Ensamma i jul

MJLee

Trådstartare
Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd där vi kan hänga tillsammans.

Jag är själv, hallelujah, men istället för att äta julbord med katten så kommer jag vara hemma hela helgen utan att sticka näsan utanför dörren om möjligt. Vad kommer ni andra att göra?
 
Jag ska jobba, köpa in något gott åt mig och djuren, videosamtala lite kort med familjen och kanske försöka arrangera några roliga julfotografier bara för att. Om vädret är fint går vi på promenad.
Annars blir det YT och Buke antar jag, kanske någon film om jag ids. :D
Jobbar även juldagen.
 
Jag planerar att "fira" jul med hundarna i skånehuset, i pyjamas ,ev en vända in till en av grannarna, orkar inget annat ,har slitit som ett djur sen i aug o nu är jag ledig tills i vår.
Kommer bjuda in mina Ungerska grannar på lite varm cider o småplockmat någon av dagarna och chocka dom med Ungerska efterrätter och hoppas min ungerska vän lärt mig laga dom rätt. :nailbiting:
 
Jag kommer fira jul i stugan i år mest för att jag ska jobba och resten av familjen ska ner till svärföräldrarna. Vi firade "vår" jul idag. Hur konstigt det än låter så ska det bli lite skönt även om jag hellre hade firat med familjen så klart. Men själv med hundarna och övriga djuren ett par dagar är helt ok ändå.

Blir att äta rester och mysa framför kaminen under julaftonsmorgon och förmiddag sen jobb från 14:55 så slipper Kalle också😀
 
Min plan att tillbringa hela dagen i stallet sprack pga vädret. Så plan B blir att kura hemma. Funderar på ett riktigt maraton på Netflix, har börjat se om the crown. :)

Eller så sätter jag mig vid databasen och uppdaterar fler hästar.

Måste iväg och handla det sista idag så jag slipper sticka ut näsan imorgon. Blir den julmat jag själv tycker om.
 
Jag ska vara nästan-ensam... :D Det blir en liten tur till föräldrarna imorgon och mat där tillsammans med dem, min bror och mina brorsöner. Men bara i ett fåtal timmar sedan måste jag hem till hästar och hund. Resten av julen är jag själv för maken är på resa. Så jag kommer väl mest att sitta i min soffa och mysa med filt och brasa. Jag har fortfarande inte sett "The Holiday", så jag sätter nog på den någon av dagarna. Och så blir det promenader med hunden såklart. Förhoppningsvis blir det lite "varmare", för de senaste dagarnas isvindar har inte varit kul att ut och gå i 🥶 ! Jag har en hel to-do-lista, så om jag VILL göra något produktivt så finns möjligheten.... :D
 
Jag ska ut till "stugan". Julafton blir nog blandat ätande, film tittande och skåpsluckerollande. Idag ska jag packa in alla grejer, mig själv och katten i bilen och ta mig dit, sedan blir det städning, godisgrejande och pynt om jag ids.
 
Jag ska åka till mamma som bor på ålderdomshemmet några timmar. Är bortbjuden men stannar hemma. Ska bara sitta i soffan läsa och dricka julmust.
Ikväll ska jag spela Bingolotto med en kompis på FaceTime. En tradition vi började med under pandemin. Vi brukar orka två spel sedan är vi nöjda.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 118
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 825
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 996
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp