Equibodybalance

literealistisk

Trådstartare
Hejsan! Jag använder flitigt mitt equiband i ridningen, men efter att ha lyssnat på lite podd funderar jag på att köpa appen. Är det någon som använder den? Är ni nöjda? Hur mycket av jobbet är på böjt spår?
 
Jag har den, men kan inte säga att jag öppnar den särskilt ofta. Det blir ju typ som en bok fast i appform, så efter att man har läst igenom innehållet har jag det bara "i huvudet".

Det är en del på böjt spår, men syftet är ju att hästen ska bära sig själv (och att man ska låta den göra övningarna precis så långsamt som det behövs). Du använder ett ledrep så du är inte så långt ifrån hästen, vilket också innebär att svängarna inte blir stora vilket gör det nödvändigt att ta det lugnt.

Jag tycker den är helt ok! Men personligen var det ingen direkt uppenbarelse.

Kan kolla appen om det är något särskilt du undrar. :)
 
Jag har den, men kan inte säga att jag öppnar den särskilt ofta. Det blir ju typ som en bok fast i appform, så efter att man har läst igenom innehållet har jag det bara "i huvudet".

Det är en del på böjt spår, men syftet är ju att hästen ska bära sig själv (och att man ska låta den göra övningarna precis så långsamt som det behövs). Du använder ett ledrep så du är inte så långt ifrån hästen, vilket också innebär att svängarna inte blir stora vilket gör det nödvändigt att ta det lugnt.

Jag tycker den är helt ok! Men personligen var det ingen direkt uppenbarelse.

Kan kolla appen om det är något särskilt du undrar. :)
Tack! 🙏🏻
Hur använder du bandet i ridningen?
Magbandet på och rider som vanligt ☺️
 
Hejsan! Jag använder flitigt mitt equiband i ridningen, men efter att ha lyssnat på lite podd funderar jag på att köpa appen. Är det någon som använder den? Är ni nöjda? Hur mycket av jobbet är på böjt spår?
Jag har appen. I appen beskrivs i detalj hur Bandet är tänkt att användas, med övningar. Så är du intresserad av att veta mer så köp appen.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 205
Senast: Lutten
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
322
Senast: Human
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 038
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp