Ensam svanunge

Luktpion

Trådstartare
Vi har haft ett svanpar här i vår som sedan försvann några veckor och kom tillbaka med två små ungar. Efter någon vecka var det bara en unge kvar. Vi trodde att en unge blivit tagen av något djur men jag läste nu att de vuxna ibland dränker ungar om det är något fel på dem! Stämmer det?

Någon vecka senare kom en roddbåt och åkte förbi i ån och efter det såg vi inga svanar mer. Förrän ikväll när den ensamma svanungen kom tillbaka utan sina föräldrar. :( Är det troligt att föräldrarna lämnat den på grund av båten? Eller brukar de lämnas när de är så små? Den är stor som en and ungefär. Tror ni den har chans att klara sig?
33274
 
Jag glömde uppdatera denna! Tre dagar senare kom föräldrarna tillbaka så nu simmar de alla tre omkring här igen. :) Samt går på bondens åker. Så fult när det bara sticker upp två långa halsar över säden. :p Den lilla har nog oerhört dålig sikt där!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
39 746
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 686
Senast: kolblakkur
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp