Equestrian stockholm

Ajda

Trådstartare
Ska köpa ett shabrak från esstockholm till dottern i present. Hon har en kraftig c ponny som har en hoppsadel i strl 16,5.
Tyvärr verkar de inte göra hoppahabrak i strl cob utan bara ponny och full.
Vilken storlek tror ni jag ska välja?
har mailat dem
Och frågat men inte fått svar.
 
Full passar sadlar från 16,5 och uppåt. Om ponnyn är kraftig så är det ingen nackdel om schabraket är lite större.

Den andra storleken, som faktiskt heter cob är mindre och passar sadlar som är mindre än 16,5-17 tum.
Men du kan ju prova?

Kanske funkar den mindre storleken för er ponny? Det beror lite på sadelns form också.

Jag har ett schabrak i cob till en 17 tums sadel och det funkar. Det är dock ett annat märke.
 
Ska köpa ett shabrak från esstockholm till dottern i present. Hon har en kraftig c ponny som har en hoppsadel i strl 16,5.
Tyvärr verkar de inte göra hoppahabrak i strl cob utan bara ponny och full.
Vilken storlek tror ni jag ska välja?
har mailat dem
Och frågat men inte fått svar.


ponny. Deras schabrak är stora. Jag kan ha cob på mina 17.5 dressyr sadlar.

Denna sadel är 17.5" Schabraket är full. Hästen är en pre hingst på 164 i mkh.
 

Bifogade filer

  • 58574621_10155911805776353_2377041025676869632_o.jpg
    58574621_10155911805776353_2377041025676869632_o.jpg
    148,9 KB · Visningar: 97
Jag kan tänka mig att ponny funkar bra. Jag har full till min hoppsadel som är 17,5 plus att hela padden (som sticker ut framför och bakom sadeln) ryms.
 
Ja det där såg bra ut. Jag beställde i ponny så får vi testa och se hur det passar. (Bra hoppas vi med tanke på att det var kampanj).

Håller tummarna för att det blir bra :)
Vi hade aldrig kunnat ha ponny på våran men så är han en väldigt maxad D också och kan i princip inte ha ponny i något alls (förutom i förbygel, där är full gigantiskt!).
Ville mest visa på hur full ser ut med en 16,5 tums sadel eftersom vissa skrev att det skulle vara jättestort med en sådan :)
 
Håller tummarna för att det blir bra :)
Vi hade aldrig kunnat ha ponny på våran men så är han en väldigt maxad D också och kan i princip inte ha ponny i något alls (förutom i förbygel, där är full gigantiskt!).
Ville mest visa på hur full ser ut med en 16,5 tums sadel eftersom vissa skrev att det skulle vara jättestort med en sådan :)

Det blev för litet så vi får skicka tillbaka. Verkar också lite struligt med returen men jag får styra med det i morgon. Rabatten verkar man gå miste om nu.
Ev tar jag strl cob dressyr i stället. Hon har ett sånt nu som egentligen var till islandshästen men det ser helt okej ut.
Då kan jag låna shabraket sen :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
429
Gnägg Om dotterns intresse för ridning håller i sig skulle jag vilja köpa en ponny. Men går det att kombinera mor/dotter i önskemål kring...
2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: Jadzia
·
Utrustning Hej hörni! Skulle behöva storlekshjälp. Hade tänkt köpa en BoT grimma till min ponny, men vet inte vilken strl jag ska ta. Ponnyn i...
Svar
6
· Visningar
660
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 799
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp