Ensamma valpen Elda

Hon är jättesöt och vem gillar inte en duracell-kanin?

(mamma Stina också - synd att det inte gick bättre med valpningen)
Jag hoppas hon ska bli lite kraftigare än sin mor (Stina är lite sportmodell av heeler). Även om mamman har massor fina detaljer i utseendet så behöver jag få in lite mer massa i mina galningar :D Jag har ju Petra och hoppas hon ska bli duglig till avel, för hon är av grövre modell. Men få se om några veckor hur valpen är både i temperament och utseende. Jag har inget emot att ha henne kvar någon månad eller två extra för att verkligen fundera och se hur hon utvecklas innan jag bestämmer mig för om hon blir kvar eller inte :)
Jag kan ta om hon inte blir sämre än sin mor i utseendet - absolut. Det går att bygga vidare på även i nästa generation. Hon får dock inte bli smäckrare än mor sin, för då blir hon en allt för tunn hund :o
Heeler är svår när det gäller avel - det kan skilja så otroligt mycket mellan kullsyskon. Allt beror på vad som slår igenom från längre bak i stammen :)
 
Alltså Elda älskar sitt "babygym" och blir superglad när jag tar fram det. Sen kommer morsan och drygar sig då :D

Och ute är morsan ännu jobbigare och puttar ikull - främst i hålor som hon grävt :rofl: (min gräsmatta behöver göra om helt efter sista året...)
Mycket ljud i den lilla :p

Pst: någon som vet hur man lägger in film direkt från Flickr numera ? Förr kunde man lägga in BBC-koden här och filmen kom upp direkt här, men nu lyckas jag inte ?
 
Var har du fått tag i det babygymmet? Såg väldigt skönt o ombonat ut.

Lilla Elda är helt ljuvlig.
 
Alltså Elda är galet söt :love:
4 veckor och 4 dagar
5356F2C2-9E5C-4AFA-A392-703A473AF9C8.jpeg
 
Alltså Elda älskar sitt "babygym" och blir superglad när jag tar fram det. Sen kommer morsan och drygar sig då :D

Och ute är morsan ännu jobbigare och puttar ikull - främst i hålor som hon grävt :rofl: (min gräsmatta behöver göra om helt efter sista året...)
Mycket ljud i den lilla :p

Pst: någon som vet hur man lägger in film direkt från Flickr numera ? Förr kunde man lägga in BBC-koden här och filmen kom upp direkt här, men nu lyckas jag inte ?

vilka gulliga små morranden! 😍

Har hon fått träffa resten av flocken?
 
vilka gulliga små morranden! 😍

Har hon fått träffa resten av flocken?
Morbror Skalman kikar till henne lite då och då och ligger ofta och vaktar vid köket där valpis är. Han kutar alltid in och nosar igenom valpen om den tjuter till så inget hänt, men annars låter ha bli den än så länge då mamma Stina inte vill mer än så än så just nu och Skalman respekterar det :) Det kommer nog snart att han får mer, men jus nu är han mest vakten och är även med ute i trädgården och håller koll :)
Petra vill, men får inte än för mamma-hund.
Gammeltanten Mini får inte träffa valpen förrän Stina åkt hem - typ vid 8 veckor. Mini är inte alltid helt schysst mot valpar - lite beroende på hur dom är, så där får jag ta det lugnt tills valpen förstår den ska akta sig för sura gamla tanter. Vill inte riskera nåt mellan mamma-hund och Mini då dom har surat ihop om helt andra saker några gånger sista tiden....bitchbrudar :cautious:
 
Igår fick Petra tillåtelse att vara med ute och uj vilken lyckling slyngelhund :) Fast hon hann inte med att nosa eller kolla för mycket, för mamma-hund passade på henne :p

För den som vill se filmer
Första mötet ute Mamma-hund avleder med lek Petra är så försiktig och så glad
Bonusfilm från lite senare när valpis Elda är så trött på sin överbeskyddande mor - höj ljudet :rofl:
Försökt till första ståbilden på 5-veckorsdagen. Gick sådär då (inte lätt när jag ska göra själv)
IMG_4007.jpeg
 
Igår fick Petra tillåtelse att vara med ute och uj vilken lyckling slyngelhund :) Fast hon hann inte med att nosa eller kolla för mycket, för mamma-hund passade på henne :p

För den som vill se filmer
Första mötet ute Mamma-hund avleder med lek Petra är så försiktig och så glad
Bonusfilm från lite senare när valpis Elda är så trött på sin överbeskyddande mor - höj ljudet :rofl:
Försökt till första ståbilden på 5-veckorsdagen. Gick sådär då (inte lätt när jag ska göra själv)
Visa bifogad fil 52357
Det är nog ingen rund hund utan en helt normal grävling
 
Här hemma låter det numera som jag har en äkta Tasmansk pungdjävul :rofl:
Elda är nog rätt trött på att vara "ensambarn" då man får all uppmärksamhet själv.
Petra är släpps som fullt pålitlig Nanny och älskjar detta, men börjar lära sig att inte bli överkörd av vasstandad valp - och ibland hjälper morsan till. 2 mot 1 är jäkligt orättvist säger valpis :D

 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 752
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hundavel & Ras Min pappa ska få hem en hundvalp inom den närmsta veckan och det han har berättat om upplägget för mig lite fundersam. Det kan absolut...
2
Svar
23
· Visningar
2 615
Senast: LaMagia
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 552
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp