv provat på det. Jag förstod mycket väl att jag gjorde saker som skulle bli dåligt för mig. Jag gjorde det ändå. Får jag skylla mig själv? Nej det tycker jag absolut inte. För jag var utsatt för en gränslös och manipulativ person och då gör man inte som man borde. Han ville alltid få det till att det var mitt fel om han betedde sig illa mot mig. Men jag vet ju att det aldrig var mitt fel. Och det är jag väldigt glad över att jag förstår. Ibland hör jag någon kommentera andra kvinnor som hamnat i såna problem, nån som säger att de borde fatta bättre. Min enda tanke då är att den som säger så borde fatta bättre..

En vuxen person som ber om bilder av en fjortonåring eller försöker förhandla om att en fjortonåring ska gå över sina gränser i utbyte mot nått annat, är en väldigt gränslös, manipulativ och farlig person. Normala vuxna människor skulle aldrig kunna tänka sig att göra något sådant! Så om en tonåring blir utsatt för något sådant så är det extremt svårt att reda ut för tonåringen själv. Förhoppningsvis har en tonåring inte ens kunskap om hur manipulativa och otäcka människor kan vara. Framförallt kåta män kan ju vara oändligt obehagliga och manipulativa. Inte ens om man har varit med förr är det säkert att man kan stå emot om man väl hamnat i en situation där de får tillgång till en. De som aldrig råkar ut för sånt är troligtvis såna som aldrig ens har kontakt med såna äckel, inte folk som klarar av att hantera det superbra ifall det händer dem.

Så jag tror absolut att ditt råd till andra om att prata med någon så fort som möjligt är jätteviktigt!

Men alla tankar om vad man borde ha gjort är fel. Kanske naturligt att de kommer och man ska inte heller klandra sig själv för att man har såna tankar. Men det är förövarens fel.

Detta med att skylla på offret är inte bara något enskilda förövare gör utan samhället i stort hjälper till. Även detta med att offret inte ska be om hjälp pga att offret skäms är en del av samma tankesystem. Frågan är vem som tjänar på det? Män som vill bete sig gränslöst tjänar ju på att man skyller på offret. Det tar skuld från dem och gör att offret håller tyst. Och de här männen håller varann om ryggen även om de inte ens känner varandra och förespråkar sina toxiska tankar överallt i samhället.

Har en vän som för ett tag sedan pratade om att han var ledsen över att han skällde så mycket på sin dotter. Sen sa han att det visserligen var hon som provocerade honom så han kunde inte riktigt hjälpa hur det var. Jag hade lust att klippa till honom faktiskt. Trots att han är snäll på det stora hela och såvitt jag vet aldrig skulle bete sig som ett äckel. Men bara tanken att lämpa över ansvaret för relationen dem emellan på barnet så att en vuxen man ska slippa jobba med sig själv gjorde mig förbannad.

En sista sak: fel kan betyda olika saker. Att göra fel kan betyda att man gör en sak som leder till dåliga konsekvenser. Om du trampar snett så får du ont i foten. Det var ett felsteg kan man säga. Oavsett om det berodde på att någon annan skrämde dig eller om det var halt eller om du hade bråttom så var det ändå ett felsteg på så sätt att det blev dåligt.

Att göra moraliskt fel mot någon annan människa är ett helt annat slags fel. Att göra moraliskt fel kan ju leda till positiva konsekvenser för en själv. T.ex. om nån rånar en annan och på så vis kan köpa bilen de ville ha så har de ju gjort rätt ifall de lyckas. Alltså uppnått sitt mål. Medan vi andra tycker att det är moraliskt fel att råna någon så vi säger att det var fel.


Ungdomen i dina exempel gör ju fel som i ett felsteg. Ungdomen gör något som inte blir så bra för ungdomen själv och det vore bättre om den gjorde på något annat sätt.
Den vuxne i dina exempel gör ju fel som i moraliskt fel. Utnyttjar en annan människa och sin maktposition (vuxna är alltid i maktposition över barn) i sina egna syften utan att bry sig om hur mycket de skadar. Fel som i att jag vill åka hem till dem och #¤%/&/(""()%&¤% så fel är det.

Tyvärr så är det ju oftast fel person som grämer sig efteråt.

Det blev långt detta. Men usch och fy för gränslösa män och jag önskar verkligen att de kunde håll sig till vuxna om de nu ska hålla på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 256
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
1 962
Senast: Mauen
·
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp