Envisa toolbars- hur blir man kvitt dem?

Druvan

Trådstartare
Jag vet inte varför, men jag råkat hela tiden ut för att datorn installerar nya toolbars (ny rad med knappar uppe i webbläsaren). Hur blir man av med dessa? Det verkar som om datorn ofrivilligt laddar ned en toolbar när jag är på någon av favoritsidorna. Sedan blir jag inte av med dem. Just nu har jag en som heter "Search Toolbar" och den startar upp så fort jag öppnar ett nytt fönster :(. Den ändrar även min startsida varje dag. Fy vad arg jag blir!
 
Åh den har jag också :mad: Vill ha bort den, skitjobbig är den ju :crazy:
 
avinstallera den i "lägg till/ta bort" i kontrollmenyn!
 
Tror att just den Toolbarsen var med på MSN PLUS uppdateringen som kom i förra veckan.

Har oxå fått den, men inte lyckats avinstallera den.

Nu använder jag nästan aldrig IE (bara för att kolla hotmailen o mina bankärenden) utan istället använder jag Opera. Där slipper man de mesta sånna grejor, även popups.
 
det finns inget bra svar att ge på det tyvärr.. man kan ju börja med att aldrig installera mer än nödvändigt, tilläggsprogram till msn och sånt är bara att glömma.. och man ska *aldrig* klicka på "Yes" när det kommer upp något nytt fönster medans man surfar.. då klarar man sig från det mesta! ett tips är att ladda ner programmet Ad-aware här --> http://download.com.com/redir?pid=10214379&merid=69274&mfgid=69274&edId=3&siteId=4&oId=3002-20-10214379&ontId=20&ltype=dl_dlnow&lop=link&dlrs=1&destUrl=ftp%3A%2F%2Fftpx.download.com%2Fpub%2Fwin95%2Futilities%2Faaw6.exe

jag vet att länken ser grymt skum ut, men jag lurar dig inte.. :p men om du inte litar på mig så kan du gå in på www.download.com och söka på "adaware" så får du ner precis samma program.. det är bara att klicka på det översta programmet som kommer upp bland resultaten.. :cool:
 
Jag gillar inte Ad-aware utan använder Spybot istället.
Jag orkar liksom inte engagera mig i IE-problem, använder Opera istället till allt utom bankärendena (då den tyvärr inte funkar på Opera) och ev. länkar i MSN då dom per automatik öppnar sig i IE.

Men ditt svar var kanske inte till mig.

Jag noterar att du (om du inte bytt nick) är ny på sidan, så jag säger välkommen och ger dig ett tips:
när du svarar på ett inlägg, klicka på svara på just det inlägget annars kan det bli alldeles fel (folk kan missuppfatta nått alldeles otroligt)
 

Liknande trådar

IT & mobiler I need help! Jag har av någon skum anledning fått ner en sökmotor till datorn. Använder Chrome som webbläsare. Jag undrar helt enkelt...
Svar
18
· Visningar
2 180
Senast: marytwice
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 417
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Min nya dator fungerar utmärkt UTOM när jag är inne FB och spelar FarmVille och har uppe min FV på helskärm. Imellanåt släcks skärmen...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Sharpless
·
Y
IT & mobiler Jag har en iMac G5 som är typ 3-4 år gammal. När Leopard kom (det med time machine) köpte min pappa det och installerade. Datorn kom...
Svar
3
· Visningar
2 619
Senast: Yuw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp