Bukefalos 28 år!

Equipe sadel

Qwuanto

Trådstartare
Behöver byta sadel på min häst och är mycket förtjust i Equipe! De är dock lite för dyra nya, så jag letar efter en bättre begagnad. Har provat equipe ek 26 (carbonbom) av en kompis med bomvidd+2 och den sitter helt perfekt. Har även ridit i en Equipe Linnea (syntetbom), men inte på min egen häst (denna sadel trivdes jag lika bra i som jag gjorde med carbonbommen). Det finns en hel del Linnea till salu i +2, men då jag inte har provat en sådan modell på min häst undrar jag nu om det finns någon här på Buke som vet om det är någon /vilken skillnad det är på passformen på dessa sadlar?
Vore mycket tacksam för svar!
 
@Qwuanto Jag har sett så många eK26 till salu på sista tiden att jag börjar fundera över hur bra de egentligen kan vara..
Det kan omöjligt vara en slump att de finns så många?

Det finns inte alls lika många till salu av de andra modellerna, eller märkena, av samma kvalitet och prisklass.
Det finns ju ett skäl till att Butét ligger så högt i pris, folk gillar dem och de ligger bra på många hästar = inte många till salu = hög efterfrågan = högt pris.

Jag har fått en lite tvärt-om känsla med equippen.. Dock gillar jag deras expression! Vi får se vad utprovaren säger.

/ en som också är på sadeljakt! :)
 
@Qwuanto Jag har sett så många eK26 till salu på sista tiden att jag börjar fundera över hur bra de egentligen kan vara..
Det kan omöjligt vara en slump att de finns så många?

Det finns inte alls lika många till salu av de andra modellerna, eller märkena, av samma kvalitet och prisklass.
Det finns ju ett skäl till att Butét ligger så högt i pris, folk gillar dem och de ligger bra på många hästar = inte många till salu = hög efterfrågan = högt pris.

Jag har fått en lite tvärt-om känsla med equippen.. Dock gillar jag deras expression! Vi får se vad utprovaren säger.

/ en som också är på sadeljakt! :)


Måste varit helt virrig igår! Jag menar nämligen CWD's 2G. Inte Equipes.. Sorry! :banghead:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 767
Senast: Mogge
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 343
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp