ensamma hemma

A

aqua

jag skulle vilja ha en hund mer än något annat här i världen, men kan inte lösa en del paktiska problem som att jag bor själv och måste gå till jobbet och hunden kan inte följa med.
vill inte ha en hund hemma själv så mycket, så det blir ingen hund för mig, än..
vi har alltid haft hund hemma och hela familjen har hjälps åt med hundarna så dom har inte behövt vara själva så mycket.
men ska jag behöva skaffa familj för att kunna ha hund!!
så till frågan gott folk..-hur löser ni det med era hundar när ni är på jobbet??
har ni familj, dagis,lämnar ni dom??
jag är väldigt nyfiken!!
 
jag har en sambo som hjälper mig, och när han är upptagen ringer jag kompisar eller föräldrar. i värsta fall får jag gå hem tidigare från jobbet.
 
Jag och min sambo är båda skift-arbetare och vi jobbar nästan aldrig samtidigt och skulle vi göra det så går sambons 16-årige son ut med hundarna.
 
Min förra tik trivdes utmärkt med den tid hon fick för sig själv varje dag.

Skaffade en dagmatte ett tag som kom hem till mig och gick ut med henne när jag var i skolan. men tiken min tyckte inte om det utan tvärstannade i dörren. ville INTE gå ut.

Jag har alltid haft för mig att Shäfrar älskar att vara ute och busa, men inte min snörpa. hon stannde gärna hemma och mysade i sin korg tills jag kom hem. :smirk:
 
Vi löser det med att en snäll pensionär kommer o går med hundarna under dagen, sen jobbar vi oregelbundet så det är aldrig de behhöver sitta hemma hela dagen :bump:
 
Egentligen skulle jag inte fått valpen förrän till denna sommaren, men jag fick erbjudande om en så bra hund, så jag kunde inte tacka nej.

Loka är på "dagis" när jag är i skolan, dvs mammas jobb, perfekt. Jag tar studenten till våren, sen ska jag vara hemma ett år minst.

Loka är nu 5 månader och hon klarar bättre och bättre att vara ensam. De andra två hundarna är hemma själva, mamma går ut med dem på lunchen, sen kommer jag hem vid tre-tiden senast. Det är för länge, men de är vana och lider inte så mycket av det, har varandra. Dock skulle jag aldrig lämna en ensam hund så mycket själv, men nu är det som det är...

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 764
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 604
Senast: alicegard
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 850
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag längtar så efter att skaffa hund. Men förstår inte hur folk löser det, särskilt under valptiden?! Vi är en familj med tre barn. Vi...
2
Svar
35
· Visningar
4 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp