"Ensam" valp?

gul_zebra

Trådstartare
Mamma har gått och skaffat en dvärgpudel som nu är 10 veckor gammal. Denna lilla vovve sitter och gnäller och är helt desperat nu, mamma är nämnligen på jobbet och syrran på skolan, jag duger inte till sällskap :rofl:

Hur är det man ska göra när han blir sådär gnällig över att de har gått egentligen? Ignorera? Eller försöka leka dragkamp med en hund som bara följer med om man håller emot minsta lilla? :D
 
Sv: "Ensam" valp?

Ut gick vi, då blev det lugnt... Men den lilla skiten körde igång så fort vi kom in igen :D
 
Sv: "Ensam" valp?

Kan du inte avleda henne på något sätt?

Begränsa utrymmet, så hon bara kan vara i det rummet du är?
 
Sv: "Ensam" valp?

Nope, inte möjligt tyvärr.

Men vad skulle det göra för nytta? :confused: Jag har noll koll på hundar så jag hänger inte med riktigt nu :o Har inte haft hund sen jag var typ... 2 år eller nåt :D
 
Sv: "Ensam" valp?

Nope, inte möjligt tyvärr.

Men vad skulle det göra för nytta? :confused: Jag har noll koll på hundar så jag hänger inte med riktigt nu :o Har inte haft hund sen jag var typ... 2 år eller nåt :D

Endel hundar/valpar blir mer stressade av att ha ett stort utrymme att springa omkring på.

På så sätt "tvingar" du ju även hunden att nöja sig med dig.

Låter du hunden sitta vid dörren och gnälla t.ex, kan det bli svåra problem i framtiden, när det ska "ensamtränas".
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 409
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 042
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
3 819
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hejsan! Jag är ny här på forumet. Har tidigare hållt på med häst men nu är det bara hund som gäller. Jag skriver för jag har för ett...
Svar
18
· Visningar
1 758
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp