EquiCalm kontra EquinaRepax

Trissa

Trådstartare
Jag försöker jämföra dessa två innehållsmässigt, men får inte ihop det... Enligt innehållsförteckningen ser det ut såhär för EquiCalm:
Tillsatt:
per kg
Vitamin B1 2479 mg
Vitamin B6 826 mg
Vitamin B12 2149mcg
Niacin 1653 mg
L-Tryptofan 33058 mg
Magnesium 1653 mg

Equina Repax

per kg
Vitamin B1 3750 mg
Vitamin B2 3750 mg
Vitamin B6 3750 mg
Vitamin B12 375000 mg
Nikotinsyra 4000 mg
L-Tryptofan 62500 mg

Magnesiumet nämns bara per 20 g dos, och är då 2500 mg(!)

Det verkar konstigt att Repaxen skulle innehålla dels dubbelt så mycket tryptofan/kg, och dessutom 375 000 mg B6, eller? Och magnesiumet måste väl ändå vara per kg. :crazy:
 
Sv: EquiCalm kontra EquinaRepax

Var är det du har skrivit fel, i din egen text eller i ínnehållet?

375 000 mg B6, det är ju tre nollor för mycket.

Om det är B12 du funderar på så anges ju den ena i milligram och den andra i microgram, då får man räkna om.
Varför skulle inte Tryptofanen kunna skilja?
 
Sv: EquiCalm kontra EquinaRepax

Jag kollade noga att jag skrev av rätt, och det är därför Repaxens innehållsförteckning känns sådär... Kan man lita på den när siffrorna ser ut sådär, liksom? :crazy:
 
Sv: EquiCalm kontra EquinaRepax

Fast Repaxen innehåller ju inte 375 000 mg B6 enligt innehållsförteckningen. Däremot gör B12 det, men som sagt i det andra preparatet anges B12 med en annan mängdangivelse.

Vad det gäller tryptofanen håller jag det nog för troligt, det varierar mycket från preparat till preparat.
 
Sv: EquiCalm kontra EquinaRepax

Säger inte så mycket om jämförelsen, men kan rekommendera Equi-calm som vi använt med mycket bra resultat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
957
Senast: Lisalei
·
Katthälsa Jag ska skaffa en till liten katt och har en liten fundering kring vilket foder jag ska välja. Jag har i dagsläget en katt som är...
Svar
4
· Visningar
849
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 461
Senast: isafore
·
Hundhälsa Om ca. 2 veckor anländer vår nya valp. Och jag längtar ihjäl mig, såklart.;) Men jag funderar fram och tillbaka på fodret. Hos...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 051
Senast: dramatik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp