Ensamträna äldre hund

Aha, då är det knappast att han inte kan höra att du är på väg att komma hem som är någon förändring. ;)

Nä precis :) när jag kom hem på eftermiddagen så satt han på fönsterbrädan i vanlig ordning och
Som jag skrev innan så spärra av ett hörn i sovrummet där du tränar att vara själv. Där sover han på nätterna och kan vara kortare stunder på dagen när du pysslar med annat.
Det viktiga är att det är du som bestämmer var han ska vara och inte han! Det är skillnad på att han väljer att vara i ett annat rum än att du bestämmer!

Fast jag vill ju ha han i sängen på natten. Sover så dåligt annars...

Vi testade fem minuter igår, han fick bara vara i vardagsrummet. Lite pip direkt vi gått, men han hann inte börja yla/skälla iallafall. Ignorerade honom (som vanligt) när vi kom in igen.. ska vi fortsätta på det här sättet?
 
Nä precis :) när jag kom hem på eftermiddagen så satt han på fönsterbrädan i vanlig ordning och


Fast jag vill ju ha han i sängen på natten. Sover så dåligt annars...

Vi testade fem minuter igår, han fick bara vara i vardagsrummet. Lite pip direkt vi gått, men han hann inte börja yla/skälla iallafall. Ignorerade honom (som vanligt) när vi kom in igen.. ska vi fortsätta på det här sättet?
Varför vill du inte prova mitt förslag?
 
="pepp, post: 17180161, member: 6982"]För att jag vill ha min hund i sängen, jag har haft honom där i 8 år, Och jag trivs med det, jag älskar att ligga sked med min hund och att höra hans snarkningar... det gör mig trygg :)
Ok men nu handlar det väl inte om dig och vad du vill utan vad din hund behöver för att må bra? Men ok, ha hunden i sängen på nätterna och träna i hagen på dagarna? Tycker fortfarande att hunden ska vara i sovrummet när den är själv för förhoppningsvis förknippar hunden det rummet med att vila/sova.
 
En sten har lättat från mitt hjärta!
För nån dag sen så la jag upp en annons om dagmatte/husse på facebook.

Fick svar av en tjej som bodde väldigt nära, så idag har herr pudel varit på dagis för första gången, och han har skaffat sig en flickvän :D

11218064_10153024345526841_1572377336613144419_n_564b796be087c331074d0bc7.jpg


Han får en ordentlig promenad under dagen samt smårastningar, plus sällskap av en chihuahua, nakenfis, foxterrier och hans nya pudeltjej :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 273
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 935
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp